Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:30

Helaas is die maat voor mijn paard te groot.

Mijn paard had vandaag bulten onder zn deken. Na een tijdje bloot te hebben gestaan waren ze weer weg getrokken. Hij draagt de ionic al een tijdje 24/7, herkent iemand dit?

Afbeelding

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:07

manzano schreef:
Kun je hem niet goed ontharen en alsnog terug doen. Met zo'n plakroller ofzo.

Ik mag toch hopen dat je dat dit een grapje is? Wij hebben ook een webshop en dingen die zo teruggestuurd worden, kunnen nooit meer als nieuw verkocht worden. Toevallig onlangs ook zoiets gehad dat iemand kniebeschermers heeft gekregen en zich afvroeg of het tweedehands was. Nou niet dus, maar iemand heeft het gepast en dat blijft blijkbaar toch altijd zichtbaar. Dergelijke producten moeten gewoon afgeschreven worden en dat kost een onderneming klauwen vol met geld, maar daar denkt de consument niet over na!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:45

frutsels schreef:
manzano schreef:

Ik mag toch hopen dat je dat dit een grapje is? Wij hebben ook een webshop en dingen die zo teruggestuurd worden, kunnen nooit meer als nieuw verkocht worden. Toevallig onlangs ook zoiets gehad dat iemand kniebeschermers heeft gekregen en zich afvroeg of het tweedehands was. Nou niet dus, maar iemand heeft het gepast en dat blijft blijkbaar toch altijd zichtbaar. Dergelijke producten moeten gewoon afgeschreven worden en dat kost een onderneming klauwen vol met geld, maar daar denkt de consument niet over na!

Uiteraard niet als het 2e hands lijkt nee. Ik heb toch geen idee hoe het eruit ziet? Ik heb het over een paar losse haren..... Neem toch aan dat je het voorzichtig past? Zelfs met iets eronder heb ik altijd wel wat haren op een deken.

Kreeg laatst de vraag of ik de deken wel uit de verpakking had gehad zo netjes en straks was hij weer retour gekomen, dus ik denk daar zéker over na en juist door wat extra aandacht qua schoonmaken kan het er als nieuw uit zien.
Niet zo aangebrand doen hoor.
Laatst bijgewerkt door manzano op 10-02-21 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:53

frutsels schreef:
manzano schreef:

Hoe zou jij als ondernemer dan aanraden om te passen en terugsturen? (Dunne deken eronder bij passen deken snap ik, maar bijvoorbeeld ook beenbeschermers)
Want (ervan uitgaande dat het er verder gewoon goed uit ziet) is het toch juist heel attent om het een keer extra schoon te maken voordat je het terugstuurt?
OF ben jij eigenlijk van mening dat passen en terugsturen niet kan?

On topic: de airflow peesbeschermers van BOT bevallen hier heel goed :D .
Passen heel mooi en merk dat ze niet super warm worden, maar wel nog de BOT werking hebben.
Laatst bijgewerkt door Josien_ op 10-02-21 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:05

Passen doe je met een dunne deken eronder, anders mag je dekens niet terug sturen.
Dat staat bijna overal genoemd als je een deken koopt. En logisch...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:13

Gebruik tegenwoordig m'n dunne 100 grams liner ervoor. Heb verder geen geschikte deken.
En daarna altijd even helemaal goed schoonmaken op verdwaasde haren en netjes strak opvouwen in de verpakking.

Kreeg laatst een BOT maasdeken van een webshop die gewoon in de zak gepropt was met de buik singels in de knoop := niet uitnodigend om netjes retour te doen, maar toch maar wel gedaan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:27

Maar weer ontopic; had iemand al ervaring met de keramische producten van Kramer?

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:35

[/quote]

Hoe zou jij als ondernemer dan aanraden om te passen en terugsturen? (Dunne deken eronder bij passen deken snap ik, maar bijvoorbeeld ook beenbeschermers)
Want (ervan uitgaande dat het er verder gewoon goed uit ziet) is het toch juist heel attent om het een keer extra schoon te maken voordat je het terugstuurt?
OF ben jij eigenlijk van mening dat passen en terugsturen niet kan?

Als je even past of hij goed zit dan kunnen er eigenlijk niet echt haren op bijvoorbeeld peesbeschermers zitten. En anders misschien een enkele die je er zo afplukt. Maar het gebeurt regelmatig dat er klanten zijn die er dan eerst mee gaan rijden of longeren en dan vervolgens concluderen dat ze het niet helemaal leuk vinden staan. Of bijvoorbeeld na een paar dagen de deken opgedaan te hebben toch concluderen dat ie bij het paard niet lekker zit. En dan wordt het doodleuk terugggestuurd.

Natuurlijk moet je soms dingen passen, maar sommige mensen zijn gewoon erg makkelijk.
Ik reageerde eigenlijk zo omdat ik de opmerking een beetje makkelijk vond. Maar misschien was dat ook niet zo bedoelt. :)

Overigens gebeurt bovenstaande wel vaker bij koopjesjagers. Vroeger deden wij wel eens aan Black Friday maar vervolgens werden alle bestellingen een week later gewoon weer geretourneerd. Dat kost gewoon zoveel geld, daar zijn we gewoon mee gestopt. Dan kun je beter niet meedoen aan dit soort acties en wat omzet mislopen. Onder aan de streep doe je daar slimmer aan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:07

Wow dat is wel bizar ja. Kan me er geen voorstelling bij maken dat mensen dat zo doen.... Dan moet je het idd zeker niet terugsturen.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:35

Maar je hoeft het als ondernemer toch niet te accepteren als iets zo terug gestuurd wordt?

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 12:26

Ik ben aan het kijken voor de stal beschermers van bot. Mijn paard heeft 2 maanden geleden een schop gehad van een ander paard en het been blijft voller.

Na röntgen en 2 echo’s weet ik dat er gelukkig niks kapot is en na het lezen van de positieve reviews zouden de stalbeschermers wellicht kunnen bijdragen aan een dunner been :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 12:58

vaaleriee schreef:
Ik ben aan het kijken voor de stal beschermers van bot. Mijn paard heeft 2 maanden geleden een schop gehad van een ander paard en het been blijft voller.

Na röntgen en 2 echo’s weet ik dat er gelukkig niks kapot is en na het lezen van de positieve reviews zouden de stalbeschermers wellicht kunnen bijdragen aan een dunner been :)

Ik heb de BOT stalbeschermers. Over de werking durf ik geen uitspraken te doen, omdat mijn paard geen problemen/gezwollen benen heeft. Ik vind de kwaliteit van de stalbeschermers wel een beetje teleurstellend. Ze zien eruit alsof ik ze al jaren heb, terwijl ik er heel netjes mee om ga en voorzichtig mee ben.

Ik vind persoonlijk de stalbeschermers niet zo mooi aansluitend zitten zoals een stalbandage met goede onderlap doet en vind ze ook vrij warm worden. Terwijl je warmte bij pezen e.d. natuurlijk zo veel mogelijk wil vermijden.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 13:01

Hmm dat is wel slecht, zeker gezien de prijs -O-

Thanks voor het delen van je ervaring.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 13:45

Ik gebruik ze nu een paar maanden en ben er wel tevreden over. Zien er nog netjes uit ook.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 13:47

Ik heb ze al een hele tijd, gebruik ze in de trailer en af en toe op stal, heb ze ook al een paar keer gewassen en ze zijn eigenlijk nog als nieuw

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 15:28

Ik heb net de Catago fir tech beenbescherming besteld, ben erg benieuwd naar de pasvorm en werking...

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:59

Wij gebruiken de BOT stalbeschermers al vele jaren. Een keer een stuk klittenband er terug aan moeten zetten, maar verder zijn ze nog steeds heel netjes. Paard wat snel stalbenen had, had hier geen last meer van met de BOT stalbeschermers. Ook bij een blessure aan het checkligament gebruikt met goed resultaat.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:18

Ik heb de stalbeschermers gebruikt voor mijn pony met peesblessure en nu gebruik ik ze als transportbeschermers. Ze zien er nog prima uit voor beschermers die regelmatig de hele nacht hebben om gezeten. Qua werking worden ze inderdaad iets warm, maar de bult op haar pees werd altijd een heel stuk minder, dus bij stalbenen zal het ook vochtafdrijvend werken denk ik :) .
Bij de airflow peesbeschermers met ik een vergelijkbaar effect trouwens!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:46

Ik heb de Catago fir tech beschermers net binnen gekregen, super mooi maar zien er heel smal uit...
Ik ga ze straks even passen, maar ben er bang voor...
Weet iemand of deze helemaal horen te sluiten aan de voorkant of een stuk open horen te hebben?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 16:04

Nouvel schreef:
Ik heb de Catago fir tech beschermers net binnen gekregen, super mooi maar zien er heel smal uit...
Ik ga ze straks even passen, maar ben er bang voor...
Weet iemand of deze helemaal horen te sluiten aan de voorkant of een stuk open horen te hebben?

Vind al die type beschermers zo smal. De BOT en Lemieux waren voor die van mij ook te smal. En heeft echt geen bijzonder grove benen ofzo.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:01

De M past qua hoogte precies, sluit ook heel mooi aan op het been.
Ik moet de elastiekjes wel vrij strak trekken om ze op het wijdste gaatje te krijgen, maar misschien rekt dat wat uit in gebruik?
De zijkanten sluiten aan de voorkant niet tegen elkaar, hoort dat bij dit type beschermer, weet iemand dat?

Ik vind ‘m op zich wel heel netjes zitten, als ‘ie qua wijdste zo hoort te zitten en in de hoop dat het elastiek nog wat rekt...

Afbeelding

Afbeelding

Maaraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:23

Ze zitten best netjes hoor. Heb je van andere beschermers ook maat M?

Ik had zulke soort van lemieux maat M gepast maar dat was net te lang en veel te strak. Maar lemieux heeft die beschermers niet in maat S.

Had ook naar catago gekeken maar twijfelde door de problemen met lemieux.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:50

Ja buiten dat de zijkanten niet tegen elkaar aan komen voor op het been zitten ze eigenlijk als gegoten.
Ik had nog nooit zo’n model gehad, heb altijd flextrainers vanwege zijn gevoelige huid.
Meestal maat M inderdaad , soms L als ze niet heel ruim vallen, maar dat is niet vaak. Meestal is L te lang.
Ik ga ze maar houden en proberen dan.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 22:06

Weet iemand hoe de BOT peesbeschermers vallen? Zowel de 3in1 als de airflow?

Yaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:57

Ik heb zelf een rambo ionic onderdeken. Ik merk er eigenlijk niks aan bij mijn paard, maar ik wil voor zijn benen graag stalbeschermers vanwege artrose proberen.

Ik zit te twijfelen tussen back on track of kentucky recuptex. Over die laatste kan ik niet zoveel vinden, heeft iemand daar ervaring mee?

Ik heb verder geen ervaring met die merken, ook niet in dekenvorm, dus ik weet niet of het iets doet voor mijn paard.