urselin schreef:.
Oh ja en morgen komkommer uitproberen voor vrijheidsdressuur
Ik gebruik hiervoor Wiesencobs van Marstall.
En 'geweld' om supplementen door heen te doen. Je kunt ze ook droog geven (wel opbouwen).
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
caroline_max schreef:Het risico is volgens mij DA dat er (teveel) vet in het bloed komt. Wij deden daarom ook regelmatig bloedprikken hierop. Moet wel zeggen dat ik een shetlander kreeg die amper kon lopen, en inmiddels ruim150 kg afgevallen is. Dat heeft wel een jaar of iets meer gekost en heel veel wandelen, fietsen en een zeer ernstig dieet.
Ze kreeg toen alleen een liksteen, en hooi in een slow-feeder. Af en toe wat grasjes langs de weg. (maar dus absoluut geen wortels, snoepjes, brok, muesli of wat dan ook!). Nu ze goed op gewicht is en nog steeds goed beweging krijgt eet ze dus af en toe een beetje mee (in een emmer, zodat ze even werk heeft). Maar nog steeds geen gras en andere hapjes.
Mijn shet was trouwens een best wel monster-pony (beet, sloeg, niet te pakken in de wei) en is nu schaapmak, en zeer braaf. Mijn buurmeisje van 5 kan los op haar rijden in de bak (biten heb ik er een touwtje aan voor de zekerheid), ze loopt naast de fiets enz. Ze was in mijn ogen gewoon dood-ongelukkig.
Leedebee schreef:Weet iemand waar Cavalor Fiber Force verkrijgbaar is in Zuid-Holland?
Citaat:Lijnzaaddoppen
Lucernestengels
Lucerne
Tarwegries
Zonnebloemzaadmeel
Rietmelasse
Haverdoppen
Bietenpulp gedroogd
Lijnzaad
Speltzemelen
Maisglutenvoer