En een foto van gisteren.

Het been gaat echt super goed! Het wondje is echt nog maar ini mini.
Ik heb een klein primeurtje. Omdat Mara gewoon niet meer te stappen is als er meer dan 3 mensen op stal zijn, aan de hand niet (zie stijgeren en bokken en pletten) en aan de longe niet (zie stijgeren bokken stil staan rennen in paniek raken) heb ik besloten dat er 2 opties zijn. De een is niet meer stappen met haar, wat dus eigenlijk helemaal geen optie is en de andere optie is er bovenop gaan zitten. En dat heb ik gisteren dus maar gedaan.
De pees ziet er erg goed uit de laatste tijd ze loopt erg goed en rennen en stijgeren is helemaal niet goed voor het been. Onder het zadel kon ik haar heel erg goed onder controle houden. Ze heeft 2x geprobeert te stijgeren en stil te staan, maar na streng toespreken haalde ze dat wel uit haar hoofd. In het begin was ze helemaal hyper de pieper en kop in de lucht, onderhals er op en kaak vast en toen heb ik haar aan het werk gezet. Dat ging echt super goed.
Na het stappen (35 minuten) was Mara MOE! Ik wilde haar benen nog even afspoelen (pees was nogsteeds slank en niet warm oid. 0,0 reactie). Ze wilde gewoon niet meer naar de wasplaats lopen. Op de poetsplaats stond ze helemaal te suffen en zag ik weer een beetje de oude Mara terug, niet meer die leipe knol van de afgelopen 2 a 3 weken die ze was geworden als het ook maar een beetje drukker is op stal.
Paard blij, ik blij. Het gaat de goede kant op.
Ps. Ja ik moet nog scannen, daar zijn nog even geen centjes voor en dat is toch wel handig als je wil scannen.