[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:38

klopt, ze zijn ook allesbehalve schuurproef ;)

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:40

Dat bedoelde ik :j

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:42

ikenindi schreef:
yvonnedv schreef:
Voor diegene waar de manen afbreken door de deken. Zou dit iets zijn? http://www.pards.com/Products/ProductID/4436

Ik denk ook nog wel simpel zelf te maken.

lijkt me neit prettig zitten, en waarom zou dit niet schuren, en een deken wel? hooguit door de stof, en daarom kun je net zo goed een baan stof in je hals naaien...

Ik had het meer in gedachte voor onder zijn winter deken. Hij is van de winter zoveel manen verloren. Met de SIH heeft ie daar geen last van. In zijn winterdeken een gladde baan naaien is nogal lastig ivm waterdichtheid, en dit lijkt me beter zitten als een sleasy

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:48

ondanks al die bandjes?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:19

ikenindi schreef:
ondanks al die bandjes?

Is volgens mij elastiek

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:07

toch...

zou er geen andere manier zijn dan naaien? kun je niet een lap stof er in strijken ofzo? ik bedoel... als je ziet wat tegenwoordig allemaal voor gekke dingen kunnen... :P

ik ben al lang blij dat die van mij in de winter lekker naakt kan en mag :)

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:37

Die van mij is weer begonnen met schuren en niet te zuinig ook..
Zijn staart zie ik elke dag een beetje meer verdwijnen. Het spul wat ik er nu af en toe op smeerde werkt dus niet meer.
Misschien dat ik weer begin met TKC97 of hebben jullie een beter idee?

Het gaat dus voornamelijk om zijn staart en ik had zijn deken met het warme weer/waterhozen af gedaan. Dit doe ik dus niet meer, want ik heb het idee dat het daardoor is gekomen.
s Avonds gooit hij zich vaak op de grond van de jeuk, nou dat heb ik echt nog nooit gezien bij hem. Zo zielig!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:03

probeer de derfen, ik was ook altijd van de TKC97, maar nu met derfen ben ik zeer tevreden(en het is net als TKC....om de 2- 3 dagen smeren) ;)
Ik ben om en heb een tevreden pony in de wei staan (wel met graasmasker om, en s"avonds een eczeemdeken)

Only_Gold
Woonplaats: Ik woon in een huis (wil je weten waar? Vraag gerust zou ik zeggen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:22

Degene met manen eczeem: Hebben jullie paarden ook last ervan met rijden? Zo ja wat doen jullie hier tegen?

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:27

voor de Derfen gebruikers , schuren jullie paarden helemaal niet meer of minder???? en heb je er toch nog een deken op?

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:38

Ik heb er twee. De ene heeft geen deken op en schuurt nog een heel klein beetje. Ik vind dat niet het echte exceemschuren, al mijn paarden schuren momenteel een beetje (warm/vliegen/dazen/etc). Het enige wat ik bij deze doe is Derfen en drainage.
De andere (ook geen deken) schuurt nog wel maar minder sinds de Derfen. Eerst was het manen en buik en nu alleen de buik nog een beetje. Deze krijgt Cavalesse en Marstall voer.

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:03

Ik meld me ook weer even.

Mijn paard heeft tot 2 keer toe heel zijn deken kapot gemaakt en op stal moesten ze meerdere malen per dag zijn deken recht leggen. (vorig jaar ging het prima met deken)

Ik heb besloten het deken er af te laten, ook omdat ik zelf in Australie zat.

Ik denk dat hij zijn deken eraf gooide, omdat het gewoon veel en veel te warm was en daarom heb ik nu een nieuw luchtig deken voor hem gekocht.

Maar nu mijn vraag. Ik ben bang dat als ik nu het deken erop leg hij gewoon verder schuurt en het deken dus weer zo kapot is. Daarbij moet hij binnenkort 4 dagen achtereen op stal staan waar hij dus ook alle mogelijkheid heeft om te schuren. Ik wil er dus het liefst een zalfje op smeren wat de jeuk verminderd. Wat raden jullie mij aan? of wat raden jullie mij af?

Alvast heel erg bedankt.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:26

Elke87 schreef:
Ik meld me ook weer even.

Mijn paard heeft tot 2 keer toe heel zijn deken kapot gemaakt en op stal moesten ze meerdere malen per dag zijn deken recht leggen. (vorig jaar ging het prima met deken)

Ik heb besloten het deken er af te laten, ook omdat ik zelf in Australie zat.

Ik denk dat hij zijn deken eraf gooide, omdat het gewoon veel en veel te warm was en daarom heb ik nu een nieuw luchtig deken voor hem gekocht.

Maar nu mijn vraag. Ik ben bang dat als ik nu het deken erop leg hij gewoon verder schuurt en het deken dus weer zo kapot is. Daarbij moet hij binnenkort 4 dagen achtereen op stal staan waar hij dus ook alle mogelijkheid heeft om te schuren. Ik wil er dus het liefst een zalfje op smeren wat de jeuk verminderd. Wat raden jullie mij aan? of wat raden jullie mij af?

Alvast heel erg bedankt.

Derfen!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:45

Uriah schreef:
voor de Derfen gebruikers , schuren jullie paarden helemaal niet meer of minder???? en heb je er toch nog een deken op?

Geen deken, 24/7 buiten en weinig tot geen geschuur. Laatste dagen helemaal niks meer. :)

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:16

Maar derfen mag/kan je toch niet smeren als het zonnetje schijnt?
Vanwege de olie die erin zit kan de huid verbranden.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:20

yvonne64 schreef:
Wat betreft 'verbranden' in de zon, breng Derfen (of welk product dan ook) nooit aan vlak voor je je paard in de felle zon zet. Beter is het om Derfen ergens aan het eind van de middag of in de avond in te masseren, dan kan het intrekken en zijn werk doen alvorens de zon fel gaat schijnen. Dit geldt niet alleen voor Derfen, pas ook op met vliegensprays ed. Hier heb ik de winkel vaak over gehoord dat dit een "verbrandende" reactie kan geven.

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:25

Weet iemand een zelfgemaakt schuurmiddeltje voor de bovenkant van de staartwortel?

mvanaarle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:31

Uriah schreef:

Ik heb ook een paardje staan met ZE. Door het schuren had ze bijna geen manen meer over, had ze wat open plekjes op de staartwortel en zelfs op haar hoofd zaten al wat plekjes. Ik gebruik nu een weekje Derfen en heb dat om de dag gesmeerd. Na 2/3 keer smeren kon ik duidelijk merken dat ze bijna niet meer schuurde. Als 1 van de andere paarden wil kriebelen, kapt ze het zelf na een paar knauwtjes af. Ze heeft nog wel een deken om (Rambo Protector), maar dat is op dit moment meer omdat het hier stikt van de dazen.

Tot nu toe ben ik dus zeer positief over Derfen en ik ben benieuwd of het op langere termijn ook zo goed blijft werken.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:40

Kun je het eigenlijk ook gebruiken op een kapotte gevoelige huid namelijk de binnenkant van het bovenbeen. Of zou je op die plaatsen beter iets anders kunnen gebruiken?
Hij bijt daar zelf ook dus ik weet niet of het schadelijk is bij opnamen via de mond.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:01

cupcake_x schreef:
Weet iemand een zelfgemaakt schuurmiddeltje voor de bovenkant van de staartwortel?

als de huid niet open is kun je de staart spoelen met azijn,als het open is prikt azijn,dus dat moet je niet doen.
maar azijn werkt tegen de jeuk,,maakt de huid zacht en kan dus soms helpen

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:18

Gisteren voor het eerst Derfen gesmeerd, ben benieuwd.
Hoe zit het nu met de hoeveelheid met smeren? De gebruiksaanwijziging zegt om de 3 tot 4 dagen, elders lees ik weer om de dag......
Ik hou me nu maar aan om de dag....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:23

ik zou de gebruiksaanwijzing volgen...die staat er niet voor niks op toch?

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:26

ellepel schreef:
cupcake_x schreef:

als de huid niet open is kun je de staart spoelen met azijn,als het open is prikt azijn,dus dat moet je niet doen.
maar azijn werkt tegen de jeuk,,maakt de huid zacht en kan dus soms helpen

dank je voor de tip!
helpt dat goed?groeien de haren zo terug?

BunnyIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:28

Mijn haflingerruin heeft ook zomereczeem, maar wij hebben daar een goed middel voor gevonden in de welkoop!
Het spul heet Sputop. het is eigenlijk voor vee en runderen, maar het werkt heel goed tegen zomereczeem. het is wel ongeveer 33 euro maar dat heb je wel iets dat goed werkt!!
Je moet het elke week 1x op spuiten.

Het werkt echt!!

groetjes

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:31

ellepel schreef:
ik zou de gebruiksaanwijzing volgen...die staat er niet voor niks op toch?

Ja dat is wel zo, maar erg duidelijk is ie niet, want er staat ook dat het voor andere paarden weer 1x in de 10 dagen is.... :o?