Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikenindi schreef:yvonnedv schreef:Voor diegene waar de manen afbreken door de deken. Zou dit iets zijn? http://www.pards.com/Products/ProductID/4436
Ik denk ook nog wel simpel zelf te maken.
lijkt me neit prettig zitten, en waarom zou dit niet schuren, en een deken wel? hooguit door de stof, en daarom kun je net zo goed een baan stof in je hals naaien...
Elke87 schreef:Ik meld me ook weer even.
Mijn paard heeft tot 2 keer toe heel zijn deken kapot gemaakt en op stal moesten ze meerdere malen per dag zijn deken recht leggen. (vorig jaar ging het prima met deken)
Ik heb besloten het deken er af te laten, ook omdat ik zelf in Australie zat.
Ik denk dat hij zijn deken eraf gooide, omdat het gewoon veel en veel te warm was en daarom heb ik nu een nieuw luchtig deken voor hem gekocht.
Maar nu mijn vraag. Ik ben bang dat als ik nu het deken erop leg hij gewoon verder schuurt en het deken dus weer zo kapot is. Daarbij moet hij binnenkort 4 dagen achtereen op stal staan waar hij dus ook alle mogelijkheid heeft om te schuren. Ik wil er dus het liefst een zalfje op smeren wat de jeuk verminderd. Wat raden jullie mij aan? of wat raden jullie mij af?
Alvast heel erg bedankt.
yvonne64 schreef:Wat betreft 'verbranden' in de zon, breng Derfen (of welk product dan ook) nooit aan vlak voor je je paard in de felle zon zet. Beter is het om Derfen ergens aan het eind van de middag of in de avond in te masseren, dan kan het intrekken en zijn werk doen alvorens de zon fel gaat schijnen. Dit geldt niet alleen voor Derfen, pas ook op met vliegensprays ed. Hier heb ik de winkel vaak over gehoord dat dit een "verbrandende" reactie kan geven.
Uriah schreef:voor de Derfen gebruikers , schuren jullie paarden helemaal niet meer of minder???? en heb je er toch nog een deken op?
ellepel schreef:cupcake_x schreef:Weet iemand een zelfgemaakt schuurmiddeltje voor de bovenkant van de staartwortel?
als de huid niet open is kun je de staart spoelen met azijn,als het open is prikt azijn,dus dat moet je niet doen.
maar azijn werkt tegen de jeuk,,maakt de huid zacht en kan dus soms helpen