Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Kinke schreef:waarvoor zou je Ellepel, ze smelten niet van de regen hoor
Zou het nou 24 uur achter elkaar plensen dan zou ik wel iets verzinnen, maar dat gemiep met dekens...nee bedankt
Mariskas schreef:Kinke schreef:waarvoor zou je Ellepel, ze smelten niet van de regen hoor
Zou het nou 24 uur achter elkaar plensen dan zou ik wel iets verzinnen, maar dat gemiep met dekens...nee bedankt
ik heb ook een hekel aan dekens; mijn haf loopt in de winter door weer en wind 24/7 per dag buiten, maar volgens mij is een natte deken veel erger dan gewoon met een vachtje in de regen. Met eigen vacht wordt het paard niet snel tot op de huid nat, vanwege natuurlijke bescherming. Een zeiknatte deken drukt het vocht als het ware door de vacht heen op de huid, ben ik bang, met alle gevolgen van dien!
en zonder eczeemdeken is inderdaad totaal geen optie, dus ik vind het wel elke keer weer een dilemma.........................
Ik heb alles ingesmeerd met azijn tegen de jeuk en toen zijn hele eczeemdeken met hoofdkap weer omgedaan. Gelukkig werd hij toen rustiger... Ik laat de eczeemdeken dus voortaan op regen of geen regen! Eventueel doe ik er een regendeken overheen. Wel zielig zo'n natte hoofdkap...maar toch minder zielig dan gek worden van de jeuk! Toch?
Hij stond te rillen in de loopstal en was echt helemaal doorweekt. Die domoor is gewoon in die plensbui buiten blijven staan terwijl hij in de loopstal droog had kunnen staan. Nou ja, gauw naar binnen gedaan en een wollen deken erop gelegd. Het rillen verdween daarna gelukkig snel. S'avonds bij mn avondrondje heb ik het wolletje er weer af gehaald en was hij bijna droog...
Dus zo erg is het dan niet meer. Straks even z'n manen bijwerken, gelukkig schuurt ie die niet. lukka63 schreef:iemand ervaring met een halsdeken ??
<knip>
grt corine
Dat worden strakjes allemaal weer wondjes met korstjes. Herkennen jullie dat? Dat betekent dat de Boett deken helaas voor mijn arme paard het toch niet is.
Het komt toch duidelijk van binnen uit. Nou ja, ik blijf volhouden met vaak wassen. Ik merk gewoon dat hij dan minder jeuk heeft en natuurlijk geef ik ook niet op met het opdoen van de Boett. Toch baal ik echt als een stekker. Tis net of zn kont door tig muggen is gestoken, zoveel bulten zitten er in 1 keer. En hij heeft toch echt vandaag de hele dag met zn pyama aan gestaan. Daar ligt het dus echt niet aan. Zn staart laat hij nog steeds met rust en ook zn manenkam heeft hij vandaag niet geschuurd
gijsje59 schreef:Mijn hoop is gevestigd op het onderzoek van Laarakkers en ik kijk dus uit naar de verslagjes van Iwanluver....