Reading en Healing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:23

lailapri schreef:
Ik denk dat een paard wel degelijk weet wat wel en niet goed voor hem is, uit zijn instinkt vandaan. Een die zich hoefbevangen eet, is vaak het type wat uit scrale gebieden komt, daar moet je eten wat er te halen valt en omdat er niet zoveel is kunnen ze alles goed verteren. Maar als ik zie dat mijn oude merrie periodes heeft dat ze bewust naar de smeerwortel toe loopt om daar dan van te gaan eten, heeft ze dus blijkbaar iets nodig wat daarin zit. Ik houd het dan op kiezelzuur en geef haar dan wat leem door het voer waardoor ze ook de smeerwortel niet meer opzoekt. Dat ik een paar jaar geleden 2 verkouden veultjes had lopen die elke ochtend even op het terrein mochten, liepen ze in die periode standaart eerst even langs de olijvenboom om wat blad te eten.

Ik denk niet dat ze bewust weten wat ze nodig hebben en dat je dat ook niet zo kunt vragen aan een paard, maar dat ze vanuit intinct best in staat zijn om kruiden en planten te zoeken die ze nodig hebben.

Zelf heb ik dat ook wel, soms heb ik ineens behoefte in oranje en eet dan manderijnen en sinasappels, een week later ben ik dan verkouden. Zou je mij vragen welke medicijnen ik nodig zou hebben en waar ik last van ga krijgen, geen idee.

Als paarden zo intelligent waren dat ze best (of zelf beter dan ons) weten wat ze nodig hebben zou dit paard niet aan die smeerwortel zijn gaan eten....want dan wist het ook dat het een giftige plant is.
Het instinct is gericht op overleven van het soort ... niet om het hele herbarium al bij voorbaat te kennen....

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:27

EstherHegt schreef een pagina terug iets maar dat kan ik niet quoten
Iets in de trant van
Misschien dat daarom zoveel paarden zich hoefbevangen vreten?

En dan lees ik jou antwoord....

grietje14 schreef:
Zouden ze dat bewust doen?
Ten eerste zij bepalen niet op weiland ze staan en eten en ze moeten toch eten.

Hier kijk ik ook weer zeer vreemd van op...
Doen paarden nu ook al aan zelfkastijding ???
Laatst bijgewerkt door NickAltena op 23-01-12 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:32

grietje14 schreef:
In een negatieve energieveld? Je bedoelt een negatieve emotie.
Je moet het serieus nemen wil je het snappen.

Gelukkig... toch iets waar ik het mee eens ben...
Dat ze een aura zien of energeivelden... eerst bewijzen.
Dat ze onze EMOTIES zien en aan de hand daarvan ook hun gedrag bepalen... mee eens...
Want daar is een groot deel van hun "taal" op gebaseerd... signalen, gedrag en de emotie van andere paarden....en dát "voelen" ze perfect aan, vaak beter dan mensen (mijn mening)

Rumpleteaser

Re: [Centraal] Reading en Healing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:40

Deze stille meelezer merkt even offtopic op dat er wel hele grappige reclames onder dit topic worden vertoond....
Die heeft m.i. niets met medisch te maken... meer met waarzeggerij.... ;)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:48

Rumpleteaser schreef:
Deze stille meelezer merkt even offtopic op dat er wel hele grappige reclames onder dit topic worden vertoond....
Die heeft m.i. niets met medisch te maken... meer met waarzeggerij.... ;)

Ja had ik ook al gezien, hilarisch is dat :D :+

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:56

Tja... Rumpleteaser maar nu gaat het dan ook wel over een expert he...
Google is dan ook wel een hele goede reader en het bewijs kan je haast niet ontgaan.
Maar dit bewijs kan dan weer wél wetenschappelijk verklaard worden haha

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:00

Hahaha _O-

Okay ff voor de duidelijkheid: ik heb geen (sterke) mening over reading en healing....
Het is niks voor mij en ik betwijfel of het altijd in alle oprechtheid wordt toegepast.
Als het voor anderen wel werkt, ook prima.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:23

Tja met instinct, overlevingsstrategieen komen we op een heel link terrein... want laten we eerlijk wezen, we weten daar gewoon nog maar heel erg weinig van, hoe genen en hun omgeving zich tot elkaar verhouden.

Ach Grietje, je doet een dappere poging hoor... jammer genoeg zie je zelf nog niet hoe onwaarschijnlijk de elkaar tegensprekende dingen zijn, die je zegt.

En anijs... Doet me denken aan de legendarische pokemon hier op bokt die met bakstenen en groentesoep te werk ging. :+

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:58

Tja, ik ben ook zo dat ieder zijn mening moet mogen hebben hoor...
Maar in dit geval (het readen/healen) ben ik juist wel fanatiek.
Eigenlijk ook fanatiek naar bewijzen dat het wel werkzaam is want ik zou dat een zeer mooie aanvulling vinden áls er een manier is die werkt om zo met dieren te kunnen praten dat we elkaar wat eenvoudiger "verstaan" en begrijpen.
Maar simpel om het feit dat ik WEET dat het van vele beweringen al gedegen wetenschappelijk bewezen is dat het NIET werkt en ook nooit kan en zal werken....
Ik snap daardoor niet dat er nog mensen zijn die dan maar toch stug vol blijven houden dat die dingen wel kunnen werken ??
Hoeveel bewijzen van het tegendeel je ook aandraagt.

Maar met gedegen bewijzen dat het wel werkt komen zij NOOIT.
Nu juist door die wonderbaarlijke verhalen van die (lucht) verkopende personen gaan andere mensen op hun "kundige" en soms zelfs ongevraagde en grof dwingende advies iets uithalen op totaal van die mens afhankelijke dieren waardoor er meestal maar EEN de verliezer is, het dier....

DAAR vind ik het gevaar liggen... adviezen als stoppen met antibiotica en geef anijs of hang er die en die steen om... want ik heb een leuk boekje gelezen en "weet" , "lees" , "voel" dat.... terwijl iedereen weet dat je zo'n kuur af moet maken.
Die volgers van die adviezen zijn namelijk vaak de goedgelovige en dan vooral de jongeren die sowieso nog weinig (medische) kennis hebben!!
Laat het daar hier op bokt nou net erg vol van wezen....

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:31

/tja, als mensen al bijzondere 'gaven' bezitten, dan is de gave om ergens in te geloven toch wel de best ontwikkelde...

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:34

randalinpony schreef:
/tja, als mensen al bijzondere 'gaven' bezitten, dan is de gave om ergens in te geloven toch wel de best ontwikkelde...

De woordjes "je moet er in geloven" worden best vaak geschreven , eigenlijk in haast ieder antwoord.
Toch vreemd.... dat de mens is opgezadeld met allerlei nuttige zaken als voelen, ruiken, horen en zien....maar dit niet werkt tenzij je er in geloofd....
HIJ was een ziener blijkbaar.... of juist een enorme klungel omdat we nu niet allemaal van die functie gebruik kunnen maken....

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:51

randalinpony schreef:
Tja met instinct, overlevingsstrategieen komen we op een heel link terrein... want laten we eerlijk wezen, we weten daar gewoon nog maar heel erg weinig van, hoe genen en hun omgeving zich tot elkaar verhouden.

Ja dat is zeker een stuk met heel veel losse eindjes. Er is inmiddels een theorie over thrifty gen wat misschien kan verklaren waarom 'wilde' paarden ( Przwalski s) in het najaar bijv wel 5% van hun lichaamsgewicht naar binnen schuiven, in het voorjaar doen ze dat niet. Er is nog veel meer onderzoek gaande, maar alles roept dan ook meer vragen op.
Het zou een verklaring kunnen zijn voor het ontstaan van ziekten bij gehouden paarden in weilandjes met een hek er om heen en zich bevangen vreten. Maar ja er zijn nog veel meer oorzaken voor bevangen paarden, een onderzoek bij "wilde 'paarden liet ook zien dat er ook daar veel hoefproblemen zijn. http://www.wildhorseresearch.com/

Waarom horen deze readers deze info niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:26

En zo zijn we weer terug bij het scheurgras.

Toch weet ik wel heel zeker dat paarden ons via communicatie dingen duidelijk maken, hierbij enkele voorbeelden:
Stijgeren: laat me los; gericht rappen: laat me met rust; tegen de boxdeur slaan: zie je niet dat ik verga van de honger; oren in de nek: lazer op; oren naar voren: hoor ik daar een voerkar?; schuren: slaaf, ik heb jeuk; bokken: ga lopen; hinniken: ik zei toch dat ik honger had; blij kijken: noepie? en ga zo nog maar even door.
Toch weet ik zeker dat mijn paarden mijn energie voelen, vooral bij de ggggg van gloeiende, gloeiende, ggggggloeiende! Ik moet het eerste paard nog tegen komen dat dat niet aanvoelt.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:52

Mijn pony zal wel gek zijn.. of alleen ik ;)
Maar 2 jaar geleden heb ik er een fysio bijgehaald die ook homeopaat is en tevens met dieren kan communiceren. Zij kwam bij mijn pony en had had het over hko toen de da nog over hoefbevangen sprak. Da wilde mijn pony weken op metacam hebben maar ik heb haar toen gebeld. Aangedrongen om fotos te maken bij de da, en inderdaad hko fase 3 en 4..
Ik was iig wel blij dat er duidelijkheid was!
Nu loopt pony na het volgen van gezond verstand hardstikke goed!

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:59

@Hanneke, goed dat er röntgenfoto s gemaakt zijn! Een reader kan dat niet. tenzij die over röntgen-ogen beschikt natuurlijk. Het bevestigen van een diagnose is natuurlijk altijd belangrijk, want natuurlijk maken dierenartsen ook wel eens een misser. Gelukkig wel veel minder missers als 'healers' die vaak maar wat bedenken.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 01:07

Het zijn net mensen ;)
Je hebt goede en slechte.
Het kostte mijn ha een aantal bezoeken voor ik haar ervan kon overtuigen dat ik psoriasis had.
Daarnaast wees de dermatoloog mij af omdat ik wilde stoppen met roken. Ik moest maar zalfjes gebruiken met hormonen dan werd mijn huid lekker dun en was het makkelijker te behandelen.. Ja echt waar! Ik ben daar nooit meer geweest, gezond verstand gebruikt en de kale plekken op mijn hoofd zijn verdwenen en de korstjes zijn nooit meer terug gekomen!
Imo moet je gewoon je gevoel en je gezonde verstand volgen overal zijn er prutsers...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 01:08

Op zich best handig als je ook jezelf kan readen. Maar dan ben ik wel weer benieuwd naar het foutpercentage.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 01:17

Alles is onprofessioneel.. en het meeste is er om geld te verdienen.
Zowel arts als reader..
Je zult zelf je gevoel en je gezonde verstand moeten gebruiken.
En anders zul je moeten leren dat zelf te ontwikkelen.
Ik ken helaas beide :Y)

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 01:21

Hanneke84 schreef:
Het zijn net mensen ;)
Het kostte mijn ha een aantal bezoeken voor ik haar ervan kon overtuigen dat ik psoriasis had.

Maar laten we wel wezen, psoriasis is een vervelende aandoening, eigenlijk kan iedereen dat zien aan de plekken of plekjes. Psoriasis is vaak ook lastig te behandelen maar is niet levensbedreigend. Psoriasis heb je in verschillende vormen en ik kan me best voorstellen dat er naar huismiddeltjes wordt gegrepen, in echt hele ernstige gevallen dan zou ik echt kiezen voor de PUVA behandeling. Ook bij psoriasis telt nuance.

Maar goed dit is wel behoorlijk off topic.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 01:34

Mijn huisarts dus niet..
Eerst werd gedacht aan irritatie van riem, contact eczeem etc.
Psoriasis is niet allemaal hetzelfde..
En ja volgens de dermatoloog moest ik kiezen voor puva, wat echt niet onschuldig is!!
Daarnaast is het meer dan een vervelende aandoening, het beheerst mensen hun leven!
Het kan ontzettend zeer doen en je normale leven goed beheersen en ik ben absoluut geen aansteller!
Ik heb het vorig jaar na veel stress van mijn gezicht tot mijn voeten gehad en het vlees was op mijn armen te zien!
En ja weer is het opgelost zonder huisarts en natuurlijke middelen, daarnaast is het nooit meer zo ver gekomen.
Dus ja offtopic maar niet helemaal omdat het gewoon net is als met natuurlijk genezers, je bent er zelf bij.
Gebruik je gevoel en je verstand!

Edit: maar zo zie je ik ben ook wel eens mis.
Want wat ben ik hier nu nog aan het doen, jullie zijn allang overtuigd van jullie eigen gelijk.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 01:49

Toch nog even off topic dan. Poriasis is een weeffoutje van huidcellen, erg vervelend en komt en gaat en is niet te genezen, het is ook bekend dat erfelijkheid een rol speelt. Heeft dus niets met healen ( genezen) en readen te maken als je on topic wilt blijven.

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 02:41

Hanneke84 schreef:
Edit: maar zo zie je ik ben ook wel eens mis.
Want wat ben ik hier nu nog aan het doen, jullie zijn allang overtuigd van jullie eigen gelijk.

Om even iets duidelijk te stellen...
Als jij met gedegen wetenschappelijk onderbouwd bewijs komt dat homeopathie , readers of healers bij en grote groep mensen en bij herhaling onder gelijke omstandigheden echt kunnen wat ze beloven..... dan zal ik de eerste zijn die roept dat ik geen gelijk heb met mijn gedane beweringen.....
Want ik zou dolgraag willen dat het kon.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:48

Mijn laatste berichtje dan maar omdat ik denk dat anderen mensen daar misschien nog iets aan hebben.
Lynne mc Taggart , o.a Het Veld (zie vinden.nl) en What the bleep do we know (alle delen te zien op youtube)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:59

Hanneke84 schreef:
Het zijn net mensen ;)

Vast, op menselijk vlak gezien, maar op vlak van readen heb je er echt alleen die lucht verkopen.
Ik twijfel niet aan de beste bedoelingen van velen hierin, ze geloven vaak zelf net zo hard dat ze 'speciaal' zijn en daar iemand anders mee kunnen helpen.
En misschien zijn ze wel 'speciaal', en zien/voelen ze echt wel iets, menselijke hersenen zijn gigantisch complex, bij iedereen individueel en daar gaan de gekste dingen in om..
Maar dat die hersenen contact maken met iets of iemand buiten je eigen hersenpan: bewezen onbestaand.
De simpelste verklaring voor mensen die oprecht denken dat ze kunnen readen is dat ze voor de gek gehouden worden door hun eigen hersenen. En misschien ook wel dat ze iets te veel met zichzelf bezig zijn.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:10

Oh, we weten meer niet dan wel over onze hersenen hoor, en we weten echt niet precies wat er allemaal tussen hemel en aarde beweegt. ;)

Dat iets niet te bewijzen is, is overigens geen bewijs dat het niet bestaat, het kan ook liggen aan de testomstandigheden heh. ;)
Begin vorige eeuw werden mensen met MS nog wel eens als 'hysterisch' bestempeld, gewoon omdat men nog niet in de hersenen kon zien wat er loos was, en vlak daarvoor ging met bij mensen met epilepsie naar de pastoor om de duivel uit te drijven (het schijnt dat op een klein dorpje op de veluwe, omringt door pallisaden, men moedig stand houdt tegen de beschaving en dit nog steeds doet. :Y) )

Wellicht dat met andere, gevoeligere meetmethoden, we over een tijd wel degelijk ons astrale lichaam op de foto kunnen zetten en apparatuur ontwikkelen om telepathisch te communiceren. Wat een rust zal dat in openbare plaatsen geven. :D

Ik heb wel degelijk ervaringen met zaken die 'onverklaarbaar' zijn, maar die momenten zijn vluchtig en niet in testopstellingen te vangen en inderdaad, je zou er ook andere verklaringen voor kunnen vinden... Dat maakt me ook zo wantrouwig tegenover 'professionele' readers en healers.