Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:23

Lotus83 schreef:
@Mambobeach, ik zaai geen paniek, ik hou alleen niet van geheimzinnig gedoe, er moet gewoon openheid van zaken komen en ja, ik ben inderdaad liever iets te voorzichtig dat net iets te weinig, bij ons in de omgeving zijn nog geen gevallen bekend en het zou fijn zijn als dat zo blijft, dus vandaar, openheid van zaken

Ik zeg ook niet dat je niet voorzichtig moet doen, juist wel, alleen het paniek zaaien, waar is het en zou het zijn en dergelijke. Daar heb je niets aan, dit virus kan zich gewoon verspreiden en we mogen dan nog zo voorzichtig doen maar je hebt het niet allemaal in de hand.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:27

MamboBeach schreef:
Ik zeg ook niet dat je niet voorzichtig moet doen, juist wel, alleen het paniek zaaien, waar is het en zou het zijn en dergelijke. Daar heb je niets aan, dit virus kan zich gewoon verspreiden en we mogen dan nog zo voorzichtig doen maar je hebt het niet allemaal in de hand.

We hebben dat grotendeels WEL in de hand. Het virus verspreidt zich door onderling contact tussen paarden of via 'vervuilde' mensen. Als je die 2 uitsluit, roep je het een halt toe. Dus geen gesleep met paarden voorlopig en zorg dat op stallen of in contact komt met alleen schone kleding/schoeisel.

N0a

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:31

Onze stal is sinds vandaag ook uit voorzorg gesloten. Gellukkig :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:31

Marion71 schreef:
MamboBeach schreef:

We hebben dat grotendeels WEL in de hand. Het virus verspreidt zich door onderling contact tussen paarden of via 'vervuilde' mensen. Als je die 2 uitsluit, roep je het een halt toe. Dus geen gesleep met paarden voorlopig en zorg dat op stallen of in contact komt met alleen schone kleding/schoeisel.

Dat zeg je heel juist inderdaad.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:36

Thanks RWDB en MssMaris voor het verslag :)

Ik hoop dat het gauw overwaait, en tot dan nemen we maar voorzorgsmaatregelen (nu moeten mn stalgenoten nog even meewerken, gaat niet zo makkelijk helaas.)

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:36

MB: Onderstreep mijn 3e en 4e zin. Die zijn namelijk veel belangrijker.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:38

eilleen333 schreef:
En heeft iemand dat kaartje met besmette gebieden/bedrijven van 30 pagina's terug :p ? Mijn iphone opent geen google maps pagina's blijkbaar...

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 9a387abde1
Heb een mod gevraagd dit op de voorpagina te zetten, wel zo overzichtelijk.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:42

Marion71 schreef:
MB: Onderstreep mijn 3e en 4e zin. Die zijn namelijk veel belangrijker.

Nee, die onderstreep ik niet, dat zie je toch. Ik onderstreepte waar ik op doelde.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:49

Bij ons is het gewoon heel simpel gedaan, ga je van het terein af met je paard, kom je er niet meer op :)
En zo blijft iedereen wel op het terein!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:51

ik moest vanavond denken dat hier werd gezegd als je met een trailer op pad gaat ben je gek, of iets in die richting.
ik heb mijn wedstrijd voor de zaterdag afgezegd, maar niet om een rhino reden: maar omdat mijn veulen helaas naar de kliniek moest. Dus ik was dus 1 van die mensen die met de trailer op pad ging, ook al WILDE ik dit niet helemaal, dit MOEST.

De kliniek zei dat het wel enorme ophef is trouwens, die was er vrij rustig onder hoor betreft de Rhino. Ik hoop dat hij gelijk heeft en het allemaal meevalt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 02:07

Froukje7 schreef:
3 paarden dood op onze vorige stal in Berg&Dal.... misschien kan dat je overtuigen Madeliefjes? :\
Ik weet wel zeker dat de eigenaren die hun paard hebben verloren er nu geen behoefte aan hebben om op Bokt een verslag te schrijven.
Er is nog een verschil tussen gewoon rhino en de neurologische variant. In dit geval gaat het dus om de neurologische variant. Terecht dat dat goed uitgemeten wordt in de media en paardenbezitters erg alert moeten zijn.

Het is daarom belangrijk dat er per besmette stal aangegeven wordt om welke vorm van rhino het gaat.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 02:31

mischien een idee van die weg werp overalen aan doen en ook over je schoenen

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 08:14

bij ons staan mensen op stal wie hun paard er vorig jaar aan is overleden , niet bij ons maar stonden ze elders , ook niet bij ons in de buurt, als je de verhalen hoort van die vrouw het is je grootste nachtmerie als het je overkomt , er waren daar toen meerdere gevallen ,dus een beetje voorzichtigheid is niet overbodig

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 09:16

Citaat:
Dus thuis blijven, niet het terrein af met je paard en geen vreemde op het terrein toelaten. Is toch niet echt moeilijk!
Zelfs de bereden politie in Woubrugge gaan in ieder geval 2 weken niet op pad met de paarden. Over 2 weken gaan ze kijken wat het virus heeft gedaan! Als die de paarden binnenhouden, dan moet je het wel heel serieus nemen!!! Maar ja, er zijn altijd van die types die zich er nix van aantrekken.

Dat is niet zo vreemd, de bereden politie staat met hun paarden op hetzelfde erf als het bedrijf waar een uitbraak is. ;)

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 09:19

Wat een toestand! Ik blijf ook lekker thuis. Voor mijn paard & uiteraard voor mijn stalgenoten!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 09:36

iedereen kan wel druk zijn met lijstjes
Het is helaas ook bekend dat mensen gevallen geheim hielden zodat andere mensen van stal mee konden doen met de kampioenschappen!!
Dat is ook 1 van de redenen dat knhs veel afgelast heeft. Omdat mensen die meerdere zieken paarden op stal hebben het niet melden.
Nee meldingsplicht is er niet maar je brnegt wel andere paarden in gevaar als alles was door gegaan.

Gewoon lekker thuis blijven even meedenken allemaal ;) Zijn we er waarschijnlijk er veel sneller van af dan dat mensen blijven reizen met hun paard ;)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 09:38

Ik blijf het ook hier even volgen. Op onze stal heeft de eigenaar ook geadviseerd niet meer van het erf af te gaan gelukkig. Hopelijk komen er geen nieuwe besmettingen meer bij. Dat kaartje van google maps is wel heel handig.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 09:39

2misty2 schreef:
Wat een toestand! Ik blijf ook lekker thuis. Voor mijn paard & uiteraard voor mijn stalgenoten!

ooo wat jammer dat jij niet bij mij op stal staat.. wilde dat meer mensen deze instelling hadden..
Maar ja, ik hoorde gister van een stalgenootje dat je je paard nu regelmatig moet temperaturen???Ook al oogt ie gezond?

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 09:39

Bij ons is de stal ook dicht, wedstrijden etc afgelast. Gelukkig maar.
Maar je ziet wel aan dit topic hoeveel onrust er heerst en hoeveel verhalen er rond gaan.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 09:41

Je zou je paard eens kunnen temperaturen zodat je weet wat zijn normale temperatuur is. Dan heb je een uitgangswaarde.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 09:42

Ik denk dat een meldingsplicht (overheid?) in de toekomst veel ellende kan voorkomen... Nu is het speculeren en dat werkt niet echt.
Waarom geen openbare lijst van plaatsen waar het misschien is? Kan er later als duidelijk is dat het er niet heerst wel weer aangepast worden. Kan het alleen nog meevallen, en de mensen in de buurt van een mogelijke besmettig zijn dan mss wat voorzichtiger

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 09:49

Citaat:
Waarom geen openbare lijst van plaatsen waar het misschien is?

Die lijst is er, sterker nog, hij staat op deze pagina van dit topic.

Verder vind ik het allemaal nogal overdreven. Het is heel vervelend als het je stal treft, maar om in Limburg of Zeeland nu alles te cancelen omdat er in Gelderland Rhino heerst......
Er zijn ieder jaar wel een paar uitbraken in Nederland hoor.

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 09:50

Nibbit helemaal mee eens!!!!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 09:52

Ik zie ook Hoofddorp als besmet gebied op de kaart staan, maar kan nergens informatie vinden of het daar ook echt heerst.
Iemand die daar iets over weet?
Dat komt dan wel heel dichtbij nl!
Niet dat ik nu meteen in paniek schiet.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 09:53

Hier in een omtrek van 20km zijn ook alle wedstrijden afgelast van het weekend uit voorzorg en niet omdat we in een besmet gebied zitten,Noord-West Brabant.