'Blind' paard na ongeluk bij trainingsstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:20

Als ik jou was Bomba, zou ik maar 's een echte advocaat aanspreken en niet zo'n slapjanus die alleen maar zegt dat je bewijs moet hebben. Heeft die kennis een brief geschreven waarop vervolgens niet geantwoord is? En laat die het er dan maar even bij zitten? Sorry hoor!

Nee, een geheid winnende zaak heb je niet. Maar je hebt wel een paar punten in handen die ervoor pleiten dat hier verkeerd gehandeld is, en die mogelijk geleid hebben tot schade aan het paard. Tegenover het feit dat jij denkt dat JIJ dit moet bewijzen - wat zou je ervan zeggen als ik zeg dat die TRAINER dan maar eens zou moeten bewijzen dat het paard 'zomaar' omhoog kwam. Bewijslast ligt dan in dit geval tenminste aan beide kanten, niet alleen bij jou. Bovendien moet je als 'deskundige' in het werken met paarden je ervan verzekeren dat het paard fysiek in staat is om werk uit te voeren dat gevraagd wordt. Voeg aan het geheel toe dat de trainingsstal op geen enkele wijze reageert ( hebben zij een verklaring afgelegd omtrent hun handelingen ná het ongeluk?) , geen medewerking verleend of spijt betuigd heeft.. dat maakt het in de ogen van de rechter allemaal niet sympathieker.
Er is ook nog zoiets als een redelijke aanname - als een paard niet getraind mag worden door bv een ingreep, dan is het al fout dat het wel gebeurd is. Je zult wellicht niet een volledige schadeclaim toegewezen krijgen maar een rechter zal mogelijk voor een middenweg gaan.
Hoe het ook zij, de schade die jouw paard ondervonden heeft en die jou nu financieel en als mens treft, is ontstaan terwijl het dier toevertrouwd was aan een derde. Die partij moet dus aantonen dat zij geen schuld hebben. Dat kunnen ze niet afdoen met 'een paard is een schrikdier' - als trainer met ervaring en reputatie moet je in staat zien bepaalde dingen te zien aankomen. Het is een trainingssituatie, niet een ongeluk op de openbare weg.

Om je nog maar even een voorbeeld te geven: stel je breekt je been - je gaat naar een ziekenhuis waar het bot weer netjes gezet wordt. Maar je was van plan om de marathon te gaan lopen en je vraagt je arts of je twee dagen na het ongeluk kan meedoen. Als die arts zegt "ja hoor, doe maar" en je recent gezette breuk gaat weer kapot, denk je dan niet dat de arts in kwestie verwijtbaar gehandeld heeft? Hij had moeten zeggen: zes weken met je been in het gips en niet wandelen.
Het is zeer aannemelijk dat een paard na een ingreep als kiezen trekken, rust moet hebben om te herstellen. Als er bij bv kleine zaken als bepaalde injecties, maar zelfs ook na bv ingrijpende sportmassages al geadviseerd wordt om het paard 'down time' te geven.. dan ligt het voor de hand dat het paard na het trekken van kiezen ( operatieve ingreep) tenminste een paar dagen rust moet hebben.

Tenslotte... je kunt ook nog de weg van de openbaarheid kiezen. Ik heb ooit een zgn. 'hopeloze' zaak gewonnen door mijn verhaal te doen bij een tv programma. Daags na de uitzending werd mij door de tegenpartij al een compromis aangeboden. Die heb ik overigens niet geaccepteerd en heb binnen een paar dagen mijn volledige schade ontvangen. En dat ging om heel veel geld (45.000).
Er zijn genoeg programma's die wantoestanden maar al te graag aan de kaak stellen en die door een dergelijk item de tegenpartij behoorlijke reputatieschade kunnen aanbrengen. Eigen schuld als ze niet redelijk willen meewerken aan een oplossing.

webster543

Re: 'Blind' paard na ongeluk bij trainingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:46

Ik heb je verhaal bij het openen van de topic gelezen en kom er vandaag weer toevallig bij uit. Ik vind het super erg voor jou paard en hoop dat je dinsdag eindelijk zal weten wat er echt allemaal scheelt. Zoals Jannepauli hierbover zegt, zou ik ook de weg van de media kiezen. Dat is een enorm sterk wapen en het kost jou enkel de moeite om de stap te zetten.
Succes in alle moeilijke beslissingen die gaan komen!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:06

Inderdaad degene die iets eist (meestal geld, in deze zaak dus een schadevergoeding) dient te bewijzen. Omkering van de bewijslast komt maar zeer zelden voor. Ts zal dus als ze een juridische procedure gaat voeren moeten bewijzen dat de trainingsstal een fout heeft gemaakt door het paard de dag na een tandartsbehandeling te longeren met bit.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:16

Hier ook het hele topic gelezen in de loop der tijden.

Mijn haren rijzen er van te berge! Wat ontzettend, je eigen merrie-meiske, waar je je zoveel van voorstelde, door een "professionele stal" op onvoorstelbare en onverantwoordelijke wijze verknoeid.
Uiteraard is zo'n stal hiertegen verzekerd (mag je toch van uit gaan)?!?
Ik vind dat je NOG mild bent in je reacties, hoewel ik een hoop ingehouden woede vermoed, zou het mij gebeuren, zou ik niets nalaten en alles uit de kast trekken, hoe weinig kans wellicht dan ook, om dit op welke wijze dan ook aan de kaak te stellen.
Hoe dan ook.
Ik trek mij dit ook erg aan, aangezien ik zelf een nu net 3-jarige merrie heb, en eens aan het rondkijken ben waar ik haar als ze circa 4 jaar is, eens zou kunnen laten beleren.
Stel dat ik per ongeluk op zo'n of zelfs DIE stal terecht kom, met haar, "waar je de eerste 2 weken niet mag komen kijken" (?!?!?).
Tevens ken ik zelf vanuit het verleden ook een professionele beleer-stal (bestaat inmiddels niet meer) waar het met het beleren (ook van mijn paard) en corrigeren van andere paarden, met mijn bek heb opengestaan vanwege de daar gehanteerde (soortgelijke) barre en grove "methodes" en praktijken.
Ben ik heel gauw weggegaan: het merendeel daar durfde er niets over te zeggen: ik wel, dat werd dan dus ook ruzie.

Zenuwbeschadigingen kunnen nog wel herstellen, het hangt van aard en ernst van de beschadigingen af, maar doorgaans gaat er heel erg veel tijd overheen.

Hopenlijk komt er dinsdag (letterlijk) "iets meer licht in de duisternis" voor jou en je merrie.
Het is in-en-in-triest....

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:24

Als je dus puur naar de feiten (dus bewijzen) kijkt, is het paard op een woensdag behandeld door de tandarts waarbij kiezen/tanden zijn getrokken.
Op donderdag heeft het paard een bit in gekregen en is hard gevallen, waarbij het hoofdstel stuk ging en het paard ernstig letsel op liep.

Dat is toch genoeg bewijs voor dat daar iets mis gegaan is?
Ook al wil de betreffende tandarts niet getuigen, dan kan elke andere tandarts getuigen dat een bit daags na zo'n ingreep niet in een paardenmond hoort.

Ook al wil niemand op die stal zeggen hoe het precies gebeurd is, het is nog steeds op die stal mis gegaan met een bit wat die dag niet in de mond van dat paard hoorde.

Stel dat iedereen zou ontkennen iets gezien te hebben, heeft het paard blijkbaar zonder toezicht met een bit in gestaan daags na een ingreep in de mond.

Misschien wist een medewerker wel niet van de tandartsbehandeling en wou ze het paard aan het bit laten werken, dan is de oorzaak gebrekkige communicatie daar op stal, dus nog steeds de fout van de stal.

Hoe dan ook lijkt het mij een duidelijke zaak, waarin TS voldoende bewijs heeft en de stal moet aantonen dat ze er echt niks aan konden doen.

Alleen als de tandarts heeft gezegd dat het paard de volgende dag gewoon met bit aan de longe kon, gaat de stal vrij uit en is de tandarts degene die verkeerd advies heeft gegeven, dat kun je door andere tandartsen te laten getuigen zo aantonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:26

Iemand met lef en paardenverstand het gevecht aan laten gaan niet geschoten altijd mis. Je niet laten afschrikken door arrogantie, dreigende houding, laconieke houding,allemaal intimidatie om niet toe te geven. Klantonvriendelijk gedrag. Ze mogen ook even uitleggen waaom ze de eerste 2 weken niet mag komen......daarmee geven ze aan te handelen achter gesloten deuren, daar zou ik als onderzoekend adokaat meteen op in duiken.....

Iemand met paardenkennis gaat niet daags erna een groen paard met bit longeren......kennelijk werken er daar onkundige mensen, misschien jonge meiden die niet echt veel vakkennis hebben, een zakcentje of liefdewerk oud papier, is men niet verzekerd voor personeel die niet op de loonlijst staan.....voor mij reden om zo een stal tegen het licht te houden, fiscus is ook dol op dat soort bedrijven....

Ts je bent te lief in deze zaak.....je moet nog even wakker worden van de schrik denk ik....je bent je paard kwijt, paard haar leven......zij draaien hun hoofd om en liegen er op los en komen er mee weg.....stellen er niets tegen over, schande!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 13:29

terpentijn schreef:
Hier ook het hele topic gelezen in de loop der tijden.

Mijn haren rijzen er van te berge! Wat ontzettend, je eigen merrie-meiske, waar je je zoveel van voorstelde, door een "professionele stal" op onvoorstelbare en onverantwoordelijke wijze verknoeid.
Uiteraard is zo'n stal hiertegen verzekerd (mag je toch van uit gaan)?!?
Ik vind dat je NOG mild bent in je reacties, hoewel ik een hoop ingehouden woede vermoed, zou het mij gebeuren, zou ik niets nalaten en alles uit de kast trekken, hoe weinig kans wellicht dan ook, om dit op welke wijze dan ook aan de kaak te stellen.
Hoe dan ook.
Ik trek mij dit ook erg aan, aangezien ik zelf een nu net 3-jarige merrie heb, en eens aan het rondkijken ben waar ik haar als ze circa 4 jaar is, eens zou kunnen laten beleren.
Stel dat ik per ongeluk op zo'n of zelfs DIE stal terecht kom, met haar, "waar je de eerste 2 weken niet mag komen kijken" (?!?!?).
Tevens ken ik zelf vanuit het verleden ook een professionele beleer-stal (bestaat inmiddels niet meer) waar het met het beleren (ook van mijn paard) en corrigeren van andere paarden, met mijn bek heb opengestaan vanwege de daar gehanteerde (soortgelijke) barre en grove "methodes" en praktijken.
Ben ik heel gauw weggegaan: het merendeel daar durfde er niets over te zeggen: ik wel, dat werd dan dus ook ruzie.

Zenuwbeschadigingen kunnen nog wel herstellen, het hangt van aard en ernst van de beschadigingen af, maar doorgaans gaat er heel erg veel tijd overheen.

Hopenlijk komt er dinsdag (letterlijk) "iets meer licht in de duisternis" voor jou en je merrie.
Het is in-en-in-triest....

Normaal gingen wij met onze jonge paarden een keer naar Gert van den Hof en verder deden we het zelf. Nog nooit een paard weggebracht naar een stal. Echter is mijn leven op het moment een grote puinhoop (lang verhaal wat ik liever niet openbaar neerzet), waardoor dit mijn laatste jonge paard zou zijn. Daarom heb ik ervoor gekozen haar weg te brengen, zodat het goed in alle rust zou gebeuren. De desbetreffende stal heeft ook mijn huidige wedstrijdpaard zadelmak gemaakt voor we haar kochten, en zij was echt super gemakkelijk en fijn zadelmak toen ik haar kreeg. Verder brengt een goede kennis er al jarenlang paarden naartoe en ook zij is daar altijd super tevreden over, evenals een andere kennis. De keus om haar naar die stal te brengen was dus ook snel gemaakt. Het eerste contact verliep allemaal heel leuk en aardig. Toen we haar brachten zeiden ze dat ze de eerste twee weken op hun gemak met haar wilden werken, en dat ze dus liever hadden dat we er niet met onze neus bovenop stonden. En tsja, ik heb geen moment twijfel gehad, ik had er gewoon een goed gevoel bij. Ik weet ook zeker dat er wel een aantal mensen hier op Bokt zijn die ook hun paard bij die stal hebben gehad.

Zo achteraf zijn er natuurlijk een paar dingetjes die me nu pas opvallen. Ik heb ik de eerste weken wel vaak naar haar gesmst, maar ik kreeg als ik het zo terug lees niet echt antwoord op mijn vraag, maar meer een verhaaltje er omheen. Achteraf had er natuurlijk een lichtje moeten gaan branden, ik kan mezelf dus ook wel voor m'n kop slaan. Ik ben best wel kwaad op mezelf, want IK heb de keuze gemaakt om haar daar naartoe te brengen. Ik ben nog kwader op de stal zelf, ik kan ze echt wel ik weet niet wat aandoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:34

Snap je gevoel, niet doen.....jij kan er niets aan doen, je gaat af op eerdere ervaringen, zij zijn volledig fout bezig...kennelijk zijn er meer mensen in het spel, is ze niet helemaal eerlijk over de situatie waarin ze nu verkeerd.....
Misschien was ze wel helemaal abuis en "vergeten" dat je merrie haar wolfkiezen getrokken waren....dan toch moet ze zich verantwoordelijk voelen...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:35

Maar er kan jou in een eventuele rechtszaak ook niet verweten worden, dat je je paard zomaar aan de eerste de beste uit handen hebt gegeven.
Je had al ervaring met een daar beleerd paard en een goede kennis van je heeft er ook diverse goede ervaringen mee.

Alleen in jouw geval hebben ze een grote steek laten vallen en helaas hebben ze niet het fatsoen om netjes toe te geven dat er een fout is gemaakt en om samen naar een nette oplossing te zoeken.
En daarvoor zijn er advocaten en ik weet zeker dat je een hele goede kans maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:19

Dat is nog maar de vraag; het is natuurlijk ts haar woord tegen het van de stal. Beide zullen voet bij stuk houden, en dus hun eigen verhaal houden. Het komt dan aan op het bewijs en aangezien ts een schadevergoeding zal eisen moet zin met bewijs op te proppen komen. Dat is zo makkelijk nog niet. Hoe bewijs je wanneer het ongeval heeft plaats gevonden? En of ze al dan niet met bit is gelongeerd? Dan zal je met getuigen moeten komen die het hebben zien gebeuren, en dat zijn naar alle waarschijnlijkheid alleen de eigenaren of werknemers van de stal.
Een rechtszaak is zo gemakkelijk nog niet (gelukkig ook maar anders zou je Jan en alleman kunnen beschuldigen)
Ik zou als ik ts was eens naar een paardenadvocaat stappen (floortjem op bokt bijv) en vragen of je uberhaupt kans maakt. Niet dat ik het je niet gun ts, maar alvorens je een hoop kosten maakt moet je hier goed over nadenken en zoveel mogelijk info inwinnen.
Heel veel succes en nogmaals beterschap voor je paardje!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:22

Trainings- en beleerstal (ook professioneel) waar ik het in mijn post over had, had ik ook van "horen zeggen", daarna mensen met ervaringen (hun paard was daar beleerd, en/of ze stonden er nog) gesproken, daarna eens meegegaan naar die stal en gekeken hoe zo iets in het werk ging met een ander te beleren paard... het kwam allemaal leuk en vriendelijk over.
Eerste gesprekken waren ook leuk, dus heb ik mijn paard daar heengebracht (eh... ik had geen auto en geen trailer, ze kwamen hem ophalen ook nog, wat een service!) en wij zijn er in de auto achteraan gereden.
Ook daar werd gezegd, dat ze er de eerste twee weken liever geen overbezorgde eigenaars bij wilden hebben, maar dat als ik het toch niet meer uithield, kon bellen en dan langskomen. Ik begreep dat wel: je wil geen ooohs en aaahs van "beleer-leken" om je heen als je als professional je werk doet: een paard beleren.
Ik zei dan ook dat ik de eerste 2 weken NIET langs zou komen.
Ik belde wel geregeld om de stand van zaken te vernemen. Werd netjes en uitgebreid te woord gestaan, zelfs ook: "Anders kom je zelf even langs om te kijken".
Ging dus goed, week 3 ging ik (onverwacht en onaangekondigd) langs.
Paard was zo'n 70 -80 kg afgevallen, wat overigens niet bepaald een overbodige luxe was, zag er goed uit en stond er goed bij.
Had geen limiet gesteld aan de benodigde weken inbeleer-tijd, het afgesproken bedrag was PER WEEK, en de verwachting was 4 weken, om het rustig en grondig te laten gebeuren.
Vanaf die tweede week kwam ik geregeld aan de zijlijn kijken bij de inbelerings-sessies, dat ging allemaal heel leuk en aardig.
Week 5 of 6 stapte beleerder halverwege in de buitenbak af en zei: En nu ga jij er maar eens op.
FANTASTISCH.

Ik bedong dat, nu de inbeleer-fase was afgelopen, ik daar nog een tijdje met het paard mocht blijven staan, uiteraard tegen betaling, en dat hij daar 1 x per week zou worden doorgereden door beleerder, en ik daar 1 x per week les van beleerder op mijn paard zou nemen, om een en ander goed te begeleiden en het paard, voor de rest zou ik hem zelf "na rijden".
Dit ging prima, kan niet anders zeggen.
Het kon tegen lage kosten, omdat ik alles zelf deed: het was op weidegang-basis, hooi voeren deed ik zelf, in en uit weide zetten ook, ik was er 2x per dag, de meeste kosten zaten in het pensiongeld, het laten doorrijden en mijn prive-les.

Vele maanden ging dit zo door, maar op de een of andere manier kwam de klad er in, en begon ik, nu ik zo vaak op die stal kwam, andere dingen te zien en te horen.
Ook merkte ik dat er gigantisch geroddeld werd in de "kantine", en dat sommigen een streepje voor hadden.
Ik zat vaak een beetje achteraf maar hoorde en later ZAG daardoor des te meer.
Nooit liet ik merken dat ik de grove methodes die ik ook in de lessen zag gebeuren, afkeurde.
Daarom vertelde men mij steeds meer, en lette men ook niet meer op mij, als ik in een achteraf hoekje zat te wachten tot mijn paard onder diens zweetdeken droog was en weer de weide in kon.

Hij stond namelijk 24/7 in de weide.

Om dat ik een beetje onzichtbaar was, zag ik ook de (her)trainingsmethodes op een gegeven moment voorbij komen.
Omdat ik nooit een teken van afkeuring vertoonde, werd mij veel verteld en geopenbaard.
Ook toen mijn eigen paard zeer grof behandeld werd.
Dat was echter nog NIETS vergeleken met wat ik bij andermans paarden, waarvan de eigenaren er niet bij waren, heb zien gebeuren..

Ik ging er uiteindelijk, in tegenstelling tot vele anderen daar, wel wat van zeggen, met behoorlijke ruzie ten gevolge.
Mijn paard, dat moet ik ze nageven, was qua belering de moeilijkste niet, en heeft er ook niet echt negatieve gevolgen van ondervonden: ik ben uiteraard daarna gauw vertrokken.
Met zo ongeveer een "spreekverbod".

De stal bestaat inmiddels niet meer , is verkocht.

Maar de praktijken daar.... daar had zo iets als met de merrie van TS dus ook makkelijk kunnen gebeuren.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:25

Rowdine schreef:
Dat is nog maar de vraag; het is natuurlijk ts haar woord tegen het van de stal. Beide zullen voet bij stuk houden, en dus hun eigen verhaal houden. Het komt dan aan op het bewijs en aangezien ts een schadevergoeding zal eisen moet zin met bewijs op te proppen komen. Dat is zo makkelijk nog niet. Hoe bewijs je wanneer het ongeval heeft plaats gevonden? En of ze al dan niet met bit is gelongeerd? Dan zal je met getuigen moeten komen die het hebben zien gebeuren, en dat zijn naar alle waarschijnlijkheid alleen de eigenaren of werknemers van de stal.
Een rechtszaak is zo gemakkelijk nog niet (gelukkig ook maar anders zou je Jan en alleman kunnen beschuldigen)
Ik zou als ik ts was eens naar een paardenadvocaat stappen (floortjem op bokt bijv) en vragen of je uberhaupt kans maakt. Niet dat ik het je niet gun ts, maar alvorens je een hoop kosten maakt moet je hier goed over nadenken en zoveel mogelijk info inwinnen.

De feiten die TS heeft zijn genoeg, stal heeft al toegegeven dat het paard die dag een bit in heeft gehad en is gevallen tijdens het werk.
Het is op die africhtingsstal gebeurd, paard had het bit in, het hoofdstel is stuk, terwijl het paard die dag geen bit in mocht.
Genoeg feiten dus.

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:27

Het is niet alleen op de stallen waar je je paard brengt om ingereden te worden.
Breng je je paard naar stal Hexagon ( stal van Lauren van Lieren zijn pa) om te laten trainen dan mag je de eerste 2 weken ook niet komen en daarna alleen op afspraak.
Vreemde gang van zaken vind ik dat.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:31

Aan de ene kant vind ik het logisch dat zo'n stal in alle rust je paard wil leren kennen, zonder dat er een eigenaar bij staat die vertelt hoe het paard in elkaar zit.
Er zijn aardig wat eigenaren die denken dat ze weten hoe hun paard in elkaar zit en behandeld moet worden, maar de plank aardig misslaan.
Je kan ook afspreken dat de eigenaar die eerste 2 weken wel langs mag komen, maar tijdens het werk met het paard alleen toekijkt en niets zegt.
Maar dat is voor de eigenaar vaak niet makkelijk.

Wat dat betreft valt er wat voor te zeggen, maar er zijn ook stallen die die 2 weken verkeerd benutten en een paard verzieken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:31

LBLGypsyCobs schreef:
Rowdine schreef:

De feiten die TS heeft zijn genoeg, stal heeft al toegegeven dat het paard die dag een bit in heeft gehad en is gevallen tijdens het werk.
Het is op die africhtingsstal gebeurd, paard had het bit in, het hoofdstel is stuk, terwijl het paard die dag geen bit in mocht.
Genoeg feiten dus.

Het gaat niet om de feiten, het gaat om het bewijs!!! Ik kan in de rechtszaal van alle handen feiten opnoemen maar daar heeft een rechter echt geen boodschap aan hoor.
Heeft de trainingsstal zwart op wit gezet dat het paard een bit in had? Zo nee, dan heb je dus geen bewijs. Tenzij je het zelf hebt gezien en je hebt getuigen die jou bij kunnen staan in je verklaringen.
Nogmaals ik zou het heel graag willen voor de ts, maar ik denk dat je eens een paardenadvocaat moet benaderen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:32

En dan te bedenken dat we hier op Bokt altijd aanraden om paarden door professionals te laten beleren vooral niet zelf aanrommelen, en dan gebeurt er zoiets...

Ik hoop dat er voldoende bewijs is voor een zaak, inderdaad is het de kunst om een gespecialiseerde advocaat te vinden en alles voor te leggen, om te kijken of er kans van slagen is... anders kost een rechtzaak alleen maar extra veel geld en van die stal heb je dan geen euro.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:44

TS heeft op sms dat het paard de woensdag voor het ongeluk door de tandarts is behandeld, later probeerde de stal haar te laten geloven dat dat maandag geweest was.
Paard heeft donderdag het bit in gehad, is gevallen en er is een kapot hoofdstel.
Dus op de dag van het ongeluk zou er dan toevallig ook een hoofdstel aan beide bakstukken gebroken zijn?
Stal heeft toegegeven dat er met een dubbele longe gewerkt is toen het paard vanuit het niets omhoog kwam.
Paard was ook dagen na het ongeluk nog gevoelig op de plekken waar de wolfstandjes gezeten hebben.

Daarbij heeft TS nog meer mailtjes en SMSjes en is het gedrag van de stal na het ongeluk ook vreemd te noemen.
Het verhaal proberen te verdraaien, paspoort van het paard bij ophalen door eigenaar niet mee willen geven.

Veel van de bovengenoemde feiten zijn harde bewijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:47

Het zijn echt geen bewijzen... Ik raad je aan jezelf daar eens in te verdiepen. Hoe weet jij nou in hemelsnaam dat het paard een bit in heeft gehad? Waar staat dat?? Goed ik hoef er verder eigenlijk ook niet over in discussie te treden. Het zelf genoeg ervaring om te weten wat onder bewijs valt en wat niet :)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:50

Zijn smsjes en mailtjes geen bewijs?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 14:52

Ik heb het even nagekeken maar ik heb niet zwart op wit staan wat er is gebeurd. Niet dat ze haar die donderdagochtend gelongeerd hebben en wat er gebeurd is. Dat is allemaal mondeling gebeurd helaas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:54

LBLGypsyCobs schreef:
Zijn smsjes en mailtjes geen bewijs?

Dat hangt er maar vanaf wat erin staat.
Ik zie hier in het topic geen citaten van mails en of sms'jes waarin staat dat de stal heeft gelongeerd, met bit, een dag nadat de wolfstanden waren getrokken?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 14:57

Sterker nog.. Ik heb zelfs niet zwart op wit staan dat de wolfstandjes getrokken zijn :')

Alleen dat de tandarts dus woensdag kwam, en het leuke is dat we niet eens de rekening van de tandarts gekregen hebben en dus niet eens kunnen bewijzen dat 'ie woensdag geweest is.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:00

Dan gaat het denk ik heel lastig worden Bomba. Heb je het paard verzekerd?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 15:02

Esplendido schreef:
Dan gaat het denk ik heel lastig worden Bomba. Heb je het paard verzekerd?

Ja precies, daarom sta ik dus ook zo machteloos. Paard is niet verzekerd overigens.

Daarom zei de advocate die ik sprak dus al dat ik aan een advocaat waarschijnlijk meer geld kwijt raak dan er uit ga krijgen..

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:03

Je bent de donderdag van het ongeluk daar geweest omdat ze je erover gebeld hebben toch?
Die dag is ook je hoofdstel stuk gegaan.
Ze hebben toegegeven dat je paard die dag aan de dubbele longe heeft gelopen en toen gevallen is, degene die er toen mee werkte was er zelfs helemaal overstuur van.
Ontkennen ze dit nu allemaal dan?

Je schreef eerder dat je een sms hebt waaruit blijkt dat de tandarts de dag er voor de wolfskiesjes getrokken heeft.

Dat smsje over de tandarts is een bewijs en dat het ongeluk een dag na het tandarts bezoek heeft plaatsgevonden ook.
Je kapotte hoofdstel bewijst dat je paard dat om had en dus ook een bit in had terwijl dat niet mocht.

Of hebben ze je hoofdstel gebruikt bij een wedstrijdje touwtrekken wat daar die dag toevallig plaats had.

Edit: lees nu dat je sms over de tandarts eigenlijk waardeloos is.
Helaas maakt dat de zaak wel lastiger, heeft je eigen DA na het ongeluk ook niet bevestigd dat de plek van de wolfstandjes nog gevoelig was?
Had de stal dat niet moeten controleren voor ze het bit weer indeden, ongeacht het aantal dagen dat er tussen de ingreep en het longeren zat?
Kiesjes zaten dan wel aan de bovenkant, dus bit komt er misschien niet direct tegen aan, maar wel als het paard er wat mee speelt.
Iets wat groene paarden toch wel doen met het beleren.