Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elke87 schreef:Ik lees hier zo nu en dan eventjes op dit topic. Aangezien mijn paard ook een luchtzuiger is. Ik ben ervan overtuigd dat luchtzuigen nooit een verslaving is en dus altijd een oorzaak heeft. Dit hoeft ook zeker niet per se zijn maag te zijn. Bij mijn paard zijn het namelijk overduidelijk zijn darmen.
Tieme schreef:Elke87 schreef:Ik lees hier zo nu en dan eventjes op dit topic. Aangezien mijn paard ook een luchtzuiger is. Ik ben ervan overtuigd dat luchtzuigen nooit een verslaving is en dus altijd een oorzaak heeft. Dit hoeft ook zeker niet per se zijn maag te zijn. Bij mijn paard zijn het namelijk overduidelijk zijn darmen.
ben het met je eens dat luchtzuigen altijd een oorzaak heeft maar luchtzuigen wordt op den duur bijna altijd een verslaving.dit komt door de endorfinen die vrijkomen tijdens het zuigen. die van mij is ook begonnen met zuigen omdat hij last had van z'n maag/darmen. op een gegeven moment waren de maag-darmklachten zeker weten over maar toch bleef hij zuigen. uit verslaving. ik heb hem echt af moeten laten kicken en op een gegeven moment deed hij het ook niet meer.
je moet er dus niet op rekenen dat als de oorzaak weg is hij ook direkt stopt met zuigen.
Elisa2 schreef:Hij krijgt nu wel kuil,dat heeft ie vorig jaar ook gehad en is toen helemaal goed gegaan.De koliekaanvallen komen niet daardoor want het was daarvoor dus al aan de gang.
Tieme schreef:Elisa2 schreef:Hij krijgt nu wel kuil,dat heeft ie vorig jaar ook gehad en is toen helemaal goed gegaan.De koliekaanvallen komen niet daardoor want het was daarvoor dus al aan de gang.
het kan zijn dat de kuil op dit moment zuurder is dan vorig jaar en dat hij daar nu last van heeft. verder niets veranderd in de hoeveelheid krachtvoer??
MonteKarlo schreef:Hee,
mijn paard zuigt ook lucht, dus ik lees hier mee !
ik geef m sinds kort een supplement dat een beschermend laagje tegen de maagwand maakt, en ook werkt tegen het zuigen. Weet even niet zo snel hoe het heet, het komt uit duitslang iig.
Hij zit nu al een stuk beter in zijn vel en is vrolijker. Alleen bij ons op stal krijgen ze dus wel kuil gevoerd, maar is dit echt zo 'erg' ?
MonteKarlo schreef:Ik sta idd op een pensionstal, dus dat word lastig wat beterft het hooi.
Krachtvoer krijgt ie dus samen met dat supplement wat helpt het zuur te neutraliseren,
hier zou hij dus minder last van kunnen hebben.
Elisa2 schreef:Wij hebben daarom ook muesli omdat dat lichter verteerbaar is en ze krijgen er niet zoveel van en alles inderdaad weer zo goed mogelijk verdeeld.
Ik kijk het even aan met het kuil,als het niet gaat moet ik maar weer hooi voor hem aanschaffen.
deniejs schreef:ik voer mijn luchtzuiger sinds kort lucerne van hartog bij. het lijkt wel of hij tijdens het eten inderdaad minder zuigt! is de lucerne van hartog trouwens een goede lucerne of kan ik beter wat anders voeren?
roybrit schreef:Zijn er nou echt nergens middelen voor tegen dat luchtzuigen?
mijn paard heeft nu afgelopen week 2x koliek gehad steeds dat gezeik volgens de da is er niets tegen ja een band die heeft die om maar werkt ook niet