MightyJoe schreef:Hoi,
Ik ben ongeveer 3 weken geleden begonnen met het bijvoeren van maagcompositum door mijn paard zijn brok nadat hij een tijd veel symptonen liet zien van een maagzweer.
Hij krijgt nu een halve kilo sportbrok per voerbeurt( in de ochtend en avond) met een schep luzerne erdoor en dus de maagcompositum. Verder kan hij de hele dag ruwvoer eten.
Ik rij ongeveer 6 ker per week en we gaan beginnen met wedstrijden. Blijven jullie wel krachtvoer geven?Of wat voor alternatief geven jullie? Want mijn gevoel zegt dat dit niet heel goed voor hem is maar ik denk dat hij wel de energie nodig heeft aangezien hij van zichzelf ook al niet echt actief is.. Ik vind het erg lastig!
Mijn paard krijgt alleen maar bietenpulp en hooi… Wij rijden M2 niveau (en oefenen voor het Z) (nu even niet.. omdat hij weer wat last heeft van zijn maag, maar afgelopen zomer volop kunnen rijden.. omdat hij zich goed voelde) Heb uiteindelijk wel bedacht om hem vitaminebrokjes erbij te geven.
Maar een paard kan heel goed zonder biks!!
Als je echt het idee heeft dat je paard te weinig energie heeft, zou je ervoor kunnen kiezen om olie bij te voeren… die tip kreeg ik eens van mijn dierenarts…