Wel dierenarts, geen dierenarts?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rchell

Re: Wel dierenarts, geen dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 12:54

Ik heb dat nagevraagd bij de DA, die gaf aan dat de werking per paard echt verschillend kan zijn en dat ik het mag proberen na zijn dieet-maand.. Kan je mij (mag pb) meer over vertellen en wat je precies geeft? dan kan ik me er eens in gaan verdiepen.. :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:06

Je hebt PB :j

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:15

Heb net het hele topic even doorgelezen. Goed dat je je eigen intuïtie hebt gevolgd en respect voor al je goede zorgen! Nu hopen dat hij snel echt weer helemaal de oude is. Blijf in ieder geval stilletjes volgen.

Vind het wel hoogst apart dat je stalhouder hem 'vergeet' te voeren, en dat tevens de stalhulp dit weleens vergeet. Imo kan het heeeeeeeel soms eens gebeuren dat een paard overgeslagen wordt, eigenlijk dan al onaanvaardbaar, maar gezien iedereen toch weet dat hij koliek heeft gehad en nog steeds niet de oude is?! Echt heel erg fout. Zeker omdat het nog een keer gebeurd nadat je het al duidelijk besproken hebt... Dan ben ik toch weer extra blij met mijn stalhoudster, die ook de extra handelingen doet als je paardje bv medicijnen moet hebben en je kan zelf niet zoveel op een dag komen.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 13:25

Tja Kimmej, dat vergeten te voeren vind ik ook heel vreemd.. Het is een tweedaagse handeling die telkens door dezelfde persoon (inmiddels 2) wordt herhaald.. Gisteren ochtend waren 2 andere paarden ook vergeten en die van mij kreeg 's ochtends wel, maar zijn middaghap werd dus pas om half 4 in plaats van 13:00 a 13:30.
Ga mijn stalhouder nu heel kinderachtig na elke voerbeurt bellen of hij gehad heeft.. Hij zal wel gek van me worden, maar daar heeft hij het zelf naar gemaakt. Hopelijk geeft dat voldoende simulans om het vanaf nu goed te doen ;)

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 13:29

Ik heb trouwens ook de eerste rekening gekregen van Utrecht van de 3 bezoeken op stal := wordt echt nog een feestje....

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:59

Wat fijn dat hij weer vooruit gaat :) Wel echt super vervelend zeg dat ze voerbeurten gewoon vergeten.. dat is toch zeker automatisch ingesteld? En ook beetje vreemd dat maar sommige paarden vergeten worden, of zijn dat de paarden die allemaal iets speciaals krijgen vergeleken de rest van de paarden?
De eerste rekening? Maar dat betekend dus dat er nog meer zullen volgen of begrijp ik het verkeerd?
Zal niet niks zijn die rekeningen... Mijn merrie is erg koliek gevoelig maar gelukkig nog niet mee hoeven maken dat ze naar de kliniek hoefde.. :)

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 14:09

Bij elk paard staat het voer klaar in bakjes.. dus een kwestie van een hooinet (wat al klaar ligt) ophangen of los kuil uit de kruiwagen voeren en een bakje omkeren in de voerbak... en dan vergeet je uit een rij van 8 boxen de middelste 2... ik snap het niet, maargoed. Hij heeft beterschap belooft en daar vertrouw ik op. Verder is hij wel heel erg makkelijk, heb ook zo een privé stuk paddock gekregen en hij heeft ons gebracht en gehaald, dus ik ben zeker blij met zijn stalhouder, maar hij moet zijn eten vooral niet vergeten nu..

Qua de eerste rekening: hij heeft 3 consulten gehad thuis, waarvan ze de laatste keurig voor de helft hebben gerekend omdat het 2 x op 1 dag was. Zaten geen spoedconsulten bij en het was nu ruim 500,- := dus houd mijn hart vast.. want de rekening van 8 dagen in de kliniek krijg ik nog.. := :=

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:15

Het staan op de kliniek op zich valt wel mee. Bij mij was dat maar 20 euro per etmaal. Ik was voor 4 dagen kliniek €600 kwijt. De hoogste kosten zaten echt in de behandelingen en dan met name het meerdere keren sederen (met domosedan) voor de maagsonde en gebitsbehandeling.

Een paar dagen later moest dezelfde DA langskomen voor een koliekaanvalletje, en dat kostte toen €125. Dat deed toch veel meer pijn in mijn portemonnee... :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:53

Rchell schreef:
Ik heb trouwens ook de eerste rekening gekregen van Utrecht van de 3 bezoeken op stal := wordt echt nog een feestje....

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:47

Ik lees nog steeds geinteresseerd mee. Dat wil ik je even laten weten omdat je wellicht door de mindere reacties denkt dat er niet gelezen wordt :o

Sterkte met de rekeningen.
En ik hoop dat ze goed blijft, en dat ook die kleine aanvalletjes weg blijven.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 21:08

nou het is weer mis.. vond hem gister iets minder vlot, maar dacht dat ik spoken zag of hij en dipje had.. hij wilde vandaag niet echt lopen terwijl hij de afgelopen dagen zowat ontplofte als hij los mocht.. hij heeft 38.5.. en mn gevoel zegt dat het niet goed zit.. voor vanavond laat ik heel even.. ben morgen om 8:00 op stal mocht hij dan nog verhoging hebben bel ik de da meteen..

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:10

Ohh jeetje, das geen fijne update! Vertrouw op je gevoel, het bleek al eerder juist te zijn. Ik duim weer voor jullie!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:13

Hè bah... Wat een nare update... :(:) . Ik reageer ook niet veel maar wil je even een hart onder de riem steken. Hopelijk valt het mee en ziet het er morgen een stukje beter uit.. Beterschap :(:)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:21

Tjee wat een domper weer! Duim mee voor je dat het meevalt.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:25

He nee niet weer :( het leek net wat beter te gaan :(

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:47

Wat een waardeloze update ;( ik had nu toch echt de hoop dat het blijvend de goede kant op zou gaan. Sterkte en ik duim voor jullie beide

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:53

Rchell schreef:
nou het is weer mis.. vond hem gister iets minder vlot, maar dacht dat ik spoken zag of hij en dipje had.. hij wilde vandaag niet echt lopen terwijl hij de afgelopen dagen zowat ontplofte als hij los mocht.. hij heeft 38.5.. en mn gevoel zegt dat het niet goed zit.. voor vanavond laat ik heel even.. ben morgen om 8:00 op stal mocht hij dan nog verhoging hebben bel ik de da meteen..

Dit vind ik wel eng - om hem met verhoging toch de nacht in te laten gaan. Ik weet wel dat jouw paard niet geopereerd is, maar een van de dingen die ik bij de mijne in de gaten moest houden na de operatie is zijn temperatuur, ook bij koliekaanvallen. En bij 38,5 en hoger moest ik hen bellen.
Is er een nummer bij de kliniek dat je kunt bellen voor spoed of dat je kunt opzoeken? Heb je hem nog iets gegeven - bijvoorbeeld colosan?
ik zal dit bericht ook nog even naar je pb-en. Heel veel sterkte meis :(:) :(:) Echt oliebol dat hij een terugval heeft .

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 02:02

Heh jakkes! Ik duim voor je dat alles meevalt. Ga wel met fargo mee dat ik de hele nacht geen oog dicht zou doen. Maar ja je bent ook niet weer 1,2,3 bij de kliniek, zeker niet zonder eigen vervoer.. Sterkte!!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 03:00

Hier ook een Koliek expert helaas.
Meis ik herken zoveel van je stress. Net als Fargo zit ik ook in het koliek topic.

Ik hoop dat je ventje vannacht goed doorkomt. Ik had geloof ik al wel de VA gebeld voor de nacht.

Heb nu een ouder paard en de afgelopen maanden VA op en af geweest voor vage klachten.( Hij is 12 jaar geleden ook geopereerd in Utrecht vanwege een verschoven Colon) Uiteindelijk heb ik begin december hem laten onderzoeken op de kliniek. Buikecho gedaan, mest controle allemaal geen bijzonderheden. Bloed afgenomen, alles toppie. Geen ontstekingen ed. Tandarts was ook al geweest dus daar lag het ook niet aan.
conclusie : terugkerende gaskoliek en milde verstopping. Geen aanwijsbare oorzaak behalve dat we dus kunnen zeggen dat ie van mij het in het najaar/winter weleens had. Alleen nu al 5 maal. Ondanks dagelijks slobber met lijnzaadolie.

Uiteindelijk zijn hele voerschema veranderd.
Hij stond al op vlas.
Nu 3 maal daags hooi en kuil in een hooinet. en 3 maal daags dieetvoer van Sanequi. Daar zit oa pro-biotica in. Mijn paard zijn darmen werken te traag waardoor de vertering niet optimaal is.Geef dagelijks schep slobber met extra lijnzaadolie.
Daarnaast staat mijn senior( 20jaar) nog gewoon 6 a 7 dagen in het werk, dus daar lag het niet aan.

Meis ik wens je heel veel sterkte. Ik zit nog dagelijks in de stress en heb mijn mobiel continu( ook op werk) op zak.Daarnaast durf ik mijn oudje geen vrije dag te geven qua rijden of longeren. Gewoon bang dat ie dan zijn gas niet kwijt kan.

Ik hoop dat het allemaal goed komt met je knappe vent!!!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 07:35

Wat een nare update :(:)
Hopelijk was het een flinke dip!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 08:11

Hé bah wat jammer nou. Hoe is het vannacht gegaan ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:41

Wat naar om te lezen, heel veel succes. Ik denk dat je sowieso even de dierenarts zou moeten laten kijken.
Een paar dagen geleden was hij ook al niet lekker toch..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:47

Sterkte, hoop dat je paard de nacht goed door is gekomen.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 09:54

nou helaas nog steeds koorts dus dierenarts is gebeld.. zee hebben zieken en spoedgevallen voor mij dus duurt nog even.. :=

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:42

Bah! Onwijs veel sterkte!