Verwaardeloosde pony kan niet meer goed opstaan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Scala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 20:08

MarlindeRooz schreef:
Wat een schatje zeg! Is er geen optie dat er een paardenvriendje komt?

Zoals ik al zei staat hij met onze twee geitjes. Deze kunnen niet zonder elkaar. Ik heb meerdere malen gehoord dat het ontzettend slecht is als een pony alleen staat en blablabla, maar ik blijf toch echt van mening dat hij prima met onze twee geitjes kan staan. Hoe wil je anders verklaren dat de geitjes onder zijn buik kruipen in het schuilstalletje, door het lint gaan als ik een stukje ga wandelen, Winnethou keihard gaat hinniken als hij ze weer ziet en meteen op ze afrent.

Dit bedoel ik trouwens niet aanvallend, voordat er weer verkeerde dingen gedacht gaan worden. Het is gewoon een beetje irritant dat iedereen télkens zeurt dat er een pony bij Winnethou in moet komen. Wat er ook onderzocht en bewezen is, ik vind het prima zo en Winnethou en de geitjes ook. Als ze er niet meer zijn kan ik een extra pony altijd nog overwegen.

MarlindeRooz

Re: Verwaardeloosde pony kan niet meer goed opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:39

Het is gewoon fijn als beestjes lekker met hun eigen soort kunnen communiceren, maar ik houdt er over op want sommige mensen willen het gewoon niet weten.

Scala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 21:15

MarlindeRooz schreef:
Het is gewoon fijn als beestjes lekker met hun eigen soort kunnen communiceren, maar ik houdt er over op want sommige mensen willen het gewoon niet weten.

Ik heb nooit gevraagd om advies over bij wie Winnethou in moet staan. Die laatste zin had er niet achteraan gehoeven. Als ik het niet nodig vind, gebeurt het niet.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:31

Pony ziet er goed uit! Dat heb je goed gedaan.

En jammer dat je er zo over denkt. Mijn pony's waren ook super goed bevriend met een schaap. Maar toch hadden ze met dat schaap een heel andere band dan onderling met elkaar. Dat schaap kon niet echt met ze spelen, ik heb ze nooit samen zien kroelen en hun vacht zien onderhouden of ander sociaal contact zien hebben. Maar goed, ieder maakt die keus zelf. Ik ben iig blij dat ik mijn pony's samen staan en zou er nooit voor kiezen om ze alleen te houden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:52

Scala schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik heb nooit gevraagd om advies over bij wie Winnethou in moet staan. Die laatste zin had er niet achteraan gehoeven. Als ik het niet nodig vind, gebeurt het niet.

Mooie instelling.. :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:56

Ik zal jou eens samen zetten met een aap, als je er maar lang genoeg bij staat dan ga je die ook missen als hij weg gaat omdat je aan het gewend bent. Maar je bent vast liever samen met een mens.

Ik kan niet zo goed tegen kortzichtige mensen, die leven vaak in een klein wereldje.

Scala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 10:56

Oh alsjeblieft zeg. Waarom laten mensen hier op bokt nou niemand in hun waarde? Telkens weet iemand het wel beter. En als ik dan zeg dat ik er anders over denk, leef ik in een klein wereldje? Heb je zelf niet door dat het helemaal nergens op slaat wat je nu zegt MarlindeRooz?

9 van de 15 pagina's is alleen maar kritiek op een ander of op mij. Waarom laten jullie elkaar niet gewoon in elkaars waarde? Omdat jij iets vind wil het niet zeggen dat de ander het ook moet vinden.
Ik plaats hier een foto van mijn gezonde pony die bijna een jaar geleden er wel heel anders uit zag. Ik krijg een paar goede reactie's, maar daarna word er ook direct weer op iets gereageerd. Ik heb hier nogmaals niet om gevraagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:12

Dames, dames, doet even normaal zeg!
Hij is nog niet eens gecastreerd, dus het lijkt mij nu voor alle partijen gewoon beter als hij voorlopig nog even bij de geitjes blijft staan.
Als hij toch gecastreerd is, staan er toch genoeg pony's waar hij bij kan , straks?

Scala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 13:01

ohjajoh6 schreef:
Hij is nog niet eens gecastreerd, dus het lijkt mij nu voor alle partijen gewoon beter als hij voorlopig nog even bij de geitjes blijft staan.
Als hij toch gecastreerd is, staan er toch genoeg pony's waar hij bij kan , straks?

We waren eigenlijk niet van plan om hem te gaan castreren. Zijn hengstenstreken komen alleen naar voren wanneer hij zich 'verveelt'. Iemand zei in dit topic ooit dat je hengsten echt bezig moet houden, omdat ze anders vervelend worden. Dat klopt inderdaad.
Waarschijnlijk gaat hij de merrie's in onze straat dekken en bij onze tante.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:05

Je laat hem ook nog dekken? Heeft hij uberhaupt papieren of is hij ergens goedgekeurd?
Fijn dat het in ieder geval beter met hem gaat. Zelf had ik hem lekker laten castreren en op het land met een vriendje.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:11

Pakt een biertje en popcorn....hihi

Scala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 13:13

Cayenne schreef:
Je laat hem ook nog dekken? Heeft hij uberhaupt papieren of is hij ergens goedgekeurd?
Fijn dat het in ieder geval beter met hem gaat. Zelf had ik hem lekker laten castreren en op het land met een vriendje.

Nee hij heeft geen papieren of is ergens goedgekeurd.
Mijn tante heeft daar geen problemen mee en de buren ook niet.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:14

Scala schreef:
Oh alsjeblieft zeg. Waarom laten mensen hier op bokt nou niemand in hun waarde? Telkens weet iemand het wel beter. En als ik dan zeg dat ik er anders over denk, leef ik in een klein wereldje? Heb je zelf niet door dat het helemaal nergens op slaat wat je nu zegt MarlindeRooz?

9 van de 15 pagina's is alleen maar kritiek op een ander of op mij. Waarom laten jullie elkaar niet gewoon in elkaars waarde? Omdat jij iets vind wil het niet zeggen dat de ander het ook moet vinden.
Ik plaats hier een foto van mijn gezonde pony die bijna een jaar geleden er wel heel anders uit zag. Ik krijg een paar goede reactie's, maar daarna word er ook direct weer op iets gereageerd. Ik heb hier nogmaals niet om gevraagd.

De vergelijking die MarlindeRooz stelt is anders een heel goede in dit verband en legt precies de vinger op de zere plek.

Het feit dat jij deze niet begrijpt (zo te lezen aan je reaktie) wilt al zeggen dat je zelf eea niet helemaal door hebt.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:15

Als je hem echt vervelend wilt hebben dan moet je hem laten dekken.
Maar waarom hoeveel overschot aan veulens denk je dat er zijn met en zonder papier.
fokken moet je alleen met goedgekeurde en gezonde dieren.
Ik heb al zo veel ellende gezien met het aan fokken.
Denk er alsjeblieft eens goed over na voor je daaraan begint.
Verder ben ik blij voor je dat het zo goed met hem gaat hoor.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:16

Ik heb het topic ook gevolgd en hij ziet er idd heel goed uit!
Het niet bij een andere pony zetten is alleen niet een kwestie van 'eigen keuze' of 'eigen mening' je zei zelf al dat er allemaal onderzoeken zijn gedaan en dat het gewoon bewezen is dat een pony een soort genoot moet hebben om mee te spelen en contact te hebben, om gelukkig te kunnen zijn. Niemand wil gemeen tegen jou zijn, maar soms moet iets gewoon duidelijk gemaakt worden. Jouw pony gaat gewoon niet gelukkig zijn zonder andere pony om bij te staan. Het voorbeeld van marlinderoos slaat juist heel erg ergens op. Dat is precies hetzelfde. Ja, samen met een aap zou je niet dood gaan, je zou je eraan gaan hechten, hij zou alles voor je betekenen. Maar je zou altijd een mens in je buurt blijven missen. Het is gewoon jammer dat je het commentaar als gemeen ziet en gezeur, in plaats van dat je echt leest, erover denkt er meer over opzoekt, nog iets beter naar je pony kijkt en dan lekker een andere pony er bij zet.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:17

Scala schreef:
Cayenne schreef:

Nee hij heeft geen papieren of is ergens goedgekeurd.
Mijn tante heeft daar geen problemen mee en de buren ook niet.

Waarom wil je dan met hem fokken? Je weet zelf hoe veel Shetlanders er soms bij komen te staan, kijk naar Winnetou, er zijn al zoveel papierloze Shetlanders op de wereld die naar de slacht moeten of ergens op een weilandje staan weg te kwijnen. Waarom wil je daar nog meer van? -O- geef die beestjes die er al zijn dan een goed tehuis.

Scala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 13:19

Winnethou is niet vervelend. Hij had vervelende trekjes in december 2013, omdat hij nooit opgevoed was.
Verder blijft hij gewoon met de geitjes staan. Die geitjes zijn oud. Mochten ze er niet meer zijn zal ik overwegen om ander gezelschap te zoeken. Hij blijft heus niet zijn hele leven bij de geitjes in staan. Volgensmij is dat wat hier gedacht word.

Scala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 13:20

En daarbij staat er toch duidelijk: Waarschijnlijk.
Hier denken wij goed over na, omdat er, zoals iedereen al zegt, genoeg paardjes al op een weilandje staan weg te kwijnen.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:34

Scala schreef:
En daarbij staat er toch duidelijk: Waarschijnlijk.
Hier denken wij goed over na, omdat er, zoals iedereen al zegt, genoeg paardjes al op een weilandje staan weg te kwijnen.

Als je wéét dat er al teveel shetten zijn , waarom overweeg je het dan :n
ik vind het mentale mishandeling voor een dier om hem niet bij soortgenoten te laten staan!
Zet jou maar is een paar jaren bij een aap .... Als hij dan uiteindelijk een soortgenoot krijgt gaat hij niet eens weten wat hij er mee aanmoet .. Zo'n jong dier moet in een kudde staan met pony's van zijn leeftijd waarmee hij kan opgroeien en niet met een geit.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:01

Ben blij dat mensen op bokt hun mening durven te geven. Daar kun je meer van leren dan van mensen die alleen maar oh wat leuk roepen. Uiteindelijk beslis jij als eigenaar wat je met de tips doet, maar het is altijd verstandig om de tips iig in je op te nemen en te filteren welke je kunt gebruiken.

Een paard leeft overigens bij de dag. Jouw pony beseft niet dat hij ooit weer bij soortgenoten mag staan, dus dat doet er nu in mijn ogen dus niet zoveel toe. Overigens is sociaal contact niet alleen wenselijk voor de mentale gezondheid van je paard. Paarden spelen samen en voeden elkaar op. Ik zie echt zoveel verschil tussen mijn pony die alleen heeft gestaan en mijn andere pony's. Die zijn echt veel makkelijker met andere paarden en veel minder dominant in de omgang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:30

Scala schreef:
ohjajoh6 schreef:

We waren eigenlijk niet van plan om hem te gaan castreren. Zijn hengstenstreken komen alleen naar voren wanneer hij zich 'verveelt'. Iemand zei in dit topic ooit dat je hengsten echt bezig moet houden, omdat ze anders vervelend worden. Dat klopt inderdaad.

8)7 ben der stil van eigenlijk...

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:36

Het is niet erg wijs om nog meer papierloze Shetten te fokken, er zijn er al veel te veel.
Ik heb er zelf 2 (nee niet zelf gefokt) en hou ze omdat het doorgaans niet al te best afloopt met overtollige, papierloze Shetten als kinderen er op zijn uitgegroeid, ALS ze al geschikt zijn voor kinderen.

In deze tijden van economische en financiele crisis zijn mensen al niet zeker van banen/inkomens, dus NOG meer Shetten fokken voor (uiteindelijk) in de Salami is een ondoordacht plan. Niet doen!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:41

ohjajoh6 schreef:
Scala schreef:

8)7 ben der stil van eigenlijk...

Hier hetzelfde..

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:34

Moderatoropmerking:
Dit topic is gestart over een pony die niet meer op kan staan. Momenteel gaat het over hele andere onderwerpen. Dit is offtopic. Graag ontopic blijven. Daarnaast wil ik vragen met respect op elkaar te reageren.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:52

Idd een hengst met schimmel kan je ook niet zomaar bij een ander paard laten. Al ben ik er mee eens dat een paard een ander paard nodig heeft, heb met eigen ogen gezien wat dat met je pony'tje doet. Maargoed daar gaat dit topic niet over.