Stand van benen onvoorstelbaar misvormt help?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 00:27

fijn!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 00:28

tis overigens wel dezelfde hoor calanddra :P hij heeft er vrij veel te koop staan :S

capopjekop

Re: Stand van benen onvoorstelbaar misvormt help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 00:28

Ik ben benieuwt hoe het gaat lopen :)
Top dat jullie hem gevonden hebben.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 00:29

Oh oh oh ik ben er stil van, het begin van het topic over de staat van deze kleine kneus, maar ook het voorlopige einde op deze pagina..

Geweldig!

Calanddra

Ooow oke, dus wel :)

Iig super Zoetjes dat je erachteraan gaat! Toppie! :D

mayOOo

Zoetjes: Top dat je dit wil doen! +:)+
Ik hoop dat ts je aanbod ook aan neemt.
Laatst bijgewerkt door mayOOo op 31-12-09 00:30, in het totaal 2 keer bewerkt

rina

zoetjes schreef:
OK even een laatste berichtje van mij voor vanavond, mijn eigen kneusjes willen zo ook nog even wat eten. :D

Vervoer is geregeld
Opvang (tijdelijk) is geregeld
Aankoop bedrag plus dierenarts kosten wil ik op me nemen.

Het enige wat de hele actie nog in de weg staat is de TS
Bij deze dus een oproep mij per PB de gegevens van de betreffende fokker door te geven zodat alles van start kan gaan.
Op deze wijze kost het de TS niets en krijgt de pony de gepaste hulp.

Iedereen bedankt voor de reacties aanbiedingen etc....

Zoetjes en wat wil jij gaan doen met die pony?? Gepaste hulp kan imo ook zijn dat het diertje langer en onnodig in leven wordt gehouden. Is het jouw bedoeling ermee naar de DA te gaan, te vragen of er wat mogelijk is en zo niet het in te laten slapen??

Zo ja, TS grijp dan deze aanbieding aan. Het scheelt jou een hoop gerij en geregel en je weet alsnog zeker dat dit arme diertje niet weet ik waar terrecht komt en langer dan nodig moet lijden.
Want ja ook ik vind de afstand waarmee jullie ermee moeten gaan rijden veel en veel te ver. Een paar uur op een trailer met zulke benen is imo mishandeling. Je zegt zelf al dat het bijna niet wil lopen, hoe moet het zich dan een paar uur in de benen houden op een trailer. Want geloof me dat is best belastend voor de benen.
Wil je het toch zelf regelen, doe dat dan op een clinic daarzo. Een bokker heeft je al adressen gegeven van een aantal DA's daar in de omgeving. De prijs van inslapen zal niet veel verschillen met bij jullie thuis (mss zelfs wel iets goedkoper) En mocht die DA zeggen dat hij een goede kans heeft beter te worden (en das dan beter dan nu en een pijnloos leven nog kan hebben) kan je altijd nog regelen dat hij thuis komt.

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 00:31

Inmiddels ben ik heel benieuwd hoe dit af gaat lopen. Hoop alleen dat het loopt op een paardwaardige manier...inslapen of behandelen....hij heeft wel een lekker koppie.

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 00:35

Ik heb nu meerdere foto's gezien en dit moet je niet willen redden. TE beroerd voor woorden, de ziel graast met ondergeschoven achterhand om de voorpootjes te ontlasten.
Verder is het een dwerg............

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 00:36

suusiejj schreef:
Taniya hoezo denk je dat hij dit is?
Staat het diertje op de pagina? Zal wel dom zijn ;)

(Niet aanvallerig bedoelt!)

Nee hoor zo zie ik het ook niet.

hij biedt anderen aan en Beezerveld is niet zo groot en TS had het over mp waar zij de handelaar had gevonden dus was niet zo moeilijk.

In ieder geval hoop ik dat het goed komt nu met het dier. en Zoetjes ik vind je echt een topper!!

Hou je ons op de hoogte?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 00:44

Een dwerg willen redden, weet je hoeveel geld dat gaat kosten?
Weet je hoeveel pijn je een dergelijk dier gaat bezorgen.

Als de fokker de verantwoording al niet neemt, en de ts dit dier niet als zodanig weet in te schatten dat er geen redden meer aan is, rest er nog maar een optie:

Inslapen.

En dat voor het dier op een manier dat het zo pijnloos mogelijk kan. Met het minimale niveau van stress. Dus in mijn ogen: op het terrein van de fokker.
Ga niet met een dergelijk dier zeulen, zorg voor een waardig, snel en pijnloos einde. Zonder stress...

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 00:48

Waar is de TS uberhaupt gebleven?

Super initiatief, zowel TS als nu Zoetjes!

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 00:53

Ik hoop ook dat dit allemaal op een paardwaardige manier gaat. Snap het heen en weer willen slepen van beide pony's waar de TS over praat niet. Het veulen kan ook naar een dierenarts in de buurt. En dat oude shetlandertje uit harderwijk zou dan uren op een trailer moeten staan terwijl je geen idee hebt hoe deze dat vind en daarnaast wordt het voor die shetlander wel een erg lange rit op die manier.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 01:01

Wat meer info over een dwerg

[VN] Gehandicapte Miniature Horse krijgt kans op nieuwe toekomst:

[PP] Is dit een echte pony?

[LN] worlds smallest pony, erg zielig dit...

[VN] 's werelds kleinste paard

Als het in dit geval echt om een miniature horse gaat, is er geen redden meer aan. Dwarfism is genetisch bepaald en gaat met dermate medische problemen gepaard dat er geen paardwaardig bestaan voor het diertje mogelijk is. Het beste is om het dier snel uit zijn lijden te verlossen. De 50 Euro die het dier gaat kosten om het aan te schaffen, zullen niet opwegen tegen de kosten die een behandeling gaan vragen.

Zorg voor een waardig einde van een dergelijk dier. Maak een snel en humaan einde aan het leven, ga niet met hem zeulen, ga geen pas gekochte pony proberen te vervoeren met het geld en de financiele bijdrage die je voor dit diertje krijgt.

Neem je verantwoording, en zie niet alleen het geld.

Dat ben je dit dier schuldig.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 31-12-09 01:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 01:05

Zo ben ik zelf weer even ik weet niet waar jullie allemaal mee bezig zijn?

Jullie denken allemaal erg slecht in deze situatie en ik ben niet de hele avond achter bokt te vinden heb namelijk ook andere dingen te doen ipv alleen maar op bokt rond te hangen..

Jullie trekken allemaal rare ideeën uit terwel menige van jullie amper weten hoe en wat..

Schijnbaar zijn sommige bokkers alleen maar uit op sensantie en bij voorbaat heb ik niet om geld van bokkers gevraagt maar is het uit hun zelf aangeboden..

alsnog wordt deze pony gewoon opgehaalt en onderzocht door de DA, en daar uit wordt het besluit gemaakt wat voor het beestje het beste is.

Morgen kijkt mijn vader voor de zekerheid nog even of hij een busje met trekhaar kan regelen en als dat het geval is kunnen we gaan is dit niet het geval heb ik nog een aantal mensen die kunnen rijden welliswaar tegen kleine vergoeding maar dat is niet erg!

Ik snap cassidy al zoiezo niet want jou ken ik amper dus kanp dat jij zulke uitspraken over mij kan maken.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 01:08

Tja...., het is nogal niet wat...

Heb je alles bij gelezen...?

Het ziet er naar uit dat Zoetje de pony ook wil ophalen.....

Zolang het beestje maar in goede handen terecht komt.....
En scheelt het niet voor jou als Zoetje wel de middelen voorhanden heeft?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 01:09

Wie gaat m nou ophalen, zoetjes of prissey?

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 01:10

Prissey, verblijfplaats van de pony is bekend.
Er zijn meer mensen mee bezig.
Dus ehm niet gaan mokken als er morgen iemand anders met de pony van door is.

capopjekop

Dat we er dingen uit trekken dat komt doordat sommige dingen vreemd over komen. Althans als ik voor mezelf spreek.

Ga je morgen met de pony naar de dierenarts daar? Ik hoop het echt en dan zal ik de eerste zijn die mijn woorden terug neemt. Het maakt mij verder niet uit, maar als de pony nog een kans heeft dan hoop ik dat hij hem ook krijgt. Al is het vanaf hier erg moeilijk in te schatten. En heb je het voorstel van Zoetje gelezen? Zij heeft de middelen om de pony zorg te bieden mocht hij nog te helpen zijn.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 01:10

en buiten dat vind ik het ook erg onbeleeft om zo zonder mij erbij met dingen te gaan starten .. tuurlijk als iemand kan helpen ben ik echt wel instaat om deze pony over te geven aan iemand die denkt beter te kunnen gaan.. Maar ik weet zeker dat ik iets ga doen wat het beste is voor de pony en waar ik met bijde benen achter sta.

Als dat niet zo was geweest en ik zou volgens cassidy die pony thuis de wei in gooien sorry maar dan ben ik echt heel erg dom bezig! Waarom zou ik een dier pijn laten lijden?

als ik dat zou willen waarom doe ik dan uberhout zoveel moeite om dit beestje te helpen en uit zijn lijden te verlossen.. Kom op zeg waarom is bokt soms zo rijk aan mensen die alleen maar uit zijn op sensantie

Lotus83

Cassidy schreef:
Wat meer info over een dwerg

[VN] Gehandicapte Miniature Horse krijgt kans op nieuwe toekomst:

[PP] Is dit een echte pony?

[LN] worlds smallest pony, erg zielig dit...

[VN] 's werelds kleinste paard

Als het in dit geval echt om een miniature horse gaat, is er geen redden meer aan. Dwarfism is genetisch bepaald en gaat met dermate medische problemen gepaard dat er geen paardwaardig bestaan voor het diertje mogelijk is. Het beste is om het dier snel uit zijn lijden te verlossen. De 50 Euro die het dier gaat kosten om het aan te schaffen, zullen niet opwegen tegen de kosten die een behandeling gaan vragen.

Zorg voor een waardig einde van een dergelijk dier. Maak een snel en humaan einde aan het leven, ga niet met hem zeulen, ga geen pas gekochte pony proberen te vervoeren met het geld en de financiele bijdrage die je voor dit diertje krijgt.

Neem je verantwoording, en zie niet alleen het geld.

Dat ben je dit dier schuldig.

Welk geld bedoel je.....?

Just asking O:)

mayOOo

een paar pagina's terug staat ook iemand die het ook aanbode en er geen vergoeding voor wilde hebben, zo bespaar je ook nog wat kosten

amyz

prissey, niet iedereen veroordeelt je direct... en degenen die dat wel doen zullen daar of een reden voor hebben of zijn gewoon heeeel bijzonder wantrouwig. heb btw wel het idee dat t miss beter is als zoetjes kneusje op zich neemt, die heeft iig financieel wat meer ruimte, is voor de pony alleen maar beter :) en das toch het allerbelangrijkste denk ik zomaar :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 01:11

Mijn beste Prissey,

Misschien is je roem je al vooruit gesneld.
Misschien zijn de verhalen die ik over je heb gehoord toch niet helemaal op waarheid gebaseerd.
Ik heb alleen een ding door de jaren heen geleerd.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
En als je daarmee onrecht aandoe, mij niet oprecht gemeende excuses.
Neem een ander in de maling, maar mij niet.

Sincerely yours

Cassidy.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 01:12

zoals mijn eerdere post als jullie allemaal goed gelezen hadden! Ga ik morgen bellen met de ats die ik via pb heb door gekregen en gaat de pony daar heen voor een kijk op het dier en het besluit van de DA.