Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:49

Lotus83 schreef:
stef schreef:
Bronchitis is geen virus en kan dus niet rondgaan, maar goed, het gaat hier over rhino

nee, dat is een luchtweginfectie,sterker nog het is meer dan dat, dat snap ik ook wel, maar het heerst wel, maar inderdaad het gaat hier over rhino, ik gaf alleen antwoordt op een vraag

Het is geen infectie naar een allergie (vaak huisstofmijt) mijn man heeft het. En ik zal het nooit via hem of een ander kunnen krijgen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:50

stef schreef:
Lotus83 schreef:

nee, dat is een luchtweginfectie,sterker nog het is meer dan dat, dat snap ik ook wel, maar het heerst wel, maar inderdaad het gaat hier over rhino, ik gaf alleen antwoordt op een vraag

Het is geen infectie naar een allergie (vaak huisstofmijt) mijn man heeft het. En ik zal het nooit via hem of een ander kunnen krijgen.

vind je het heel erg als ik deze discussie nu niet ga voeren?

laten we maar weer ontopic gaan

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:52

Citaat:
Bronchitis kan worden veroorzaakt door virussen, bacteriën en allergische of aspecifieke prikkels zoals roken.
Als ook of voornamelijk de alveoli zijn aangedaan spreken we van longontsteking of pneumonie.

Aldus wikipedia, dus jullie hebben allebei gelijk.. :)

Maargoed, weer ontopic idd..

Don_Zhivago

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:53

Laat de bronchitis maar achterwegen.

Daar is dit topic niet voor.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:53

Ik was al een tijdje van plan om een drainage compositum door mijn paardje te gooien. Ik twijfel of ik dat nu met Rhino moet doen. Stalenoten rijden gewoon hun wedstrijden nog (contact met vreemde paarden die best uit besmette gebieden kunnen komen). Ze kunnen van die kuur best wel last hebben, ze krijgen er best een tik van. Ik ben van plan sowieso een week of twee te wachten en dan even kijken hoe het met het Rhino gedoe is. Wat vinden jullie?
Ik wil voor het echt groeien van het gras de kuur gegeven hebben.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:55

En heeft iemand dat kaartje met besmette gebieden/bedrijven van 30 pagina's terug :p ? Mijn iphone opent geen google maps pagina's blijkbaar...

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:58

eilleen333 schreef:
Ik was al een tijdje van plan om een drainage compositum door mijn paardje te gooien. Ik twijfel of ik dat nu met Rhino moet doen. Stalenoten rijden gewoon hun wedstrijden nog (contact met vreemde paarden die best uit besmette gebieden kunnen komen). Ze kunnen van die kuur best wel last hebben, ze krijgen er best een tik van. Ik ben van plan sowieso een week of twee te wachten en dan even kijken hoe het met het Rhino gedoe is. Wat vinden jullie?
Ik wil voor het echt groeien van het gras de kuur gegeven hebben.

Ik zou er even mee wachten. Je geeft het zelf eigenlijk al aan.

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:00

Lotus83 schreef:
stef schreef:
Bronchitis is geen virus en kan dus niet rondgaan, maar goed, het gaat hier over rhino

je hebt helemaal gelijk Lotus! en we zien toch steeds vaker dierlijke virussen overgaan op mensen , neem de vogelgriep. Maar anyway ik ga al weg.. ;) weltrusten (ook voor wat bokkigere bokkertjes haha)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:01

slaap lekker en voor mij hoef je niet weg hoor :n

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:01

Ik hoor net op RTV Oost dat er rhino is geconstateerd in Balkbrug, pensionstal Horse zone. Interview met staleigenaar en alles. Mss uitzending ff terug kijken en aanvullen op de besmette stallen?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:02

Marion71 schreef:
Ik hoor net op RTV Oost dat er rhino is geconstateerd in Balkbrug, pensionstal Horse zone. Interview met staleigenaar en alles. Mss uitzending ff terug kijken en aanvullen op de besmette stallen?

Dat is in Woubrugge en die staat al sinds vanmiddag vermeld in het topic op VN. :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:04

Marion71 schreef:

Is dit ook echt officieel bevestigd?
Edit: woubrugge ligt volgens mijn kaart bij alphen a/d rijn? Balkbrug ligt in overijssel...

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:06

eilleen333 schreef:
Marion71 schreef:

Is dit ook echt officieel bevestigd?
Edit: woubrugge ligt volgens mijn kaart bij alphen a/d rijn? Balkbrug ligt in overijssel...

die 2 liggen indd een eindje uit elkaar :+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:07

Pensionstal Horze Zone in Woubrugge is bevestigd, zie ook het topic op VN. :j

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:07

Is dat de beruchte verspreking waarover eerder in het topic werd gesproken? Was overigens geen RTV Oost maar gewoon NOS Journaal. Wel waardeloos dat die uitzending dan steeds herhaald wordt. Schrik me helemaal het apezuur.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:09

En zo komen de geruchten de wereld in :)

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:10

Teddy321 schreef:
En zo komen de geruchten de wereld in :)

Hoezo? Ik mag toch aannemen dat wat in notabene het NOS Journaal wordt gemeld op waarheid berust en een verspreking niet keer op keer wordt herhaald?

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:10

Ik hoop dat er snel meer duidelijk wordt hoe veel het zich verspreidt heeft!

Froukje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:11

nicky_rilana schreef:
Madeliefjes schreef:
Is er al iemand in dit topic geweest waarvan zijn/haar paard daadwerkelijk rhino heeft?

ja iemand haar vorige paard

3 paarden dood op onze vorige stal in Berg&Dal.... misschien kan dat je overtuigen Madeliefjes? :\
Ik weet wel zeker dat de eigenaren die hun paard hebben verloren er nu geen behoefte aan hebben om op Bokt een verslag te schrijven.
Er is nog een verschil tussen gewoon rhino en de neurologische variant. In dit geval gaat het dus om de neurologische variant. Terecht dat dat goed uitgemeten wordt in de media en paardenbezitters erg alert moeten zijn.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:12

als iedereen dat nou ook is

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:13

Ok, dan ga ik nu weer verder met ademhalen;)

Zo jammer. Mijn paard komt nooit in contact met vreemde paarden, maar helaas doen stalgenoten dat wel. Daar word ik niet rustiger van... Niet dat je drukmaken zin heeft. Rhino is er altijd. Maar omdat het nieuws er nu zo bovenop zit... Zelfs een collega die niets met paarden heeft kwam me erop attenderen. Allemaal berichtjes via facebook. Mensen maken me gewoon langzaam gek:p

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:17

Ja, precies Eileen. Dalfsen en Zwolle zitten wel heel dichtbij de plaats van de verspreking. Wij hedden al voorzorgsmaatregelen getroffen (schone kleding/schoeisel, niet met de paarden van het erf en geen andere paarden op het erf), maar onze reactie was nu om de onze stal hermetisch van de buitenwereld af te sluiten. Gelukkig is dat vooralsnog niet nodig.

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:19

t is toch ook eng! ik werk in een ruitersportzaak.. op het moment ook niet de beste plek om 40 uur rond te huppelen...
morgen eens op stal over hebben hoe of wat, lijkt me ook niet verstandig als er nu nog instructeurs/instructrices van buitenaf komen...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:20

princesmax schreef:
MamboBeach schreef:
Paniek zaaien hebben we zeker wat aan...

nee, er zo luchtig over doen terwijl al zoveel paarden ziek zijn daar hebben we wat aan.

Wat nou luchtig? Gewoon je gezonde verstand erbij houden he!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:21

Dus thuis blijven, niet het terrein af met je paard en geen vreemde op het terrein toelaten. Is toch niet echt moeilijk!
Zelfs de bereden politie in Woubrugge gaan in ieder geval 2 weken niet op pad met de paarden. Over 2 weken gaan ze kijken wat het virus heeft gedaan! Als die de paarden binnenhouden, dan moet je het wel heel serieus nemen!!! Maar ja, er zijn altijd van die types die zich er nix van aantrekken.

Als iedereen 4 weken een stand still aan houden, dan is er weinig tot geen kans op verdere besmetting en het virus is ingedamt.

Ik woon net onder Weert in Belgie. Op zaterdag zie je normaal overal en nergens auto's met trailers rijden. Vandaag heb ik er geen 1 gezien. Hier in Belgenland houden ze zich aan het niet vervoeren van paarden. Het virus is hier (nog) niet. Als ze hier zich er aan houden, waarom houden de mensen in Nederland zich er niet aan? Waarom je paard vervoeren en risico nemen, waarom??????