zwelgje27 schreef:Ik had al eerder een berichtje getypt, maar hier nog een keer mijn vraag:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met eczeemdekens van Fly Free???!! (zijn ze sterk, gaan ze lang mee?)
Of met eczeemdekens met uierflap of zelfgemaakte uierflappen???
Bij voorbaat dank
Hoi zwelgje. Ik heb pas een fly-free aangeschaft en de enige ervaring die ik er tot nu toe mee heb is, dat hij een maatje groter moet en nu dus op een maatje 9 aan het wachten ben.
Het was eerst even een puzzel met passen, maar de 2e keer ging het een stuk sneller. Ik heb het gewoon 2x gepast om er zeker van te zijn dat het echt te klein was

Het materiaal voelt echt heel sterk. Ik heb op de beurs waar ik hem gekocht heb, geprobeerd om een gat dat ze in een stuk stof hadden gemaakt verder kapot te scheuren. Dat lukte dus echt niet en ik ben best sterk al zeg ik het zelf.
Ik koop hem puur vanwege de dazen waar wij hier heel erg veel last van hebben en Niek is zeer gewild bij muggen helaas. Vorig jaar zat hij opeens onder enorme bulten zo groot als golfballetjes vnl op zijn hals.
Na de verhuizing kon hij 24/7 naar buiten maar stond hij vanwege de dazen overdag steeds in de inloopstal. Dus toch maar een eczeemdeken. De vliegendeken die ik ook heb, bleef bij hem niet zo goed zitten vandaar dus de keuze voor een eczeemdeken. De vliegendeken lijkt wel beter op ons nieuwe paard te passen dus hopelijk kunnen ze deze zomer gezellig samen overdag ook naar buiten.
Vorig jaar stond Niek met nog een ruin de hele dag dus binnen. Zo nu en dan waagden de paarden zich heel even naar buiten voor 2 happen gras om vervolgens in galop weer naar binnen te vluchten omdat er letterlijk hele zwermen dazen achter ze aan kwamen. Dit jaar staan ze inmiddels met z'n 4tjes op deze plek. Ik vind het niet zo'n prettig id dat ze met z'n allen binnen gaan staan poepen en piesen (excusé les mots) Dat rook vorig jaar met 2 paarden al niet echt lekker.....