[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:05

Zijn jullie paarden ook eerder moe wanneer ze hoofdschudden ?
Vandaag stralend weer en dus "kriebelweer" ---> en een paard wat heel snel buiten adem was ....?!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:29

Maris schreef:
Vandaag stralend weer en dus "kriebelweer" ---> en een paard wat heel snel buiten adem was ....?!

Niet persé, alhoewel hij tegenwoordig toch wel snel buiten adem is omdat hij geen conditie meer heeft :+

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:32

Mijn paard heeft ook geen super conditie, maar van de week met lange lijnen heeft hij behoorlijk gelopen en toen was hij niet buiten adem ( toen was het bewolkt en geen kriebelweer ). Nu wel buiten adem dus.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:35

Maris schreef:
Mijn paard heeft ook geen super conditie, maar van de week met lange lijnen heeft hij behoorlijk gelopen en toen was hij niet buiten adem ( toen was het bewolkt en geen kriebelweer ). Nu wel buiten adem dus.

Ze heeft toch geen pijn hè?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 19:37

Ik hoop het niet ! Ik zou niet weten waarvan en meestal geeft hij dat wel goed aan.
Ik dacht echt meer aan de allergie die voor extra vermoeidheid zorgde.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 19:41

Maris schreef:

ja appie wel,maar is ook logisch want hij krijgt het er benauwd van.
meestal staat hij dan ook wel met vergrote neusgaten namelijk
.dus ga ik er dan vanuit dat hij ook wat ademtekort heeft?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 19:47

oeff gelukkig. Nou ja gelukkig ??? maar dan dus geen pijn ergens. Alleen die mega vervelende hooikoorts. Ellepel, ik heb het idee dat onze paarden een beetje hetzelfde reageren ( moe met rijden, ook op de wei veel briesen etc ).
Iemand vroeg van de week of het wel hooikoorts was, of het niet kwam door ieniemienie vliegjes. Zou kunnen misschien. Dan moet ik alleen uitvinden tot wanneer die vliegjes er zijn, meestal 1/2 mei houd de hooikoorts op bij mijn paard....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 19:52

appie reageerd ook wel op vliegjes bij zijn hoofd,maar dat doet elk paard hoor.

ja echt moe weet ik eigenlijk niet,maar is me wel es opgevallen dat hij hele grote neusgaten had dus dan ga ik echt niet rijden ofzo,dat vind ik dan weer sneu.

ap is echt een seizoensschudder, vanaf half februari tot ongeveer eind april, dan de hele zomer niet tot oktober ongeveer.

zo tussendoor schud hij af en toe wel,en dan voornamelijk op zonnige dagen en dat de zon een bepaalde stand heeft.

maar ik zag eergisteren op stal trouwens nog een paard staan schudden!
ja zeiden ze dat paard heeft een tik hoor,maar ik zag echt meteen dat het headshaking was

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:03

En dan in oktober begint hij weer ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:05

meestal als de eikels aan de eikebomen zitten,dan ook nog een periode.
weet zo niet precies wanneer ,meende september/oktober zo rond die tijd.
ik heb via josefien laten testen waar hij allemaal allergisch is en met de pollenkalender klopt dat dus echt precies bij hem.

hij reageerd trouwens ook op verdelgingsmiddel waar ze aardappelen mee doodspuiten en laat er naast ons weiland nou net aardappelen hebben gezeten ;)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:07

mijn paard staat ook op een boerderij, de aardappelen liggen 20 meter bij hem vandaan ( met wel een schuifdeur ertussen ) .......
Test Josefien ook bestrijdingsmiddelen ?

fleurriee

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:27

het kan zijn dat ik er gigantisch over heen lees..maar zou iemand mij willen vertellen hoe dat Pollenallergie bij Paarden van natuurlijkinbalans.nl werkt..

Komt die mevrouw nou langs? Of moet je het zelf doen? Of kan het beide?

Weet iemand trouwens al iets meer over dat artikel dat wetenschappers onderzoek hadden gedaan naar headshaking met dat sodium blabla medicijn?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:29

geen idee,maar ik kwam er zelf achter.
2 jaar geleden stonden ze naast mais en toen had hij nergens last van en nu afgeopen jaar naast de aardappels heb ik hem meer zien schudden.

fleurrie;
stuur haar anders zelf een berichtje?
dan weet je het ook.
maar je stuurt een pluk haar op en dan kan zij testen waar je dier allergisch voor is.

ik zal van ap ook weer even een pluk opsturen,ben benieuwd of er wat veranderd is

fleurriee

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:31

Dankjewel voor het snelle antwoord, ik zal haar idd even een berichtje sturen.

Kan een paard van de een op de andere dag een allergie ontwikkelen?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:57

Nee, een pard kan niet van de ene op de andere dag een allergie ontwikkelen. Wat wel kan, is dat het paard nog niet eerder in aanraking is geweest met de stof waarvan hij/zij allergies is. Dan kan het wel lijken alsof de allergie er inneens is.

Ik ben vandaag om dezelfde tijd gaan rijden als gisteren. Gisteren had ik eerst gekeken of de zon echt weg was, zodat ik even zonder field relief kon rijden. Ik heb gisteren zo goed als schudvrij gereden *\o/* . Vandaag ging ik om dezelfde tijd de bak in, alleen was de zon nog niet helemaal onder. Ik heb hem die paar minuten maar lang gegeven en zijn gang laten gaan, hij had er duidelij last van :(:) . Maar toen de zon echt onder was, was het schudden ook weer zo goed als weg.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:00

ik moet even denken hoor,maar ik dacht dat appie momenteel last van de zon heeft zo tussen 2 en 4 smiddags.
voor die tijd zie ik hem niet schudden en daarna ook niet

lekker he schudvrij rijden? :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:07

Heerlijk, lekker weer, en geen masker op en hij begon ook weer echt fijn te lopen op het laatst *\o/* .
Nu maar hopen dat hij het hele seizoen zo blijft ;) .

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:26

Heeft 1 van jullie misschien ook ervaring me MSM mbt hooikoorts ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 07:21

nee?
wat bedoel je dan van msm

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:22

MSM werkt oa tegen allergieen .... zeggen ze.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:47

Dan bedoel je magnesium?
Ik zou het niet zo maar gaan geven als je niet zeker weet of je paard het echt nodig heeft. Het belast volgens mij ook de nieren en de lever.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:51

Nee, MSM is zwavel ! Is een stof die paarden nodig hebben voor veel functies en die ze alleen uit vers eten kunnen halen. Dus in hooi b.v. zit het niet ( meer ).
Er wordt gezegd dat MSM net zo toxisch is als water. Dus niet schadelijk.
Enige waar je voorzichtig mee moet zijn is dat MSM ook ontgift, dus langzaam opbouwen wordt voor mensen geadviseerd. Voor paarden zie ik dat nergens staan.

http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... eITID=6990

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:01

Maris schreef:
Nee, MSM is zwavel ! Is een stof die paarden nodig hebben voor veel functies en die ze alleen uit vers eten kunnen halen. Dus in hooi b.v. zit het niet ( meer ).
Er wordt gezegd dat MSM net zo toxisch is als water. Dus niet schadelijk.
Enige waar je voorzichtig mee moet zijn is dat MSM ook ontgift, dus langzaam opbouwen wordt voor mensen geadviseerd. Voor paarden zie ik dat nergens staan.

http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... eITID=6990

O chips :o dat is waar :D Nou dan heb ik goed nieuws. Ik weet waar veel zwavel in zit. Laat ik nou van St. Hippolyt de Pre Alpin cobs geven en daar zit heel veel zwavel in.
Er is verder niets aan toegevoegd. Als je wilt kan ik de samenstelling doorgeven van deze brok. Heb het boek in de auto liggen.
Die van mij vinden het heerlijk en je kunt het ook wellen. Ik gebruik het om de zandkuur door heen te mengen en als beloningssnoepjes.

edit; ik net dat je zegt dat het in het hooi niet zit?! maar dan zou het ook niet in deze brok kunnen zitten...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:04

Hoi,

Nou, ik ben wel benieuwd hoeveel zwavel daar in zit. Je moet een paard wel iets van 10- 15 gram per dag ervan geven ( en in het begin nog meer ) wil het goed werken.

Pre alpin is dat van St Hippolyt ? Ik dacht eigenlijk AGrobs ??
Mijn paard heeft vorig jaar Herbs gehad ( van Equifyt ), maar echt super lekker vond hij dat niet. Terwijl gras de onbetwiste nummer 1 is op etensgebied.

Geef je die grasbrok ook zonder te wellen ? Ik wist niet eens dat dat mocht, ze zwellen mega op als ze in contact komen met vocht.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:35

Maris schreef:
Hoi,

Nou, ik ben wel benieuwd hoeveel zwavel daar in zit. Je moet een paard wel iets van 10- 15 gram per dag ervan geven ( en in het begin nog meer ) wil het goed werken.

Pre alpin is dat van St Hippolyt ? Ik dacht eigenlijk AGrobs ??
Mijn paard heeft vorig jaar Herbs gehad ( van Equifyt ), maar echt super lekker vond hij dat niet. Terwijl gras de onbetwiste nummer 1 is op etensgebied.

Geef je die grasbrok ook zonder te wellen ? Ik wist niet eens dat dat mocht, ze zwellen mega op als ze in contact komen met vocht.

Je mag ze idd wellen maar je mag ze ook droog geven, mits je de hoeveelheid met kleine beetjes opvoerd zodat ze er aan kunnen wennen.

Ik zal zo even het boek pakken en dan zet ik het hier neer.