Balada schreef:Maar ik vind het allemaal heel vaag hoor.... een erkende instelling maar geen erkende opleiding.... iedereen mag dan wel homeopaat zijn in Nederland en zich inschrijven bij een zorgkas etc?
Juist ja, boerenbedrog. Zelfs de eigen studenten zijn zich doorgaans niet bewust van het nep-gehalte van deze constructies.
Citaat:Men mag via internet een praktijk aanbieden met BTW nummer als paarden homeopathe etc??
Paarden niet, die zijn beter beschermd als mensen, geen dierenarts = geen diagnoses, dus ook geen homeopatische. Mensen.. ja dat mag. Erger nog, je mag je ook therapeut of psychotherapeut noemen zonder enige opleiding én behandelen. Zo lang er niemand klaagt heb je geen probleem.
Citaat:Het klopt gewoon langs geen kanten---- sorry
Daar ben ik het mee eens. Voor mij mag door al die onzin wel eens met de grove borstel gevaagd worden.
Ik zeg niet dat je geen cursussen mag aanbieden die gaan over onbewezen therapie, voor mijn part over genezende kristallen of auraspay, maar dat mag echt niet de schijn hebben van een echte beroepsopleiding in het reguliere circuit. Dat is bedrog.
Het is wat het is, en dat moet duidelijk zijn voor de klanten/studenten.