Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wouterpaard schreef:@queelens valt er niet iets met stalgenoten te regelen? Ik sta op het doe het zelf stal in de winter staldiensten krijgt hij hem sochtends nu zomers savonds. Als ik een late dienst heb (werk onregelmatig) doen stalgenoten het en ik zet af en toe hun paard met veulen buiten. Ik zou het persoonlijk niet aandurven om te stoppen.
Pandora2 schreef:@itsmi ik geef die pillen al jaren met een spuit met wat water in de mond. Zoals je ontworming geeft.
Ben je meteen zeker dat ze alles binnen hebben.![]()
Smaak en eetlust is hier bij 1 merrie toch wel wat veranderd na enige tijd. Ze eet altijd eerst haar hooi en dan pas haar mineralenbrokjes. Terwijl ze vroeger voor die brokjes een moord zou gedaan hebben![]()
Bij de andere is er niks veranderd kwa eetlust.
Als je begint met die pillen, eten ze vaak wel wat minder. Maar dat komt ook wel weer goed. Gewoon met een niet te hoge dosis beginnen en langzaam opbouwen. Zo voorkom je de meeste narigheid.
itsmi schreef:Als je het met water doet wordt het dan niet te dun om als wormen kuur te geven? Dan loopt het er toch zo weer uit?
pluisbeer schreef:itsmi schreef:Als je het met water doet wordt het dan niet te dun om als wormen kuur te geven? Dan loopt het er toch zo weer uit?
Je kunt beter een klein spuitje nemen, kun je bij apotheek of dierenarts vragen(zonder naaald natuurlijk), van 5 ml ofzo: open trekken, pilletje erin, weer achterkant erin doen, dan wat water opzuigen, even wachten, beetje schudden en klaar.