Probeer lekker te slapen voor zover dat lukt, morgen weer een nieuwe dag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bojangles schreef:Ah okee jammer. Staat het er dan ook niet op?Heb je ook geen advies op papier/mail gekregen? Nouja maakt verder niet uit!
Nouja ik ben natuurgeneeskundig therapeut, maar maak geen gebruik van biotensors, pendels of anderzins hoor om te adviseren!![]()
Maar goed wel jammer, juist om te horen wát nu precies wordt geadviseerd bij een bepaald dier, zou het voor ons interessant maken
damian23 schreef:Meiden toch... wat een stress weer bij jullie!! Hoe is het nu met de paarden?
Fargo, zou je inderdaad niet eens de Sanequi proberen ipv slobber en meuslie? Misschien heeft Whizz het nog steeds erg moeilijk met verteren van hooi. Je kan dan ook minder hooi gaan voeren en er zit een soort probiotica in die helpt het hooi te verteren (Yssac?). Ik ben er heel erg tevreden over. Ruim een half jaar geen geborrel of krampen en een heel ander paard (speels, wakker en fris). die van mij is weer als vanouds, mooi slank buikie, mooie drollen en geen geborrel of windjes. Volgens mij echt een incident door niet kauwen die dag. Vroeger toen ik nog geen sanequi voerde en onbeperkt hooi gaf was Cil heeft vaak onwijs gassig en kon zo wel eens 10 minuten lang tijdens het longeren windjes laten.
het heeft wel een klein nadeel.... vogels zijn dol op de mest. In de colon zitten allerlei zaadjes en erwten (daar lijkt het op) om de darmen te prikkelen/stimuleren. Dat blijft in de mest zitten, dus het is altijd ruzie om de mest. Het is zo erg dat de kauwen hier op het hekwerk zitten te wachten totdat Cil gaat poepen. Erg he?!
Bojangles, wat lekker dat Anneke de tijd voor je heeft genomen en nog beter dat ze je tips heeft gegeven waar je wat mee kunt.
Chivance, fijn dat jouw pony zo goed reageert op homeopatische middelen. ik denk alleen dat het voor die van mij geen nut heeft. Zijn darmen zijn gewoon door de koliekaanvallen die hij in het verleden heeft gehad beschadigd en werken op die plekken gewoon traag.