[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:59

ipv die violet spray, zou je dan ook aluminum spray kunnen gebruiken? Dat houdt bacteriën ook buiten en dat heb ik nog staan nl.

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 00:05

Heb zowaar het idee dat het enigszins werkt, de tabletten. Mevrouw vindt ze niet lekker, eerst at ze ze zonder moeite op, maar nu strooit ze ermee in het rond.
De plek lijkt kleiner te worden, ook al ben ik pas 3 dagen bezig. Ik hou het in de gaten.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 09:13

Jibbel schreef:
ipv die violet spray, zou je dan ook aluminum spray kunnen gebruiken? Dat houdt bacteriën ook buiten en dat heb ik nog staan nl.

Ik weet niet wat aluminium spray is, dus dat zou ik je niet kunnen vertellen.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:28

ik ben nu met honingzalf bezig
2de dag en is al minder gevoelig
nog wel met praam om maar beter als gisteren ;)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:40

ik smeer bij mn merrie ook honingzalf, die reageert daar idd ook goed op. Mn ruin stond de dag erna met een dik been, dus die reageert beter op de mokzalf van de DA.
Helaas liep mn merrie gisteren toch weer minder goed en ontlastte ze haar voor en achterbeen weer. Dus vanavond maar weer wassen/fohnen/smeren.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:51

Bij Veer gaat de mok de goede kant op....plekjes zien er goed uit, alleen het blijft kwakkelen momenteel.
Nu hoest ze weer en staat op een kuurt Ventipulmin en Kofcontrol. Ik heb het idee dat het bij Vera toch een beetje een weerstandsprobleem is deze tijd van het jaar....

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:39

Esther: fijn dat het de goede kant op gaat! Dat hoesten herken ik, dat geeft denk ik toch aan dat de weerstand niet oké is en ze meteen gevoeliger worden voor van alles en nog wat.

Helaas nog geen foto's gemaakt van haar benen...maar die zien er op dit moment goed uit. Ja, de korsten zitten er nog maar we zijn nu 2 dagen van de antibiotica af en de benen zijn weer netjes dun. Dus duimen dat het goed blijft gaan. De weersvoorspellingen zijn echter slecht voor vrijdag dus ik ben benieuwd of mijn afspraak bij Laarakkers in de Bilt door kan gaan. Met sneeuw vind ik het niet verantwoord met de trailer op pad te gaan. Maar blijven smeren met Vetramil en Hydrocortiderm en ze krijgt de All Septicum.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 21:29

weet iemand waar jemokthee van huppa.nl kan bestellen ik kan het nergens vinden

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 23:21

Benazir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:48

Hallo iedereen :)

Mijn 4-jarige bijrijdpaardje heeft ook mok, we behandelen haar sinds kort met een crème.
Nu wil ik der graag buiten laten, maar is dat wel verstandig met die sneeuw? Ik weet dat het
normaal niet nat mag worden, maar anders moet ze de hele dag in d'r stal staan..

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:52

Tsja, het is niet ideaal, maar die van mij gaan ook gewoon naar buiten. Ga ze niet binnen laten voor de mok. Ik ga vandaag nog een x extra wassen en drogen en smeren.
je kunt nadat ze buiten hebben gestaan makkelijk even met de fohn drogen.

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 15:11

de mok is bij die van mij weer open en grotere plek, denk door de sneeuw.

Chann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:23

ik heb bij mijn verzorgpony zojuist mok ontdekt. het is nog niet heel erg maar ik ben er gellukkig optijd bij, heb er wat uierzalf opgesmeerd en toen direct naar de ruitersportzaak hier in de buurt gegaan, helaas hadden die niks voor me maar ze hebben wat besteld en het is dinsdag binnen.
als iemand nog tips voor mij heeft?
ze staat nu dus lekker op stal met een dikke laag uierzalf op haar beentje.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:46

Vera gaat ook gewoon naar buiten met een dikke laag vette creme op dr benen, daarna was ik het zand en de sneeuw eraf, goed afdrogen en weer een lik honingcreme dr op.
Tip voor het goed en hygienisch drogen van de mok als je paard niet fohnmak is: verbandgaasjes werken echt super om de mokplekken en tussen de huidplooien mooi droog te krijgen....

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:55

Ik doe mijn paard zijn benen ook nog inspuiten met glansspray,dat geeft zo`n laagje waar het water/sneeuw dan langs loopt.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:46

Misschien een tip voor diegenen die ook maar niet van de mok afgeraken ...
Ik had al vanalles gesmeerd en gedaan maar niets leek te helpen. Ik ben toen dagelijks druppeltjes All Sept van Phytonics (gewoon op een klein stukje brood doen) aan mijn paard gaan geven en week later was de mok weg. Is het nu toeval of hebben de druppeltjes hun werk gedaan? Ik weet het niet maar het is alleszins het proberen waard. (ik blijf de druppeltjes nog wel even doorgeven in de hoop dat de mok niet meer terugkomt)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 23:59

Mijn bijrijdpaard heeft ook mok, aan haar twee witte achterbeentjes. Ze heeft van de DA al allerlei middelen gehad, van injecties tot zalf. Het was namelijk naar binnen geslagen op haar pezen. Ze staat 24/7 buiten.
Nu staat ze toch 's nachts binnen. Maar na 3 weken intensief smeren en droog houden, is het nog niet over. Wel wat aan het minderen, maar vooral bij een voetje echt een dikke plak korst. Als ik er aan zit, tilt ze ook steeds haar been hoog op, het doet echt zeer.
Wij willen het eigenlijk nu gaan proberen met een gewoon, niet-zo-duur middeltje. Tips, anyone?

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 12:08

Zie mijn post boven je ... All Sept van Phytonics

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 12:18

Waar haal je dat?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:49

Na een korte periode van 2 x wassen met betadine waartussen 1 dag betadine op de mok en daarna Farm-O-San uierzalf is mijn paardje van de mok af! Hoewel ik daarvoor bezig was met speciale mokzalf is het nu dus eindelijk weg.

Heb All Sept even opgezocht: http://www.medpets.nl/phytonics+all+sept/

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 10:43

Hier blijft het ook de goede kant uit gaan. We zijn nu zo'n 3 weken aan het behandelen en bij mn ene paard is het nog op 2 van de 3 benen aanwezig, maar de plekken zijn al veel minder groot en het meeste is dicht. Mn andere paard gaat ook ineens een stuk beter, ene been heeft ze nog wel wat korstjes, maar ander been is het dicht en zie je alleen een beetje kale huid. We smeren nog even door just in case, maar ik kan gelukkig zeggen dat het opknapt, ondanks de sneeuw! :)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:06

Bij mijn vzpaardje is het nog niet echt minder. Ik droog elke keer als ze op het land heeft gestaan haar voetjes af. Van te voren dikke laag vaseline, daarna een laag zalf van de DA. Het blijft pijnlijk voor haar. Vies zijn de voetjes niet, ze loopt alleen maar in sneeuw en niet in modder.
De DA zegt dat we alleen maar met betadine mogen wassen als haar voeten modderig zijn, anders niet.
Mij lijkt juist dat het met betadine wassen beter wordt...

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:39

@fairytail hoe ben jij bij dit product gekomen? Heb je dit aanbevolen gekregen?
Ik kan er namelijk niet echt halen dat dit gericht is voor mok?

Ik ben mezelf aan het oriënteren op een goede mok zalf medicijn.
De standaart zalfjes helpen niet bij mijn pony. ik ga dit topic even helemaal doorlezen en kijken welke optie er allemaal zijn.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:45

Mijn DA gaf juist aan dat we een keer of 3 per week met betadine konden wassen evt. afgewisseld met een andere shampoo die ik kreeg van hem. Op die manier zorg je dat de bacteriën die mok veroorzaken ook weggewassen worden. Mijn DA vroeg toen ik daar was ook hoe lang daarvoor ik hem gewassen had, want anders kon hij geen schraapsel nemen.
Sluit vaseline juist niet erg op, omdat het vettig is, sluit je het af voor water, maar ook voor zuurstof, terwijl er juist zuurstof bij moet zodat het niet gaat broeien en kan genezen.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:35

Jeeh mijn paardje is weer mokvrij! Ik heb weer een weekje dagelijks met Sebolitic gewassen. Moest wel 5 tot 10 minuten intrekkn (arm paardje in de kou) maar ze is er nu vanaf. Heb het 2 weken gedaan met tussenstops omdat het zo hard vroor. De laatste week wel dagelijks gewassen, en ze is er van af! Ze staat gewoon buiten ook in de sneeuw, wel scheelt het dat ik nu de plaats mestvrij houdt. Ze stond veel in haar eigen mest namelijk.