Deborah2 schreef:jet4you,ik snap dat je twijfelt, zo'n operatie is ook niet niks. Maar het schijnt echt een hele pijnlijke ziekte te zijn en heb verhalen gehoord dat paarden echt bijna opgelucht der uit komen omdat die constante pijn weg is en gelijk gaan eten. Voel je je schuldig tegenover je paard als je beslist om de
Dat snap ik heel goed hoor! Ik had die twijfels tot op de dag van de ingreep... Jij maakt die beslissing voor hem en er is geen weg terug. Ook mijn paardje was al met pensioen op dat moment. Ondanks 2 dierenartsen, foto's en het eigenlijk rationeel wel weten dat dit beter was, bleef die twijfel.
Ik kan je niet zeggen wat je moet doen, ik kan je alleen zeggen dat ik er heel blij om ben dat ik het toch heb laten doen. De ingreep zelf is me reuze mee gevallen en het herstel ook. Hij eet beter gras dan voorheen en heeft geen pijn meer.
Mocht je echt heel erg blijven twijfelen stuur me een PB. Ik weet niet waar je woont, maar misschien kun je zelfs komen kijken hoe het met mijn oudje gaat nu!
Op dit moment eet hij nog prima, behalve dat hij geen wortels doorbijt en knoeit met zijn musli (eet met mond open).
Grazen doet hij volop. Ik woon regio Apeldoorn.
Floorg18 schreef:Jet4you Ja dat is wel een dilemma. Ik hem die van mij net weggebracht, ik zal je op de hoogte houden hoe ik alles heb meegemaakt en hoe hij uit de operatie is gekomen en hoe die zal eten. Ze zeggen dat paarden wel weer kunnen grazen maar in hoeverre dit kan weet ik ook niet, lijkt mij ook een beetje moeilijk zonder tanden. Ik zal zolang je twijfelt nog niets doen totdat je er zelf ook achter staat, het is ook niet makkelijk zo'n beslissing.
Ik ben benieuwd hoe het met jouw paard is gegaan. is hij gisteren geopereerd? Of vandaag?