[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:39

ohw...da's dus wel balen dan..maar ja wie weet moet het product langer inwerken ofzo?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:35

Ik laat bij Kinke de deken 24/7 op, regen of geen regen. Ze zou het alleen koud krijgen als ze geen eten heeft, normaal blijft het kacheltje echt wel branden doordat ze staat te eten Lachen

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:24

ik heb gisteren kviek d'r deken af gedaan, het waaide zo en wist dat er regen op komst was.
als ik vanmiddag naar stal ga kijk ik het gewoon aan hoe ze erbij staat,maar denk dat ik hem af laat.
gr

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:24

maar als het regend kun je dan toch ook een regendeken er op doen?
werkt dan toch ook wel wat tegen de vliegen tussen de buien door?dacht ik zo.
ap blijft eerst nog kaal, de 2 plekjes die er zaten trekken weer weg

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:57

Amber en Karma houden ook de deken op. Ze staan niet aan huis, dus snel even iets anders opdoen is er niet bij. En onbeschermd rondlopen betekent voor Karma dat ze een gatenkaas van zichzelf maakt.
Mijn vorige IJslander met eczeem liep ook in weer of geen weer met de deken op en dat is altijd goed gegaan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:05

waarvoor zou je Ellepel, ze smelten niet van de regen hoor Lachen
Zou het nou 24 uur achter elkaar plensen dan zou ik wel iets verzinnen, maar dat gemiep met dekens...nee bedankt Lachen

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:08

mijne loopt 27/7 met het eczeedeken op. regen of geen regen. Ik heb 2 dekens. is 1 zeiknat dan doe ik 'savonds een droge op. Ze zijn niet van suiker hoor!!!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:58

Mijn pony heeft alleen een halsdeken, dus kwa regen zou dat nog meevallen. Maar nou is ze 2 wkeen terug geschoren... dus ze krijgt wel een regendeken op...

mariska12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:16

ik laat de exceem deken ook op ..
had hem toe straks ff af gedaan en net weer op gedaan..
maar ik zag bij een ander paardje dat die deken gewoon vanzelf was gedroogd toen ze hem op had.

Mariskas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:49

Kinke schreef:
Zou het nou 24 uur achter elkaar plensen dan zou ik wel iets verzinnen, maar dat gemiep met dekens...nee bedankt Lachen

ik heb ook een hekel aan dekens; mijn haf loopt in de winter door weer en wind 24/7 per dag buiten, maar volgens mij is een natte deken veel erger dan gewoon met een vachtje in de regen. Met eigen vacht wordt het paard niet snel tot op de huid nat, vanwege natuurlijke bescherming. Een zeiknatte deken drukt het vocht als het ware door de vacht heen op de huid, ben ik bang, met alle gevolgen van dien!
en zonder eczeemdeken is inderdaad totaal geen optie, dus ik vind het wel elke keer weer een dilemma.........................

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 08:55

iemand ervaring met een halsdeken ??

ik heb nog te koop een rambo sweet itch hoody,een paar keer op gehad als vliegendeken,ideaal voor paarden die een hekel hebben
om iets over hun hoofd te krijgen.
maat groete pony of smal paard.

grt corine
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-07 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Off-topic verwijderd.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 08:56

Mariskas schreef:
Kinke schreef:

ik heb ook een hekel aan dekens; mijn haf loopt in de winter door weer en wind 24/7 per dag buiten, maar volgens mij is een natte deken veel erger dan gewoon met een vachtje in de regen. Met eigen vacht wordt het paard niet snel tot op de huid nat, vanwege natuurlijke bescherming. Een zeiknatte deken drukt het vocht als het ware door de vacht heen op de huid, ben ik bang, met alle gevolgen van dien!
en zonder eczeemdeken is inderdaad totaal geen optie, dus ik vind het wel elke keer weer een dilemma.........................

Ik had mijn paard zijn eczeemdeken ook afgedaan met die wind en regen. Wel had hij een halsdeken om en een regendeken op. Maar met name gisteravond was het windstil en regende het maar zachtjes en er waren erg veel mugjes. Met als gevolg dat mijn paard door de wei liep te rennen van de jeuk... Ondanks de regendeken had hij toch jeuk bij zijn staart en de ergste jeuk had hij bij zijn maantop en begin hals, omdat ik de hoofdkap had afgelaten.. Verdrietig Ik heb alles ingesmeerd met azijn tegen de jeuk en toen zijn hele eczeemdeken met hoofdkap weer omgedaan. Gelukkig werd hij toen rustiger... Ik laat de eczeemdeken dus voortaan op regen of geen regen! Eventueel doe ik er een regendeken overheen. Wel zielig zo'n natte hoofdkap...maar toch minder zielig dan gek worden van de jeuk! Toch?

gijsje59

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:33

Nou Gijs had het gisteravond toen ik hem naar binnen zette toch koud! Rolleyes Hij stond te rillen in de loopstal en was echt helemaal doorweekt. Die domoor is gewoon in die plensbui buiten blijven staan terwijl hij in de loopstal droog had kunnen staan. Nou ja, gauw naar binnen gedaan en een wollen deken erop gelegd. Het rillen verdween daarna gelukkig snel. S'avonds bij mn avondrondje heb ik het wolletje er weer af gehaald en was hij bijna droog...
Hij had gelukkig niet de neiging om te schuren maar aan zn kam kon ik zien dat hij dat toch wel weer gedaan had.

Vanmorgen niet geschuurd aan zn manenkam, wel zn kont ietwat. Mogelijk dat het ook gewoon jeuk is want hij verhaart als een gek. Ongeloofelijk hoe lang dat wel niet duurt. Ik borstel hem bijna iedere dag en nog is het niet voorbij.

Anyway vanmorgen heb ik zn pyama weer aangedaan. Volgens de weerberichten zou het niet de hele dag gaan plensen en tussen de buien door zou de zon gaan schijnen. Ik voel met toch saver als hij zn Boettje draagt. Cool

Ik denk dat ik hem vanavond maar weer eens met betadine ga wassen. Hopelijk houdt dat de jeuk weer even weg. Nou ja vanavond... maar meteen als ik thuis kom van mn werk. Moet condoleren....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:42

Gijsje, had paard niks te eten dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:19

Moderatoropmerking:
Eea aan reclame / off-topic berichten verwijderd.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:40

Hahahaha ik kwam gister, had ie eikel in de regen, in de blubber lekker liggen rollen. Hij zag eruiiiiit!! Door die regen had ie niet geschuurd.
Heb nu ook de gewone zomer iets deken weer op. Hij schuurt alleen z'n staart, heb een giga staartflap Schijnheilig Dus zo erg is het dan niet meer. Straks even z'n manen bijwerken, gelukkig schuurt ie die niet.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:42

Zijn er hier nog meer mensen met een eczeempaard aan de kust, en die evengoed nog last hebben? Ik heb het idee dat ze op het gras reageert, vorig jaar heb ik wel een deken opgedaan tegen de zon, omdat ik die ook verdacht, maar ze kreeg evengoed last. Ik heb haar dit jaar al 8 jaar en slechts 1 jaar ervan heeft ze bijna geen last gehad. Toen stond ze overdag binnen en 's avonds buiten op een kaal landje waar ze werden bijgevoerd. Ik heb haar nu dus ook weer op een kaal stuk staan waar ze krijgt bijgevoerd. Ik ben erg benieuwd hoe het nu gaat, dit jaar ook voor het eerst gras zonder kunstmest. Ik heb er nog een shetlander bijgekocht die ook eczeem vorig jaar toonde bij de vorige eigenaar, dus ik hoop dat die wel eczeemloos hier aan de zee doorkomt.
En wie van jullie heeft er weleens bloed laten prikken en wat waren daar de uitslagen van en welke acties zijn daarop ondernomen?

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:05

lukka63 schreef:
iemand ervaring met een halsdeken ??

<knip>

grt corine

Ik heb een hele nare ervaring met een halsdeken. Karma heeft 4 weken geleden een ongeluk gehad doordat haar halsdeken op een of andere manier los is gekomen en over haar hals is gezakt. Ze is hierna in blinde paniek door 3 prikkeldraadomheiningen gesjeesd en uiteindelijk in een nagenoeg droogstaande sloot beland... De brandweer heeft haar eruit getakeld. De wonden vielen nog enigszins mee (veel ondiepe snijwonden), maar ze is echt heel erg van streek geweest en nog steeds niet de oude. Ik heb nu haar complete deken op (was ook nodig), maar durf die halsdeken ook niet meer te gebruiken.

Als er iemand is die het wel aandurft met zo'n deken, dan mag je hem van mij overnemen voor een zacht prijsje (ligt nu toch maar wat op stal), maar ik waag me er niet meer aan...

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:21

Ik heb zo'n sleazy hood besteld. Ik ga hem alleen opdoen savonds want dat schuurt ze even. Niet veel maar net genoeg om al een stukje manen te hebben gekortwiekt.. zonde...

gijsje59

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 20:46

Jawel hoor Kinke, Gijs had hooi in zn loopstal maar meneer vond het kennelijk lekkerder om toch in de wei te grazen tot hij doorweekt was. Tis af en toe gewoon een heel dom paard...

Heb hem toen ik terug kwam van mn werk vanavond direct in de betadine gezet en tot mn grote schrik voelde ik op zn kont alweer allemaal bulten. Huilen Dat worden strakjes allemaal weer wondjes met korstjes. Herkennen jullie dat? Dat betekent dat de Boett deken helaas voor mijn arme paard het toch niet is. Huilen Het komt toch duidelijk van binnen uit. Nou ja, ik blijf volhouden met vaak wassen. Ik merk gewoon dat hij dan minder jeuk heeft en natuurlijk geef ik ook niet op met het opdoen van de Boett. Toch baal ik echt als een stekker. Tis net of zn kont door tig muggen is gestoken, zoveel bulten zitten er in 1 keer. En hij heeft toch echt vandaag de hele dag met zn pyama aan gestaan. Daar ligt het dus echt niet aan. Zn staart laat hij nog steeds met rust en ook zn manenkam heeft hij vandaag niet geschuurd Wow!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 07:03

da's balen Gijsje. Dat van die bulten komt mij niet bekend voor. Vrees dat die van jou echt een zwaar geval is...

gijsje59

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 08:01

Jip... Mn man zei gisteren al.... je hebt echt alles geprobeerd en kunt er toch niets meer aan doen... zucht...
Mijn hoop is gevestigd op het onderzoek van Laarakkers en ik kijk dus uit naar de verslagjes van Iwanluver....

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 08:23

gijsje59 schreef:
Mijn hoop is gevestigd op het onderzoek van Laarakkers en ik kijk dus uit naar de verslagjes van Iwanluver....

Meldt zich!!

Hier gaat het met de dames erg goed. Maargoed het is nu ook niet echt eczeem weer natuurlijk.. Dus of het het suplement is durf ik echt niet te zeggen.

@ Gijsje59
Tjee wat een ellende! Wat geef je je paard dan qua voer? Zo sober mogelijk wel? En staat hij 's nachts ook op stal?
Raya heeft vorig jaar wel aardig baat gehad bij zeewier, al vond ze het niet lekker Clown

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 08:26

Ja zeewier ik geef het ook en ook brandnetel en heb het idee dat het wel heel erg gezond is en hier tot nu toe
ook nog haast niets terwijl die van ons echt een hele erge jeuker kan zijn! maarja het waait ook verschrikkelijk elke avond

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 08:36

die van mij staat ook met eczeemdeken op buiten. met en zonder regen. ik heb ook het idee dat het met regen niet goed is die eczeemdeken op te latren, maar ik kan niet iedere keer heen en weer naar de wei helaas. dan maar op laten. ik ga er geen regendeken over heen gooien...