[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:54

Uit de gebruiksaanwijzing:

In een dunne laag aanbrengen en licht inmasseren alleen op de plekken waar de irritatie zich bevindt. In het begin om de dag herhalen. Zodra er verbetering is waar te nemen kan de tijd tussen het insmeren verlengd worden. Doe dit niet te snel en bouw desnoods weer op.

Zo moeilijk is het dus niet!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:01

lijkt me inderdaad vrij duidelijk :j

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:07

Gebruiksaanwijzing van Derfen site:

Derfen is to be applied "when needed" because every horse is different. Some horses need applications every 3 or 4 days while others every 8 to 10 days.
Application : once every 2 or 3 days(not more) for badly affected horses at the beginning ,then once a week (see directions)
En dan de gebruiksaanwijzing in de bovenstaande post....
Vandaar mijn verwarring :Y)
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 22-07-10 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:10

haha,nou,waar komt die nederlandse vertaling vandaan dan?
want die klopt dus heel duidelijk niet.

Only_Gold
Woonplaats: Ik woon in een huis (wil je weten waar? Vraag gerust zou ik zeggen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:17

Voor de mensen die paarden hebben met maneneczeem: Als jullie aan het rijden zijn, worden jullie paarden dan ook gek van de jeuk? En als je aan de schoft zit krijg je dan ook een geiriteerde reactie van het paard?
Zo ja wat doen jullie hier tegen? Of wat kan je er zoal tegen doen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:22

negeren :D
appie maakt altijd van de gelegenheid gebruik om de teugels te gebruiken als schuurmiddel als ik op wil stappen :+
ik pak de teugels op maat en net als ik wil opstappen doet hij zijn hoofd naar voren en zo schuren de teugels dan lekker over zijn hals.

kan er wel vreselijk boos om worden,maar dat haalt allemaal niks uit.
smeer de boel voor het rijden in met iets tegen de jeuk,dat helpt vaak wel.

en als je paard echt vreselijk veel jeuk heeft denk ik dat je je af moet gaan vragen of rijden wel eerlijk is tegenover je paard

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:49

Esther28 schreef:
Gebruiksaanwijzing van Derfen site:

Derfen is to be applied "when needed" because every horse is different. Some horses need applications every 3 or 4 days while others every 8 to 10 days.
Application : once every 2 or 3 days(not more) for badly affected horses at the beginning ,then once a week (see directions)
En dan de gebruiksaanwijzing in de bovenstaande post....
Vandaar mijn verwarring :Y)

Nou zeg.. dat is inderdaad verwarrend!
Zou iemand van jullie 's op een fles van Derfen kunnen kijken om te zien of er een fabrikant op staat?

Edit : heb het al gevonden, de fabrikant is Animaderm uit Frankrijk. Hun gebruiksaanwijzing komt overeen met de engelse:

Le Derfen s'applique "à la demande" car chaque cheval est différent. Certains en ont besoin tous les 3-4 jours, d'autres tous les 8-10 jours. Le Derfen n'est pas agressif. Mais trop d'applications entrainent un engorgement de l'épiderme (comme tout produit gras en surplus). Il n'est absolument pas nécessaire d'en mettre quand votre cheval ne se gratte pas. Sa peau contient encore du Derfen et si vous n'en n'avez pas encore appliqué, attendez que votre cheval montre des signes de démangeaisons

wat ik maar even vrij vertaal: Omdat ieder paard verschillend is moet Derfen alleen aangebracht worden als het nodig is. Voor sommige paarden is dat om de 3-4 dagen, voor anderen om de 8-10 dagen. Derfen is niet agressief maar te veel aanbrengen kan tot overbelasting van de huid leiden (te veel vet op de huid). Het is absoluut niet noodzakelijk het paard te behandelen als hij niet schuurt. In dat geval is er nog genoeg Derfen op/in de huid aanwezig. Mocht u niet genoeg aangebracht hebben wacht dan tot het paard weer tekenen van jeuk vertoont.

Elke87

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:41

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:51

Dat is de normale prijs die je overal voor Derfen betaald ;)

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:55

''BESTEL NU, EN ONTVANG TER KENNISMAKING EEN 500 ML FLACON VOOR € 40,75 EN ONTVANG BIJ UW EERSTE BESTELLING GRATID 500 ML ANTI-DAAS + 500 ML ANTI-TEEK EN EEN GRATIS REISETUI'' Dit deel sprak me wel aan.. :)

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:08

Only_Gold schreef:
Voor de mensen die paarden hebben met maneneczeem: Als jullie aan het rijden zijn, worden jullie paarden dan ook gek van de jeuk? En als je aan de schoft zit krijg je dan ook een geiriteerde reactie van het paard?
Zo ja wat doen jullie hier tegen? Of wat kan je er zoal tegen doen?

Vorige zomer kletterde mn pony me er altijd af als ik er zonder zadel op zat omdat ze vlak bij dr schoft zo gevoelig was van het schuren.. Met zadel geen probleem en dit jaar gaat alles goed!
Met rijden in t bos wel last van de vliegjes.. veel dazenspray en niet te lang stappen.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:19

lemanthia schreef:
wie weet nog een goede hoofdkap die tegen een stoorje kan. exzeemhoofdkopen sloopt ze binnen 1 week al. vliegenmasker blijven wel weer heel maar komen weer niet ver geneog. neusnetjes sloopt ze ook.

Ik heb dit masker: Gewoon van HH.
Afbeelding
Is een stuk langer tot de neus dan de meeste 'gewone' vliegenmaskers.
Hoewel ik m n stukje korter knip tot net boven de neusgaten want anders wordt mn pony gek :P).

Only_Gold
Woonplaats: Ik woon in een huis (wil je weten waar? Vraag gerust zou ik zeggen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:43

Ik probeer het ook wel te negeren hoor! Hoofd naar voren en dan schuren heb ik geen last van.
Wat smeer je dan tegen de jeuk als ik vragen mag? En nee als ze vreselijke jeuk heeft dan ga ik ook niet rijden trouwens, vindt ik ook zielig.

ellepel schreef:
appie maakt altijd van de gelegenheid gebruik om de teugels te gebruiken als schuurmiddel als ik op wil stappen :+
ik pak de teugels op maat en net als ik wil opstappen doet hij zijn hoofd naar voren en zo schuren de teugels dan lekker over zijn hals.

en als je paard echt vreselijk veel jeuk heeft denk ik dat je je af moet gaan vragen of rijden wel eerlijk is tegenover je paard

zweetvos schreef:
Vorige zomer kletterde mn pony me er altijd af als ik er zonder zadel op zat omdat ze vlak bij dr schoft zo gevoelig was van het schuren.. Met zadel geen probleem en dit jaar gaat alles goed!
Met rijden in t bos wel last van de vliegjes.. veel dazenspray en niet te lang stappen.

Welke dazenspray gebruik je dan als ik vragen mag? Ik heb wel iets van anti vliegenspray maar dat stinkt ontzettend, als het kan gebruik ik dat liever niet.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:48

Peachy schreef:
Maar derfen mag/kan je toch niet smeren als het zonnetje schijnt?
Vanwege de olie die erin zit kan de huid verbranden.

Daarom smeer ik ook altijd 's avonds rond een uur of 8. :) Ga sowieso met warm weer alleen 's avonds naar stal. :j

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:20

derfen is dan toch alleen maar lastig als je het niet in de zon mag smeren??
ben ik toch blij met mijn spray voor 10 euro een heel jaar geen jeukend paard ( althans tot nu toe dan) hij is nog steeds jeukvrij

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:24

cupcake_x schreef:
Weet iemand een zelfgemaakt schuurmiddeltje voor de bovenkant van de staartwortel?

Hoi CC in dit inmiddels gesoten topic [SV] Hoe maak je vliegenspul? staan wat receptjes en verdere linken naar andere topics.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:30

indrasjacks schreef:
ben ik toch blij met mijn spray voor 10 euro een heel jaar geen jeukend paard ( althans tot nu toe dan) hij is nog steeds jeukvrij

Je moet het niet opsmeren in de volle zon, als je het savonds opsmeert, kan je paard gewoon de dag daarna mee in de zon.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:31

Only_Gold schreef:
Ik probeer het ook wel te negeren hoor! Hoofd naar voren en dan schuren heb ik geen last van.
Wat smeer je dan tegen de jeuk als ik vragen mag? En nee als ze vreselijke jeuk heeft dan ga ik ook niet rijden trouwens, vindt ik ook zielig.

ellepel schreef:

zweetvos schreef:

Welke dazenspray gebruik je dan als ik vragen mag? Ik heb wel iets van anti vliegenspray maar dat stinkt ontzettend, als het kan gebruik ik dat liever niet.

Endure schijnt ook goed te werken, ik twijfel nog of ik die aan ga schaffen omdat paarden met een gevoelige huid er nogal op kunnen reageren

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:32

En deze dan nog even weer opgeduikt:

maXcomX schreef:
Ik heb vandaag nog even een huishoud middel geprobeerd en het werkt wonderbaarlijk goed. (2 bollen knoflook uitpersen, 1 dl olijfolie, 1 dl natuurazijn, 1 theelepel Dreft afwas, 1/2 dl citroensap en dat alles minstens 1 dag in afgesloten pot laten staan , daarna zeven en overgieten) Ik breng het op met een sponsje voor het rijden, op hoofd, hals en borst. De achterhand houd ze zelf wel bij met haar staart. 2 uur gereden en geen dazen en vliegen meer die blijven zitten. Ze proberen het wel, maar zodra ze neerstrijken, zijn ze weer weg. Ik heb het bij 2 paarden uitgeprobeerd en afgezien van de eerste reuk-indruk, leek het wel of dat ze de lucht ook niet echt vies vonden. Ik heb wel anders meegemaakt met zalfjes etc. Rondom de ogen werkt het ook goed, geen tranende ogen vol vliegen meer. Als je niet van knoflook houdt, dan stinkt het gruwelijk. Ik zelf denk dat het ook als saladedressing ook wel OK is... maar wel zonder Dreft dan ;)

Wel om te voorkomen uiteraard.

Hier - in Zuid Tunesie - hoorde ik dat kaalgeschuurde staarten ook wel met motorolie worden ingesmeerd. Geen flauw idee,...ik zou het zef niet zo snel aandurven maar er werd driftig jaja geknikt.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:36

Volgens mij is het al heel lang bekend dat Motorolie zeer gevaarlijk is voor de gezondheid. Ik zou het dan dus ook never nooit niet gebruiken.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:01

bedouin schreef:
En deze dan nog even weer opgeduikt:

maXcomX schreef:
Ik heb vandaag nog even een huishoud middel geprobeerd en het werkt wonderbaarlijk goed. (2 bollen knoflook uitpersen, 1 dl olijfolie, 1 dl natuurazijn, 1 theelepel Dreft afwas, 1/2 dl citroensap en dat alles minstens 1 dag in afgesloten pot laten staan , daarna zeven en overgieten) Ik breng het op met een sponsje voor het rijden, op hoofd, hals en borst. De achterhand houd ze zelf wel bij met haar staart. 2 uur gereden en geen dazen en vliegen meer die blijven zitten. Ze proberen het wel, maar zodra ze neerstrijken, zijn ze weer weg. Ik heb het bij 2 paarden uitgeprobeerd en afgezien van de eerste reuk-indruk, leek het wel of dat ze de lucht ook niet echt vies vonden. Ik heb wel anders meegemaakt met zalfjes etc. Rondom de ogen werkt het ook goed, geen tranende ogen vol vliegen meer. Als je niet van knoflook houdt, dan stinkt het gruwelijk. Ik zelf denk dat het ook als saladedressing ook wel OK is... maar wel zonder Dreft dan ;)

Wel om te voorkomen uiteraard.

Hier - in Zuid Tunesie - hoorde ik dat kaalgeschuurde staarten ook wel met motorolie worden ingesmeerd. Geen flauw idee,...ik zou het zef niet zo snel aandurven maar er werd driftig jaja geknikt.

Dat is chemische troep en trekt in de bloedbaan en richt meer kwaad dan goed aan.
Sorry dat ik het zeg maar dat er daar heel driftig jaja geknikt wordt, dat klinkt niet of er men er daar heel veel verstand van heeft :o

Vidoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:59

Goedemiddag allemaal,
Er zijn wat vragen omtrent hoe vaak Derfen nou aangebracht mag of kan worden. Ik heb dit voor alle duidelijkheid nog even nagevraagd bij Animaderm zodat we er allemaal zeker van zijn dat het goed gebruikt wordt.

Dit was het antwoord;
Derfen dient aangebracht te worden wanneer nodig. In het begin kan dat om de dag, ook als dat voor een paar weken is. Als je ziet dat de jeuk afneemt ga je interval verlengen tot het moment waarop je ziet dat het paard weer jeuk krijgt.

Aangezien er discussie was of de vertaling wel klopte heb ik aan Animaderm als voorbeeld gegeven; maandag insmeren, dinsdag wachten, woensdag insmeren, donderdag wachten, vrijdag insmeren en zo verder. Dit kan inderdaad zo gebruikt worden en kan geen kwaad voor het paard.

Om meer duidelijkheid te geven zal Animaderm binnenkort komen met een uitgebreide vragenlijst van vragen die vaker gesteld worden worden. Zodra deze binnen is zal ik deze posten op de website in zowel Engels als Nederlands.

Anne77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:51

Kan derfen ook op de (kapotte) oren van je paard gesmeerd worden? En helpt dit dan ook tegen de jeuk?
De oren zijn kapot door de vliegen en paard schuurt de oren kapot tegen een paal of muur (soms tot bloedens toe)
Masker van Rambo of van andere vliegenmaskers gaan de oren meteen van stuk, heel dun materiaal....

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:55

Hoe staat het eigenlijk met de shampoo waarmee je Derfen uit kan wassen?

Mijn pony vorige zondag voor het laatst ingesmeeerd, gaat nu nog steeds super goed! Manenkam is rustig. :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:56

indrasjacks schreef:

Sjah, dat hangt dan weer net af van wat je zelf wilt. ;) Hier kan het een nacht intrekken, dus zal er nooit een brandplek optreden overdag.