Van wratje naar sarcoïde naar genezing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Re: Van wratje naar sarcoïde naar genezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 06:57

Ik ga zo op weg naar Utrecht, ben erg benieuwd naar wat ze gaan zeggen en doen..! (En wat het gaat kosten :=)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:17

http://www.mijnalbum.nl/Album=LEB6OVZ6

Heb het topic doorgelezen en vroeg me af of dit er ook 1 is
hij zit op de zijkant van de hals
fotos zijn nog met wintervacht dus wellicht wat lastig te zien
nu zit er een bultje met een kalige plek eromheen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:37

Het ging allemaal prima gelukkig, ik heb een hoop foto's en zal morgen eens een verslagje maken!

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:28

bel91 schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Album=LEB6OVZ6

Heb het topic doorgelezen en vroeg me af of dit er ook 1 is
hij zit op de zijkant van de hals
fotos zijn nog met wintervacht dus wellicht wat lastig te zien
nu zit er een bultje met een kalige plek eromheen

Ja grote kans dat het een sarcoid is.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:15

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:49

Jou paard heeft het ook op vervelende plekken zitten Denice!
Ben benieuwd of het gaat verbeteren en hoe je paard zich er onder gaat voelen.

Ik ben vandaag voor de 3e keer met de mijne geweest. Voornamelijk voor aan/in haar oor maar aan de binnenkant van haar linkerachterbeen + borst/linkervoorbeen heeft ze ook iets zitten. Vandaag was er ineens ook een bobbeltje iets boven haar oog maar dat kon ook een ontstoken talgklier of dergelijk zijn.
Er is zo aan mijn paard bij geen enkele plek verbetering te zien. Toen ze gingen spuiten in haar oor kwam er echter een paar keer op een andere plek ook wat vloeistof uit. Volgens de arts zouden er gaatjes ontstaan zijn wat positief is. Nu maar weer afwachten en hopen dat het gaat werken :).

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:51

Je bent dus al drie keer geweest maar ziet nog amper verschil? Ojee..

Jij komt ove drie weken ook weer terug denk ik? Hoe laat ga jij? Ik weer half tien.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:10

Ja klopt. Mijne heeft wel verlaagd slagingspercentage omdat ze vorig jaar ziek geweest is + er al meer aan de sarcoid gedaan is wat allemaal mislukt is. Pagina 13 bovenaan staat vanalles van haar oor.
De arts zei wel dat het al vaker voor gekomen is dat een tumor pas bij de 3e keer reageerde en dat we na de laatste injectie nog 3 maanden af moeten wachten.

Over 3 weken de laatste keer, ik ben er rond half 11 :).

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:20

Hm, vervelend. Laten zitten en afwachten is ook geen optie dan?

Ik ben heel benieuwd wanneer ik Dafydd kan laten beleren nu, en dat het allemaal wel een beetje vlot verloopt.. Precies bij zijn mondhoek zit dat ding ook, echt dikke pech daarmee..

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:27

Laten zitten alsof het een 'schoonheitsfout' is zou ik prima vinden. Helaas is de tumor daar niet rustig genoeg voor gebleven. Maar wie weet, stel het gaat niet weg blijft het nu wel rustig genoeg.

Hoop dat die van jou snel en goed hersteld! Zo bij de mond kan je er ook nog eens niks mee qua beleren/rijden. Dat geluk heb ik dan nog, dat dat wel nog gaat.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:40

Tsja, ik ga er eigenlijk vanuit dat het wel weg zal gaan.. Ik hoop voor jou dat het minstens rustig blijft nu. En een stuk van het oor af? Zo lastig zijn die dingen te behandelen he..

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 00:18

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:10

Bedankt!
Hoe gaat het met jullie paarden?

We hebben het er wel over gehad om haar oor te amputeren denice maar het lag er dik in dat daar voor in de plaats oorontstekingen e.d. zouden gaan optreden. Vond ik niet echt een goede vervanger :=

Chickie haar oor heeft voor de 1e keer reactie gegeven op de bcg!! :D
http://i606.photobucket.com/albums/tt14 ... 6877a8.jpg

Met schoon maken kwamen er veel dikke korsten af en op de plitsing lijkt het wat kwetsbaar/kapot te zijn.
Verder lijkt ze oke.. geen koorts en is alert en attent.
Het plekje bij haar voorbeen/borst en aan de binnenkant van haar linkerachterbeen zijn alleen dikker en doen verder (nog) niks.
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 12-05-14 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:48

Jeemig het oor ziet er spannend uit, maar dat komt ook doordat ze lekker op één oor gelegen heeft waardoor er wat stro-achtig gebeuren aan het oor hangt. Laat ze het goed schoon maken dan joh, dat is wel fijn. Ga zo door, sterkte

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:12

Ook ik heb een paard met sarkoide. Eén in zijn linkeroksel en één onder zijn buik. We smeren 2x per dag met Virex Dittoncreme en het wordt er in ieder geval zacht en glad van. Hoe kan ik aan die Liverpoolcreme komen? Ik denk dat ik daar eens op over ga stappen. Wat zijn de kosten daarvan?

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:32

piecon schreef:
Ook ik heb een paard met sarkoide. Eén in zijn linkeroksel en één onder zijn buik. We smeren 2x per dag met Virex Dittoncreme en het wordt er in ieder geval zacht en glad van. Hoe kan ik aan die Liverpoolcreme komen? Ik denk dat ik daar eens op over ga stappen. Wat zijn de kosten daarvan?

Dat kan alleen op DA voorschrift en je mag (volgens mijn informatie van mijn DA) niet zelf smeren. Het loopt behoorlijk in de papieren omdat de DA telkens een visite moet rekenen voor het zalf komen smeren. Maar correct me if I am wrong, dit is mijn info.
Hoe lang ben je met de Virex bezig? Je hebt daar een lange adem voor nodig. Ik heb zeker een half jaar gesmeerd voordat het wegging.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:06

Fransje_70 schreef:
piecon schreef:

Dat kan alleen op DA voorschrift en je mag (volgens mijn informatie van mijn DA) niet zelf smeren. Het loopt behoorlijk in de papieren omdat de DA telkens een visite moet rekenen voor het zalf komen smeren. Maar correct me if I am wrong, dit is mijn info.
Hoe lang ben je met de Virex bezig? Je hebt daar een lange adem voor nodig. Ik heb zeker een half jaar gesmeerd voordat het wegging.

Ik heb 8 maanden gesmeerd met de Virex creme :D Maar ze zijn helemaal weg en blijven nu toch al bijna 2 jaar weg ! Dus geduld wordt beloond ! :P

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:48

Klopt! Ik ben nu ook een half jaar bezig en ik ben zeker niet ontevreden. Mijn buren hebben het paard in moeten laten slapen. Die zat onder de agressieve sarkoiden.

JH_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:02

Ik lees even mee. Bij mij op stal staat namelijk ook een paard die vermoeden ook een sarcoid heeft. Deze heeft op de hals al jaren één zitten. Maar werd nooit groter. Nu in een halfjaar tijd is het vergroot en heeft zij ook een sarcoid onder de buik gekregen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:40

Het is idd de veearts die de zalf aan moet vragen bij de universiteit in Liverpool. Ik heb samen met de veearts rond ocho's sarcoid (onder zijn buik) geschoren, dat hebben we gedaan met een sufmakertje. De eerste keer heeft zij gesmeerd en daarna heb ik dat zelf gedaan. Het hoefde maar vijf keer, daarbij heb ik latexhandschoenen gebruikt en een spateltje om het restant van de zalf niet te bederven. Al met Al was ik nog geen 100 euro kwijt aan zalf en verzendkosten. Met de veearts heb ik voornamelijk per e-mail gecommuniceerd ergo geen voorrijkosten. Er is nog genoeg zalf over voor een complete behandeling dus wie het lef heeft en geen bezwaar heeft tegen tweedehands zalf mag me een pb sturen.

Inmiddels zijn we een paar maanden verder vandaag is Ocho de afgestorven huidflap (zijn tankdop) afgevallen. Daaronder is gezond droog weefsel te zien, ik weet niet wat voor weefsel het is. Het lijkt me geen huid maar spierweefsel. Ik ben benieuwd hoe dit nu dicht gaat groeien. Het lijkt klein op de foto maar de plek is zo groot als een handpalm

Afbeelding

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 16:29

Je hebt pb Mrie

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:49

hier nog iemand met een paard met sarcoïden...

Ze had er 6 kleine bij elkaar zitten.. en nog 1 apart, allemaal rechts van haar hals.

De DA is vrijdag geweest en heeft alles ruim weg gesneden. Heeft ook nog flink van het weefsel binnenin weg gehaald en heeft het zo goed mogelijk gehecht (aangezien er vrij weinig vel om te hechten was...)

Nu staat mijn meisje alleen in de weide en over 18 dagen gaan de hechtingen er uit. Ze mag even een weekje a twee weken niet gereden worden of werken omdat de huid vrij strakgetrokken is en dit tijd nodig heeft om goed te herstellen.
Het stuk huid en weefsel is opgestuurd naar het lab om te controleren of het kwaadaardig of goedaardig is. Nu baad het mij wel zorgen, omdat de sarcoïden enorm snel waren uitgebreid en ik vermoed dat ik de volgende al weer heb gevonden, deze keer op haar buik.

Bij haar zijn ze niet allemaal duidelijk zichtbaar.. ze zien er niet uit als wratten maar het zijn gewoon bultjes onder de vacht.
Maar goed, eerst eens laten genezen en dan zien we verder.. Ik hoop heel erg dat ze gewoon gestoken is door iets en daardoor vanmiddag een bultje op haar buik had, want dat had ze gistermiddag nog niet. En ik hoop natuurlijk dat het goed weggehaald is en ze het niet meer terug krijgt.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:07

Ojee, snijden kan ook helemaal misgaan toch?

Ik heb het idee dat de sarcoiden van Dafydd al minder worden, na pas een behandeling.

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:04

Zover ik begrepen heb moet omliggend weefsel ook goed weggehaald worden om te voorkomen dat het mis gaat. Maar goed. We zullen het zien. Momenteel ziet de hechting er goed uit :)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:46

Ik heb hier al even niet een update over gegeven. Ik ben nav onder andere dit topic toch begonnen met de virex crème. De Liverpool crème vond ik toch iets te heftig, ook was onduidelijk of het überhaupt wel gebruikt kon worden ivm gezichtszenuwen (bij mijn paard zit het op het jukbeen).
Ik ben nu ca 6 mnd aan het smeren. Af en toe wel beetje de moed verloren, want de sarcoid reageert er eerst wel op. Toen een behoorlijke tijd stabiel/geen verandering. En nu de afgelopen maand gaat het zo goed! Het is bijna helemaal weg, haartjes beginnen al terug te groeien :) Ben er heel erg blij mee!
Je moet er geduld voor hebben, maar het is een prettige methode!