Kwakzalverij is erg genoeg, maar als je dan toch per se mensen wil oplichten verzin dan een paardvriendelijke vorm van oplichting. Bah, ik ben er echt naar van ...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Guinevere schreef:Mijn god wat een walgelijk filmpje ... ik ben er misselijk van. Hoe kan je zoiets een paard aandoen?! Hoe laat je dat als eigenaar toe? Mijn paard had hem echt de stal niet uit hoeven trappen, dat zou ik zelf maar al te graag doen.
Kwakzalverij is erg genoeg, maar als je dan toch per se mensen wil oplichten verzin dan een paardvriendelijke vorm van oplichting. Bah, ik ben er echt naar van ...
tita schreef:Is een osteopaat zwever dan?
Lijkt me juist goede aanvulling op gezondheid van rijtje tandarts hoefs mid
BigBen schreef:Sorry, maar osteopathie is kwakzalverij.
Osteopathie is gebaseerd op ideeën uit de 19de eeuw,
waarvan ondertussen bewezen is dat ze compleet onjuist zijn.
Bij dubbel blind, placebo gecontroleerd onderzoek blijkt telkens opnieuw dat osteopathie geen enkel effect heeft.
Bij dubbel blind, placebo gecontroleerd onderzoek blijkt telkens opnieuw dat osteopathie geen enkel effect heeft.
En wat de opleiding betreft, waar o.a. het Icreo graag mee schermt, dat is belachelijk.
Icreo claimt dat het om drie jaar gaat,
maar in werkelijkheid duurt die hele opleiding welgeteld 36 dagen,
met name drie keer 12 dagen, gespreid over drie jaar.
stef schreef:Maarja, wanneer is iets kwakzalverij? En is dat erg? Als mensen er baat bij hebben?
Ik heb zelf helemaal niks met Reiki, toch zijn er hele volksstammen die er ontzettend veel baat bij hebben. Dan moeten hun dat dus lekker blijven doen
HolyPope schreef:stef schreef:Hoezo onnodig? Alleen onnodig als je er niks aan hebt.
Reiki is ook niet gratis hoor(mijn schoonzusje is master en geeft allerlei cursussen enzo)
Cursus maak jezelf Reiki ?
HolyPope schreef:stef schreef:Hoezo onnodig? Alleen onnodig als je er niks aan hebt.
Reiki is ook niet gratis hoor(mijn schoonzusje is master en geeft allerlei cursussen enzo)
Cursus maak jezelf Reiki ?
stef schreef:HolyPope schreef:Cursus maak jezelf Reiki ?
Reiki ben je niet, maar doe je, en iedereen schijnt het te kunnen.
Maar goed, zoals ik al zei heb ik er zelf niks mee, dus hoef je mij niet belachelijk te gaan maken...
Ik gaf dit alleen aan om aan te geven dat niks gratis is
En wat de opleiding betreft, waar o.a. het Icreo graag mee schermt, dat is belachelijk.
Danique_G schreef:BigBen schreef:Sorry, maar osteopathie is kwakzalverij.
Nou ik vind niet dat dit persé onder een steen leven kan worden genoemd. Hoewel ik er niets kan over zeggen. Heeft u misschien bronnen van de opleiding of het dubbel blind onderzoek?
_Pleasure_, fijn dat u er baat bij heeft gehad. Maar dat u dat heeft gehad hoeft niet per defenitie te beteken dat iedereen dat heeft en het over het algemeen geld. Niet dat jij dit zegt, het is ook zeker niet aanvallend bedoeld. Maar ik bedoel te zeggen, is dat er zeker meer geneesmiddelen zijn met zekerheid (wetenschappelijk bewezen). Ik denk zeker dat paarden baat bij kunnen hebben maar volgensmij zit er in de post van BigBen zeker een kern van waarheid, hoewel er natuurlijk geen bronvermelding bij staat. Maar laat ik het zo zeggen, het klinkt voor mij niet heel erg onlogisch.
mylene32 schreef:Danique_G schreef:
Nou ik vind niet dat dit persé onder een steen leven kan worden genoemd. Hoewel ik er niets kan over zeggen. Heeft u misschien bronnen van de opleiding of het dubbel blind onderzoek?
_Pleasure_, fijn dat u er baat bij heeft gehad. Maar dat u dat heeft gehad hoeft niet per defenitie te beteken dat iedereen dat heeft en het over het algemeen geld. Niet dat jij dit zegt, het is ook zeker niet aanvallend bedoeld. Maar ik bedoel te zeggen, is dat er zeker meer geneesmiddelen zijn met zekerheid (wetenschappelijk bewezen). Ik denk zeker dat paarden baat bij kunnen hebben maar volgensmij zit er in de post van BigBen zeker een kern van waarheid, hoewel er natuurlijk geen bronvermelding bij staat. Maar laat ik het zo zeggen, het klinkt voor mij niet heel erg onlogisch.
Jij zit zeker in het clubje van BB?
ongelooflijk, je zal de ostheopaat zelf maar eens nodig moeten hebben. Nou geen enkele huisarts kan wat een ostheo kan. Succes!
Anne76 schreef:papagroom schreef:Deze mafketel is hier aleen paar keer op stal geweest......niet normaa lmeer,de behandelde paarden moesten een weekbij komen.
das nou een van de weinige "mafketels" in het alternatieve circuit, waarvan ik weet dat ie juist heel goed is. En ik ben zeer sceptisch tegen al die geitenwollen sokken types.