Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
terpentijn schreef:Hier ook het hele topic gelezen in de loop der tijden.
Mijn haren rijzen er van te berge! Wat ontzettend, je eigen merrie-meiske, waar je je zoveel van voorstelde, door een "professionele stal" op onvoorstelbare en onverantwoordelijke wijze verknoeid.
Uiteraard is zo'n stal hiertegen verzekerd (mag je toch van uit gaan)?!?
Ik vind dat je NOG mild bent in je reacties, hoewel ik een hoop ingehouden woede vermoed, zou het mij gebeuren, zou ik niets nalaten en alles uit de kast trekken, hoe weinig kans wellicht dan ook, om dit op welke wijze dan ook aan de kaak te stellen.
Hoe dan ook.
Ik trek mij dit ook erg aan, aangezien ik zelf een nu net 3-jarige merrie heb, en eens aan het rondkijken ben waar ik haar als ze circa 4 jaar is, eens zou kunnen laten beleren.
Stel dat ik per ongeluk op zo'n of zelfs DIE stal terecht kom, met haar, "waar je de eerste 2 weken niet mag komen kijken" (?!?!?).
Tevens ken ik zelf vanuit het verleden ook een professionele beleer-stal (bestaat inmiddels niet meer) waar het met het beleren (ook van mijn paard) en corrigeren van andere paarden, met mijn bek heb opengestaan vanwege de daar gehanteerde (soortgelijke) barre en grove "methodes" en praktijken.
Ben ik heel gauw weggegaan: het merendeel daar durfde er niets over te zeggen: ik wel, dat werd dan dus ook ruzie.
Zenuwbeschadigingen kunnen nog wel herstellen, het hangt van aard en ernst van de beschadigingen af, maar doorgaans gaat er heel erg veel tijd overheen.
Hopenlijk komt er dinsdag (letterlijk) "iets meer licht in de duisternis" voor jou en je merrie.
Het is in-en-in-triest....
Rowdine schreef:Dat is nog maar de vraag; het is natuurlijk ts haar woord tegen het van de stal. Beide zullen voet bij stuk houden, en dus hun eigen verhaal houden. Het komt dan aan op het bewijs en aangezien ts een schadevergoeding zal eisen moet zin met bewijs op te proppen komen. Dat is zo makkelijk nog niet. Hoe bewijs je wanneer het ongeval heeft plaats gevonden? En of ze al dan niet met bit is gelongeerd? Dan zal je met getuigen moeten komen die het hebben zien gebeuren, en dat zijn naar alle waarschijnlijkheid alleen de eigenaren of werknemers van de stal.
Een rechtszaak is zo gemakkelijk nog niet (gelukkig ook maar anders zou je Jan en alleman kunnen beschuldigen)
Ik zou als ik ts was eens naar een paardenadvocaat stappen (floortjem op bokt bijv) en vragen of je uberhaupt kans maakt. Niet dat ik het je niet gun ts, maar alvorens je een hoop kosten maakt moet je hier goed over nadenken en zoveel mogelijk info inwinnen.
Heel veel succes en nogmaals beterschap voor je paardje!
LBLGypsyCobs schreef:Rowdine schreef:Dat is nog maar de vraag; het is natuurlijk ts haar woord tegen het van de stal. Beide zullen voet bij stuk houden, en dus hun eigen verhaal houden. Het komt dan aan op het bewijs en aangezien ts een schadevergoeding zal eisen moet zin met bewijs op te proppen komen. Dat is zo makkelijk nog niet. Hoe bewijs je wanneer het ongeval heeft plaats gevonden? En of ze al dan niet met bit is gelongeerd? Dan zal je met getuigen moeten komen die het hebben zien gebeuren, en dat zijn naar alle waarschijnlijkheid alleen de eigenaren of werknemers van de stal.
Een rechtszaak is zo gemakkelijk nog niet (gelukkig ook maar anders zou je Jan en alleman kunnen beschuldigen)
Ik zou als ik ts was eens naar een paardenadvocaat stappen (floortjem op bokt bijv) en vragen of je uberhaupt kans maakt. Niet dat ik het je niet gun ts, maar alvorens je een hoop kosten maakt moet je hier goed over nadenken en zoveel mogelijk info inwinnen.
Heel veel succes en nogmaals beterschap voor je paardje!
De feiten die TS heeft zijn genoeg, stal heeft al toegegeven dat het paard die dag een bit in heeft gehad en is gevallen tijdens het werk.
Het is op die africhtingsstal gebeurd, paard had het bit in, het hoofdstel is stuk, terwijl het paard die dag geen bit in mocht.
Genoeg feiten dus.
Esplendido schreef:Dan gaat het denk ik heel lastig worden Bomba. Heb je het paard verzekerd?