Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Esther28 schreef:Gebruiksaanwijzing van Derfen site:
Derfen is to be applied "when needed" because every horse is different. Some horses need applications every 3 or 4 days while others every 8 to 10 days.
Application : once every 2 or 3 days(not more) for badly affected horses at the beginning ,then once a week (see directions)
En dan de gebruiksaanwijzing in de bovenstaande post....
Vandaar mijn verwarring
Only_Gold schreef:Voor de mensen die paarden hebben met maneneczeem: Als jullie aan het rijden zijn, worden jullie paarden dan ook gek van de jeuk? En als je aan de schoft zit krijg je dan ook een geiriteerde reactie van het paard?
Zo ja wat doen jullie hier tegen? Of wat kan je er zoal tegen doen?
lemanthia schreef:wie weet nog een goede hoofdkap die tegen een stoorje kan. exzeemhoofdkopen sloopt ze binnen 1 week al. vliegenmasker blijven wel weer heel maar komen weer niet ver geneog. neusnetjes sloopt ze ook.
ellepel schreef:negeren![]()
appie maakt altijd van de gelegenheid gebruik om de teugels te gebruiken als schuurmiddel als ik op wil stappen![]()
ik pak de teugels op maat en net als ik wil opstappen doet hij zijn hoofd naar voren en zo schuren de teugels dan lekker over zijn hals.
kan er wel vreselijk boos om worden,maar dat haalt allemaal niks uit.
smeer de boel voor het rijden in met iets tegen de jeuk,dat helpt vaak wel.
en als je paard echt vreselijk veel jeuk heeft denk ik dat je je af moet gaan vragen of rijden wel eerlijk is tegenover je paard
zweetvos schreef:Vorige zomer kletterde mn pony me er altijd af als ik er zonder zadel op zat omdat ze vlak bij dr schoft zo gevoelig was van het schuren.. Met zadel geen probleem en dit jaar gaat alles goed!
Met rijden in t bos wel last van de vliegjes.. veel dazenspray en niet te lang stappen.
cupcake_x schreef:Weet iemand een zelfgemaakt schuurmiddeltje voor de bovenkant van de staartwortel?
indrasjacks schreef:derfen is dan toch alleen maar lastig als je het niet in de zon mag smeren??
ben ik toch blij met mijn spray voor 10 euro een heel jaar geen jeukend paard ( althans tot nu toe dan) hij is nog steeds jeukvrij
Only_Gold schreef:Ik probeer het ook wel te negeren hoor! Hoofd naar voren en dan schuren heb ik geen last van.
Wat smeer je dan tegen de jeuk als ik vragen mag? En nee als ze vreselijke jeuk heeft dan ga ik ook niet rijden trouwens, vindt ik ook zielig.ellepel schreef:negeren![]()
appie maakt altijd van de gelegenheid gebruik om de teugels te gebruiken als schuurmiddel als ik op wil stappen![]()
ik pak de teugels op maat en net als ik wil opstappen doet hij zijn hoofd naar voren en zo schuren de teugels dan lekker over zijn hals.
kan er wel vreselijk boos om worden,maar dat haalt allemaal niks uit.
smeer de boel voor het rijden in met iets tegen de jeuk,dat helpt vaak wel.
en als je paard echt vreselijk veel jeuk heeft denk ik dat je je af moet gaan vragen of rijden wel eerlijk is tegenover je paardzweetvos schreef:Vorige zomer kletterde mn pony me er altijd af als ik er zonder zadel op zat omdat ze vlak bij dr schoft zo gevoelig was van het schuren.. Met zadel geen probleem en dit jaar gaat alles goed!
Met rijden in t bos wel last van de vliegjes.. veel dazenspray en niet te lang stappen.
Welke dazenspray gebruik je dan als ik vragen mag? Ik heb wel iets van anti vliegenspray maar dat stinkt ontzettend, als het kan gebruik ik dat liever niet.
maXcomX schreef:Ik heb vandaag nog even een huishoud middel geprobeerd en het werkt wonderbaarlijk goed. (2 bollen knoflook uitpersen, 1 dl olijfolie, 1 dl natuurazijn, 1 theelepel Dreft afwas, 1/2 dl citroensap en dat alles minstens 1 dag in afgesloten pot laten staan , daarna zeven en overgieten) Ik breng het op met een sponsje voor het rijden, op hoofd, hals en borst. De achterhand houd ze zelf wel bij met haar staart. 2 uur gereden en geen dazen en vliegen meer die blijven zitten. Ze proberen het wel, maar zodra ze neerstrijken, zijn ze weer weg. Ik heb het bij 2 paarden uitgeprobeerd en afgezien van de eerste reuk-indruk, leek het wel of dat ze de lucht ook niet echt vies vonden. Ik heb wel anders meegemaakt met zalfjes etc. Rondom de ogen werkt het ook goed, geen tranende ogen vol vliegen meer. Als je niet van knoflook houdt, dan stinkt het gruwelijk. Ik zelf denk dat het ook als saladedressing ook wel OK is... maar wel zonder Dreft dan
bedouin schreef:En deze dan nog even weer opgeduikt:maXcomX schreef:Ik heb vandaag nog even een huishoud middel geprobeerd en het werkt wonderbaarlijk goed. (2 bollen knoflook uitpersen, 1 dl olijfolie, 1 dl natuurazijn, 1 theelepel Dreft afwas, 1/2 dl citroensap en dat alles minstens 1 dag in afgesloten pot laten staan , daarna zeven en overgieten) Ik breng het op met een sponsje voor het rijden, op hoofd, hals en borst. De achterhand houd ze zelf wel bij met haar staart. 2 uur gereden en geen dazen en vliegen meer die blijven zitten. Ze proberen het wel, maar zodra ze neerstrijken, zijn ze weer weg. Ik heb het bij 2 paarden uitgeprobeerd en afgezien van de eerste reuk-indruk, leek het wel of dat ze de lucht ook niet echt vies vonden. Ik heb wel anders meegemaakt met zalfjes etc. Rondom de ogen werkt het ook goed, geen tranende ogen vol vliegen meer. Als je niet van knoflook houdt, dan stinkt het gruwelijk. Ik zelf denk dat het ook als saladedressing ook wel OK is... maar wel zonder Dreft dan
Wel om te voorkomen uiteraard.
Hier - in Zuid Tunesie - hoorde ik dat kaalgeschuurde staarten ook wel met motorolie worden ingesmeerd. Geen flauw idee,...ik zou het zef niet zo snel aandurven maar er werd driftig jaja geknikt.
indrasjacks schreef:derfen is dan toch alleen maar lastig als je het niet in de zon mag smeren??
ben ik toch blij met mijn spray voor 10 euro een heel jaar geen jeukend paard ( althans tot nu toe dan) hij is nog steeds jeukvrij