[Info] alternatieve behandelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Re: Centraal alternatieve behandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:02

Mooi om te lezen dat paarden zelf aangeven wat ze nodig hebben en je er naar luistert..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 12:31

Dimple schreef:
Wel weet ik feilloos wanneer er iets is met de kinderen of mijn merrie. Een gevoel..........

Hoe zijn jullie hier eigenlijk mee in aanraking gekomen Sing/Marleen/Pien?

Juist Dimple en daar is niets geks aan of zo. Zeer herkenbaar "een gevoel...." dat werkt zelfs op afstand, wellicht is dat gevoel instinkt wat bij de een misschien wat sterker is ontwikkeld dan bij de ander.
Zo begreep mijn man nooit dat als we op het volle strand zaten en ik aan het lezen was, ik opeens uit mijn stoel kon springen met de woorden "G. huilt of een van de andere kinderen. Hij begreep absoluut niet hoe ik dat kon horen/ voelen in die hel van kakofonie van kindergeluiden. Het klopte altijd en het geluid wees me de weg. Ik begreep juist niet dat hij dat huiltje niet boven de geluiden van de andere kinderen uit hoorde. TEvens wist ik feiloos het is menens of het loopt wel los. Dat verschil in huiltje is groot :o }> .
Is volgens mij het zelfde instinct als de pinguïns hebben die uit die hele massa net hun kuiken weten te vinden. Lijkt ongelooflijk maar ze kunnen het echt zelfs na een maand afwezigheid en terug komen uit zee iets dat ik dan weer heel knap vind.

Wat je tweede vraag betreft:
Toevallig stond Ria op stal bij mijn broer waar ik op vakantie was. Mijn broer, zeer regulier!, was lyrisch over haar. Dus toen het bij ons mis ging een keer geprobeerd en dat ging zo goed dat we haar vaker en vaker hebben geconsulteerd.

Klopt Sing@ dat veel mensen hun eigen intuïtie niet (durven) ontwikkelen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 08:27

marleen_usar wellicht heb je mijn vraag gemist, wellicht heb je hem wel gelezen en wil je hem niet beantwoorden waarvoor respect. Mijn vraag herhaal ik voor alle zekerheid want die was: "zonder reclame te maken voor je zelf kun je vertellen vanuit welke methodiek je werkt, dus wat doe je, hoe doe je het en wat is je achtergrond?"
En Sing@ ook ik heb wel eens paarden mest opgestuurd naar Ria voor onderzoek. Maar niet vaak.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:21

Dimple, ik ben gaan communiceren met mijn paard en daarna andere dieren toen ik reiki ben gaan doen. Op de één of andere manier heeft dat het getriggerd.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:47

Even snel, lees straks weer bij, even een vraag voordat ik het weer vergeet.

Mijn vriendin gebruikt homeo druppels voor haar paard. Maar ze doet deze over het voer en zet het klaar voor de ochtend en avond. Is het nu niet zo dat de werking van de druppels afneemt naar mate ze langer in dat bakje over het voer zit? (afgesloten bakje)

Dat zou ik nl denken..........

Iemand die dit weet??

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:01

Dimple schreef:

Mijn vriendin gebruikt homeo druppels voor haar paard. Maar ze doet deze over het voer en zet het klaar voor de ochtend en avond. Is het nu niet zo dat de werking van de druppels afneemt naar mate ze langer in dat bakje over het voer zit? (afgesloten bakje)

Iemand die dit weet??

Homeopathie is gebasseerd op een theorie dat water een geheugeneffect zou hebben, en vibraties zou onthouden van stoffen die er ooit mee in aanraking zijn geweest.

Op basis van die theorie zou het, als er een kern van waarheid in zou zitten, niet uit moeten maken hoelang de druppels staan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 15:11

Dimple schreef:

Iemand die dit weet??

Dat doe ik zelf nooit.
Mijn homeopathische flesjes bewaar ik op een koele plaats binnen in een kastje en vlak voor gebruik doe ik het over het voer. Dus ik denk het zelfde als jij maar weet het niet zeker.
Aan de andere kant als het voer op een koele plek staat uit de zon zou het wellicht wel kunnen want dan zou het niet zoveel uit hoeven te maken verwacht ik, of je het uit het flesje pakt of het al over het voer hebt gedaan.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:21

pien_2010 schreef:
Dat doe ik zelf nooit.
Mijn homeopathische flesjes bewaar ik op een koele plaats binnen in een kastje en vlak voor gebruik doe ik het over het voer. Dus ik denk het zelfde als jij maar weet het niet zeker.
Aan de andere kant als het voer op een koele plek staat uit de zon zou het wellicht wel kunnen want dan zou het niet zoveel uit hoeven te maken verwacht ik, of je het uit het flesje pakt of het al over het voer hebt gedaan.

Er zijn geen actieve stoffen in homeopatische middelen. Die kunnen dus ook niet slechter worden. Aangezien ik hier niet al te feitelijk meer mag posten, zul je zelf maar op de wiki over homeopathie moeten kijken voor het hoe en wat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 15:30

Je opvatting is bekend LHO!

Maar zelfs een flesje met water uit de kraan is ondrinkbaar als je het paar uur in de auto laat liggen die te warm is geworden. Dus ik drink nooit inferieur water (= water dat niet smaakt) en zal dus ook nooit homeopathische medicijnen aan de zon bloot stellen. Lijkt me gewoon niet goed.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:43

pien_2010 schreef:
Je opvatting is bekend LHO!

Maar zelfs een flesje met water uit de kraan is ondrinkbaar als je het paar uur in de auto laat liggen die te warm is geworden. Dus ik drink nooit inferieur water (= water dat niet smaakt) en zal dus ook nooit homeopathische medicijnen aan de zon bloot stellen. Lijkt me gewoon niet goed.

Het zal met een paar uur niet zo'n vaart lopen, en qua eventuele werking: Volgens de homeopatische leer zou het niet uit moeten maken.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:59

Het zit samen met het voer in een afgesloten bakje, in de voerton die binnen staat voor de stal. Het staat dus 3x droog en uit de zon.

Bedankt voor jullie reacties!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 20:26

Gijsbert van der Marel homeopaat en dierenarts heeft mij ooit verteld dat door het voer mengen niet goed is.Het beste is direct in de mond druppelen.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:02

ik doe de druppels altijd in 1-2 ml water en dan in een spuitje zodat ik het in de mond kan spuiten.
Het mooist vind ik dat ze nadat ze het 1 keer gehad hebben de keren daarna al naar het spuitje happen tot een bepaald moment dan willen ze er niks meer van weten. Voor mij een teken dat ze het nodig hebben en dat ze weer zonder kunnen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 21:05

Herkenbaar DPTYomboy je verhaal.
Alhoewel als het niet urgent is ik de druppels over het voer doe. Maar als het erop aan kom doe ik het ook rechtstreeks in de mond met gelijk een stukje wortel of appel er achterna om de vieze smaak weg te eten.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:07

Mij is ook altijd verteld dat het of in een spuitje moet of op een klein stukje brood, door het voer heeft volgens mij weinig zin..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:02

Nou dat was mijn gedachte ook eigenlijk. De dame van wie ze het kreeg zei dat het geen effect op de werking zou hebben.
Maar zoals gister.........ik heb het klaar gezet voor de avond en morgen (vanmorgen dus) Dat is toch best lang.

Het is gewoon niet te doen dit aan de staleigenaar te vragen want dan blijft ze aan de gang, vandaar dat ze het klaar legt. (en ze is er ook niet 2x per dag om het zelf te geven)

Bedankt voor jullie reacties en dan nog een vraag:

In het spuitje klaar leggen?? Dus niet over het voer?? 'Voelt' dat anders?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 09:03

Ach Dimple volgens mij kun je het gewoon doen zoals je deed. Mijn paarden zijn gisteren GEZOND gemeten (ben zo blij dat ik het goed aanvoelde en met Polie al begonnen was te rijden gisteren) en ik had het middel gewoon over het voer gedaan. Weliswaar niet klaar gezet van te voren maar toch. Alleen als het echt acuut is en het er op aan komt, zoals indertijd met de nierkoliek, dan spuit ik het rechtstreeks in de mond want paard kan dan ook niet meer eten. Zodra we weer verder gaan met de onderhoudsdosis gaat het weer over het eten. Is niet echt lekker rechtstreeks in de mond. Ik geloof niet dat een spuitje van te voren klaar leggen iets zou toevoegen.

Wat ik dan wel weer dom vind is dat ik zelf niet op het idee kom om voor mezelf arnica te gaan gebruiken. Ik heb hier gewoon tabletten D6, maar dat komt dan niet bij me op en moet Ria aangeven. Dus vandaag mee begonnen want lijf voelde gisteravond weer zo pijnlijk gebutst ondanks de paracetamol.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:09

Oh balen zeg! Dat zal je altijd zien. Ben je zo met je paard bezig vergeet je jezelf.

Ik zou willen dat ik mijn paard zo goed aan voelde zeg. Soms heb ik het idee dat ze me wat probeert te vertellen met haar houding en blik. Heel soms kan ik aanvoelen wat er is, maar soms tast ik volledig in het duister.
Met name wanneer ze zo opgeploft op stal staat na een dag buiten dan zou ik graag willen weten hoe ze zich voelt en waar het door komt.

Fijn dat je paarden goed gaan zeg, hele zorg minder toch!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 09:16

Dimple heeft je paard wellicht teveel gegeten buiten waardoor ze zo op ploffen staat? Of wellicht spanningen in de groep dat ze heel assertief voor zich zelf moet opkomen waardoor ze gespannen in de stal staat?

Maak het aanvoelen van mij van de paarden niet groter dan het is. Het is gewoon een kwestie van gezond verstand gebruiken en AL je zintuigen en dan juist interpreteren.
Kijk als ik op stal kom en Hercule hinnikt als een gek voordat ik de parkeerplaats op ben. Dan vind ik dat al vreemd. Als ik vervolgens op 50 meter afstand zie, dat hij zijn container in loopt en ik hoor dat de drinkbak tikt en dat hij tegen de wand schopt dan weet ik gelijk, dat een of andere zool het water heeft afgesloten vooraan. Als ik dat dan tegen de eigenares zeg die les geeft, die met een groepje van 10 mensen 5 meter vanaf die paddock af staat, en die me verbaasd aankijkt met de woorden: "Ja hij is al uren op en neer aan het lopen en zo onrustig". Dan is aan mijn waarneming niets hokuspocus aan. Maar gewoon je waarneem zintuigen gebruiken en conclusies trekken (het was een hittegolf). Paard is duidelijker dan duidelijk maar tja als je niet luistert als mens dan hoor je niets.
Dimple jij luistert wel goed naar je paard dus kijk gewoon heel goed (ogen, oren, gezicht), stel je hart open, dus voel heel goed en stel desnoods je paard de vraag wat er is. Ik heb zo vaak tegen Hercule gezegd, toen we die nieren nog niet wisten: "mijn ventje, wat is er toch met je aan de hand, ik word er gewoon verdrietig van, want ik zie dat je ongelukkig bent".
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 17-06-14 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:23

Ze staat met een vriendin op een stukje, zonder andere paarden dus dat zit wel goed.
Teveel gegeten..........tja, lastig. Klein stuk land met weinig gras. Zegt niks, weet ik, kan nog steeds veel fructaan bevatten.
Misschien gas?
Nu heeft ze het al een week niet gehad, gaat goed dus. Maar kan zo weer ineens voorkomen, gek he!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 09:27

Zand? Beetje zand koliekerig? Geen schaduw? Ik zoek met je mee hé, weet het ook niet.
En had mijn post nog aangevuld.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:58

Nope geen schaduw inderdaad.........Kan dat zich zo uiten?
Er zijn geen losse zandstukken op het land.

En het aanvoelen wil ik ook niet groter maken, maar ik ben soms te ongeduldig en wil ik weten waar iets door wordt veroorzaakt omdat ik het beste voor haar wil. Maar ik heb geleerd rustig na te denken voordat ik snelle stappen ga nemen.

Vriendin had paard wat niet meer kon lopen van de pijn. Waar het zat kon ze niet vinden. Dure alternatieve kerel erbij. 3x drukken, 2x kijken, 1 voelen. Spuit in SI gewricht RA, hormonale disbalans en verzuring. 2 potjes met druppels hoppa 200 euro armer..........
Wat blijkt nu? LA ( en dus niet RA!!) een zware tussenpeesblessure. :x :x
Nergens anders in haar lijf wat te vinden, alleen deze blessure.
Hoe kortzichtig die eerste man is geweest!! Hij heeft het paard niet eens zien lopen!! (naam op te vragen per PB ;) )

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 07:36

Tja kwakzalvers hou je helaas altijd. Ernstig!
De schaduw kan een probleem zijn als het warm is en dan zijn ze natuurlijk sjagrijnig.
Heeft iemand ervaring met Arnica gebruik bij paarden? Hetzij de zalf, druppels c.q. tabletten. Want ik ben benieuwd wanneer je het dan gebruikt hebt en hoeveel en wat het deed.
Ik voelde me alsof een vrachtwagen over me heen was gereden en sinds gisteren na het slikken van de Arnica voel ik me weer mezelf. Niet of elk moment van mijn sus kan gaan. Dus ik ben benieuwd naar paarden ervaring want voor de paarden heb ik het nog nooit nodig gehad.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:31

Pien, ik heb het voor mezelf (hersenschudding) gebruikt en dat werkte heel goed, D6 druppels waren dat. En ik heb het voor de Shet in het verleden ook gebruikt. Weet alleen niet meer waar voor en welke potentie dus daar heb je niet zo veel aan :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:28

Dat wilde ik ook net zeggen. Ik heb het gebruikt in tabletvorm bij mijn merrie met acute peesblessure. Dat is al te lang geleden om er nog wat zinnigs over te zeggen :+

Iets van 4 pillen per dag, herinner ik me. Waarop gebaseerd?? Geen idee meer :')