Wazige type`s op stal.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 01:17

Mijn god wat een walgelijk filmpje ... ik ben er misselijk van. Hoe kan je zoiets een paard aandoen?! Hoe laat je dat als eigenaar toe? Mijn paard had hem echt de stal niet uit hoeven trappen, dat zou ik zelf maar al te graag doen.

Kwakzalverij is erg genoeg, maar als je dan toch per se mensen wil oplichten verzin dan een paardvriendelijke vorm van oplichting. Bah, ik ben er echt naar van ... |(

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:39

Guinevere schreef:
Mijn god wat een walgelijk filmpje ... ik ben er misselijk van. Hoe kan je zoiets een paard aandoen?! Hoe laat je dat als eigenaar toe? Mijn paard had hem echt de stal niet uit hoeven trappen, dat zou ik zelf maar al te graag doen.

Kwakzalverij is erg genoeg, maar als je dan toch per se mensen wil oplichten verzin dan een paardvriendelijke vorm van oplichting. Bah, ik ben er echt naar van ... |(

Dat vind ik dus ook inderdaad!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:51

tita schreef:
Is een osteopaat zwever dan?

Lijkt me juist goede aanvulling op gezondheid van rijtje tandarts hoefs mid

Vind ik ook. Paarden kunnen gekke sprongen maken, uitglijden, vastliggen, etc... Niet alles is rijtechnisch op te lossen of is de oorzaak.. Ben gigantisch blij met mijn fysio c.q. chiropractor en heb dat als standaard aanvulling naast mijn dierenarts en hoefsmid. Als ik verkeerd heb gelegen, ga ik ook naar de chiropractor, ben altijd erg blij als ik dan weer ben geweest!

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:57

Sorry, maar osteopathie is kwakzalverij.
Osteopathie is gebaseerd op ideeën uit de 19de eeuw,
waarvan ondertussen bewezen is dat ze compleet onjuist zijn.
Bij dubbel blind, placebo gecontroleerd onderzoek blijkt telkens opnieuw dat osteopathie geen enkel effect heeft.

En wat de opleiding betreft, waar o.a. het Icreo graag mee schermt, dat is belachelijk.
Icreo claimt dat het om drie jaar gaat,
maar in werkelijkheid duurt die hele opleiding welgeteld 36 dagen,
met name drie keer 12 dagen, gespreid over drie jaar.

DDW1190

Re: Wazige type`s op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:04

Hmm.. Je hebt zeker onder een steen geleefd!

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:33

BigBen schreef:
Bij dubbel blind, placebo gecontroleerd onderzoek blijkt telkens opnieuw dat osteopathie geen enkel effect heeft.

Ik kan uit eigen ervaring (heb postnatale bekkenistabiliteit) zeggen dat ik meer baat heb (lees: pijnvrij) bij een behandeling bij een osteopaat, dan bij een reguliere fysio! Heb talloze behandelingen gehad bij de fysio, en na een paar keer osteopathie ben ik losser, en pijnvrij!

Dus ik geloof wel degelijk in osteopathie, en de meeste HA ook tegenwoordig. Heb je misschien concrete bewijzen voor je stelling??

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:19

BigBen schreef:

En wat de opleiding betreft, waar o.a. het Icreo graag mee schermt, dat is belachelijk.

Nou ik vind niet dat dit persé onder een steen leven kan worden genoemd. Hoewel ik er niets kan over zeggen. Heeft u misschien bronnen van de opleiding of het dubbel blind onderzoek?

_Pleasure_, fijn dat u er baat bij heeft gehad. Maar dat u dat heeft gehad hoeft niet per defenitie te beteken dat iedereen dat heeft en het over het algemeen geld. Niet dat jij dit zegt, het is ook zeker niet aanvallend bedoeld. Maar ik bedoel te zeggen, is dat er zeker meer geneesmiddelen zijn met zekerheid (wetenschappelijk bewezen). Ik denk zeker dat paarden baat bij kunnen hebben maar volgensmij zit er in de post van BigBen zeker een kern van waarheid, hoewel er natuurlijk geen bronvermelding bij staat. Maar laat ik het zo zeggen, het klinkt voor mij niet heel erg onlogisch.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:26

Ik krijg inderdaad ook de indruk dat BigBen het niet zo eens is met een osteopathieshe behandeling.

(Ik weet er zelf niet ene kont vanaf.)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:33

Maarja, wanneer is iets kwakzalverij? En is dat erg? Als mensen er baat bij hebben?
Ik heb zelf helemaal niks met Reiki, toch zijn er hele volksstammen die er ontzettend veel baat bij hebben. Dan moeten hun dat dus lekker blijven doen :j

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:37

stef schreef:
Maarja, wanneer is iets kwakzalverij? En is dat erg? Als mensen er baat bij hebben?
Ik heb zelf helemaal niks met Reiki, toch zijn er hele volksstammen die er ontzettend veel baat bij hebben. Dan moeten hun dat dus lekker blijven doen :j

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar een osteopaat kost geld en daarom vind ik het onnodige geldklopperij. Maar ja geld moet rollen en het is mijn geld (gelukkig, of helaas. Dat hangt er van af..) niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:42

Hoezo onnodig? Alleen onnodig als je er niks aan hebt.
Reiki is ook niet gratis hoor :n (mijn schoonzusje is master en geeft allerlei cursussen enzo)

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:49

stef schreef:
Reiki is ook niet gratis hoor :n (mijn schoonzusje is master en geeft allerlei cursussen enzo)

Cursus maak jezelf Reiki ?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:03

HolyPope schreef:
stef schreef:

Erg scherp zo op de vroege middag :')

Nee u noemde eerst voorbeeld van hele volkstammen, dan ga ik niet uit van een cursus. Onnodig is meer persoonlijk gezien. Ik weet niet of ik Reiki onnodig vind, ik denk het wel. Als ik gelukkig ben en gezond heb ik het echt niet nodig, daar is mijn ego veel te groot voor.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:30

HolyPope schreef:
stef schreef:

Reiki ben je niet, maar doe je, en iedereen schijnt het te kunnen.
Maar goed, zoals ik al zei heb ik er zelf niks mee, dus hoef je mij niet belachelijk te gaan maken...
Ik gaf dit alleen aan om aan te geven dat niks gratis is

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:50

stef schreef:
HolyPope schreef:

Reiki ben je niet, maar doe je, en iedereen schijnt het te kunnen.
Maar goed, zoals ik al zei heb ik er zelf niks mee, dus hoef je mij niet belachelijk te gaan maken...
Ik gaf dit alleen aan om aan te geven dat niks gratis is

Ik denk dat je de woordgrap mist ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 15:53

zo`n cursus wil ik ook..... _/-\o_

Citaat:

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:56

FlyAway schreef:
Ik denk dat je de woordgrap mist ;)

Yup, die mistte ik.... :o Sorry :o

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:01

BigBen schreef:

Sorry hoor, imo ga je nu wel heel erg ver.
Te ver.
Hoezo kwakzalverij?
Jij begint daar steeds over, in welk topic dan ook.
Als je daar zo graag en veel over wil discussieeren kan je misschien je eigen topic openen?

Ik vind osteopathie heel belangrijk, want het zorgt voor een goede doorstroming van bloed, gegevens en zorgt dat iemand of een dier zich goed kan bewegen.

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:02

Danique_G schreef:
BigBen schreef:

Nou ik vind niet dat dit persé onder een steen leven kan worden genoemd. Hoewel ik er niets kan over zeggen. Heeft u misschien bronnen van de opleiding of het dubbel blind onderzoek?

_Pleasure_, fijn dat u er baat bij heeft gehad. Maar dat u dat heeft gehad hoeft niet per defenitie te beteken dat iedereen dat heeft en het over het algemeen geld. Niet dat jij dit zegt, het is ook zeker niet aanvallend bedoeld. Maar ik bedoel te zeggen, is dat er zeker meer geneesmiddelen zijn met zekerheid (wetenschappelijk bewezen). Ik denk zeker dat paarden baat bij kunnen hebben maar volgensmij zit er in de post van BigBen zeker een kern van waarheid, hoewel er natuurlijk geen bronvermelding bij staat. Maar laat ik het zo zeggen, het klinkt voor mij niet heel erg onlogisch.

Jij zit zeker in het clubje van BB?

ongelooflijk, je zal de ostheopaat zelf maar eens nodig moeten hebben. Nou geen enkele huisarts kan wat een ostheo kan. Succes!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:09

mylene32 schreef:
Danique_G schreef:

Jij zit zeker in het clubje van BB?

ongelooflijk, je zal de ostheopaat zelf maar eens nodig moeten hebben. Nou geen enkele huisarts kan wat een ostheo kan. Succes!

BB? Niet dat ik weet, ik weet niet eens wat het is, ik dacht bed and breakfast of blackberry (voor de geïnteresseerde, ik heb een LG viewty smart) Ik snap je post eerlijk gezegd ook niet helemaal en waar u op doelt. Maargoed, waarom zou ik de osteopaat nodig hebben? Ik heb nog meer keuzes, osteopathie valt nog steeds onder alternatieve geneesmiddelen. Iets wat een huisarts niet snel zal aanraden. Waarom zou een huisarts niet kunnen wat een osteopaat kan?
Zoals ik het uit uw post haal, schijnt u te zweren bij een osteopaat. Ik zweer op een gezond leven en verstand.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:13

Dankzij de osteopaat loopt mijn paard weer en ben ik van m'n rugpijn af, daar waar de DA en HA vonden dat we er maar mee moesten leren leven.
Voor een aantal mensen valt het dan onder kwakzalverij, gelukkig mag ik mijn eigen mening hebben en bepaal ik zelf waar ik mijn zuurverdiende geld aan uitgeef.
En gelukkig ervaar ik flinke verbeteringen bij mijn paard en mijzelf, dus geen weggegooid geld. En het was niet op te lossen met goed rijden/longeren/trainen, paard had stom gedaan in de wei en het was hem nogal in de rug geschoten.

Verder ben ik wel kritisch op de mensen die ik benader, zo is er een homeopaat die in 90% van de gevallen een nier- en/of een hartprobleem vaststeld bij de aangeboden paarden. Dat komt op mij ongeloofwaardig over, die komt dus niet aan mijn paard.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 16:18

Ik heb eens gehoord over iemand die veel zwaluwen in de stal had.....dat zou wijzen op negatieve electriese velden oid......in een hoek werd een bak met magneten neergezet,en wat denk je?
Zwaluwen weg,en klachtloze paarden.
toeval of.........wel echt wazig in ieder geval.....

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:59

Was toen zeker ook een mooie zomer in de stad, omdat het er meer dan één waren........?

:+

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:59

Anne76 schreef:
papagroom schreef:
Deze mafketel is hier aleen paar keer op stal geweest......niet normaa lmeer,de behandelde paarden moesten een weekbij komen.

das nou een van de weinige "mafketels" in het alternatieve circuit, waarvan ik weet dat ie juist heel goed is. En ik ben zeer sceptisch tegen al die geitenwollen sokken types.

Hoe kan je dit tolereren als dierenvriend.......

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:07

haha wat ik soms zie..

iemand die met zijn handen boven het hoofd van een paard gaat staan, er een hele tijd bij in de box zit.. iets doorgeven.. ja vast... en dan word die weer beter...

ja dankszij de dierenarts en zijn behandeling ja.

ook wel eens een ruggeexpert gezien.. dat was er dusgeen een.. die aaide alleen de rug..

alle anderen die ik zag waren wel goed, en die namen kennen alle andere paardenbedrijven ook.

(deze 2 mensen kwamen bij pensionpaarden)