Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 12:29

En ook vitamine E kan je makkelijk overdoseren helaas maar dat is wel iets waar niet iedereen bij stil staat. Als je paard snel symptomen van een tekort aangeeft dan kan je dat zeker bijvoeren maar niet ieder paard heeft een tekort.

Wat maris zegt klopt zeker :) maar wanneer je ook krachtvoer geeft is het dus niet gezegd dat een paard tekorten heeft daarvoor heb je een bloedonderzoek nodig.

Wat chess voert lijkt mij dus niet direct een reden om vitaminen bij te gaan voeren want het zit al in de muesli. Indien je twijfelt zou ik eerder een bloedonderzoek doen dan weet je ook of je twijfel gegrond is :j

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 12:38

Ik blijf erbij dat je chronische maag- en/of darmpatienten niet kunt vergelijken met paarden die die klachten niet hebben. en dan heb ik het even niet over Chess haar specifieke situatie. Verder sluit ik mij aan bij Maris haar post over de kwaliteit van het hooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 12:43

Mijn kliniek heeft daar anders gewoon standaarden voor :) waardes die normaal zij bij een gezond paard en waardes die normaal zijn bij maag/darm patienten. uiteraard wordt naar dat laatste gekeken. Dit komt overigens voort uit jarenlange ervaring van betreffend kliniek met de behoeftes van paarden met deze problemen.

En daarmee wordt dan specifiek naar je paard gekeken en is het inderdaad even uitvinden welke waardes het meest ideaal voor je paard zijn.

Maar ik wil graag effectief weten wat ik doe daarom gaat er nooit zomaar een supplement in als er geen enkele klacht is.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:56

Fijn dat jullie hebben laten weten over de voorraadproblemen van Abler, ik heb ze zelf maar even een mailtje gestuurd.
Mijn bestelling staat inmiddels een week op processing, daar komt de verzendtijd nog bij dus duurt nog wel even voordat de AbPrazole binnen is.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:19

zerena schreef:
Mijn paard krijgt nu luzerne met zemelen en gewoon hooi.

Die maagsupport, welke is dat en waar te verkrijgen?

En een vraagje aan de bietenpulp voeders, hoe is de verhouding van de Water en de pulp?

op t pak staat 1 deel pulp 4 delen water, maar ik vind de pul dan veel te nat.
Ik doe 1 deel pulp en ruim 2 delen water.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:10

Geven jullie allemaal maag comp/ gastri comp of maag support ( na abler ) ? En zit er verschil in deze producten ? Werkt het ene product beter als het andere ?

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:08

Helaas helpen de supplementen die jij noemt niet bij mijn paard. Ik geef nu gastric support van red horse en ik heb het idee dat hij daar wel baat bij heeft.

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:09

Heeft iemand nog wat zakjes abprazole over? Ik begin lichtelijk in paniek te raken, het lijkt er niet op alsof mijn bestelling op tijd binnenkomt...

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:03

Ik heb nog niets binnen dus kan je niet helpen.

Wel bedacht ik dat als ik een herzending nodig heb ik hier een oproep ga plaatsen om de bestelling te bundelen en een flinke hoeveelheid te bestellen en dan voor express zending te kiezen. Of zelf een voorraadje aan te leggen zodat ik voordeliger inkoop en evt. wat door kan verkopen. Niet voor de winst, maar gewoon om van de bulkprijzen gebruik te kunnen maken en snellere verzending.
Ik kan makkelijk en redelijke voordelig doorsturen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:23

henshem schreef:
Helaas helpen de supplementen die jij noemt niet bij mijn paard. Ik geef nu gastric support van red horse en ik heb het idee dat hij daar wel baat bij heeft.

En dan geef je de gastric support naast de Abler zakjes ?

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:29

Maris schreef:
henshem schreef:

En dan geef je de gastric support naast de Abler zakjes ?

Ja op dit moment wel. Mijn paard staat permanent op 2 zakjes. Afgelopen jaren in de winter soms ook kuurtjes moeten doen met 3 a 4 zakjes maar tot nu toe niet en dat wijd ik wel aan de gastric support. Als hij van het voorjaar het gras op gaat, wil ik de gastric support ophogen en proberen naar 1 zakje of verder af te bouwen. Gelet op alle toestanden alle andere jaren in de winter, durf ik het nu niet aan.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:59

Vandaag antwoord van Abler binnen, de AbPrazole of AbPrazole plus wordt deze week verstuurd.
Het is nog niet helemaal duidelijk op het de gewone of de plus gaat worden, we wachten af.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:48

Ik krijg de plus omdat de aprazole niet leverbaar is idd.
Iemand bekend hier met Fibra voer?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:54

Ik heb Fibra gevoerd aan mijn fokmerrie merrie met chronische darmontsteking. Daar kwam ze mooi van bij in combinatie met opfokbrok. Ik gaf de Fibra erdoor zodat ze goed zou kauwen en haar brokken rustig op at.
Zij kreeg 10 liter Fibra met 2 kg brokken verdeeld over 3 voerbeurten. Naast onbeperkt arm hooi.
Was een dieet van kliniek want ze verdroeg bijna geen suikers meer.
Ze leeft niet meer, omdat de ontstekingen niet onder controle te krijgen waren.
Zij had geen maagzweer, zij is wel de moeder van mijn huidige, pechvogel, paard.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:07

Chesss schreef:
Ik krijg de plus omdat de aprazole niet leverbaar is idd.
Iemand bekend hier met Fibra voer?

Nog niet zelf geprobeerd. Ik was ook geïnteresseerd maar na wat speuren op Bokt er voorlopig van af gezien. Sommige reacties hebben het er over dat hun paarden te weinig actief worden of zelfs dun worden. Bovendien bestaat het grotendeels uit luzerne en daar kan mijn paard niet goed tegen.

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:17

Ik heb nav jullie bericht abler gemaild of de Abprazole idd niet leverbaar is. Ik kreeg de volgende reactie:

Hi Tamara This is not true. Holidays have delayed stock delivering to our depot. Please advise all your friends about the delay is because of holidays and demand for product. Julia

With best regards,
Shipping Error

Ik vermoed dus dat we gewoon de Abprazole krijgen... hoop dat het optijd arriveert.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:24

Een vraagje, denken jullie dat je de korrels van Abler kan mengen met bietenpulp?
Of zou dat nog te nat zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:27

Met abler heb ik geen ervaring daarmee maar mijn supplement brokjes wat eigenlijk niet nat mag zijn viel helemaal uit elkaar dus dat was niet zo´n succes :=

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:34

Als je de pulp vrij droog laat en niet te veel ineens, zodat het snel op is, dan kan het wel denk ik. Maar ideaal is het toch niet

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:37

ja, precies... daar was ik ook een beetje bang voor...

Ik voer mijn paard alleen maar bietenpulp. Dus nu zit ik te dubben, hoe ik die korrels naar binnen zou krijgen :)

Hij eet ze namelijk niet heel goed, en dan laat hij een klein laagje pulp liggen met de korrels erin. Die hij uit eindelijk wel op eet, maar hij eet het dus niet snel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:44

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:50

Ja, dat is idd een goed idee :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:52

ik had hetzelfde probleem, eender wat ik bijvoerde, mijn merrie slaagde erin de korreltjes ertussenuit te laten vallen... ik overweeg het om de volgende keer tabletten te bestellen en zo in haar mond te steken als ze ze in een stuk wortel niet opeet.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:02

Ik heb ook de zakjes Abprazole van Abler.
Geven jullie de benodigde hoeveelheid in 1 voederbeurt of verdeeld?
Ik kan hier precies niets over terug vinden...

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:14

petitparis schreef:
ik had hetzelfde probleem, eender wat ik bijvoerde, mijn merrie slaagde erin de korreltjes ertussenuit te laten vallen... ik overweeg het om de volgende keer tabletten te bestellen en zo in haar mond te steken als ze ze in een stuk wortel niet opeet.

Ken ook iemand die de korrels in een spuit deed, met een beetje appelmoes....