Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annetje schreef:deedee19 schreef:Ja is volgens mij van lycra, wordt dat te heet in de zon? Het is wel een zwarte@Annetje is die Sleezy van Lycra? Dan moet je wel oppassen met erg felle zon. Maar voor nood moet het prima lukken.Normaal heb ik hem een nacht op als we sochtends erg vroeg wedstrijd hebben.
Het is ook echt alleen als tussenoplossing, want zijn huid is toch wel écht knalrood, nu ook dik en heel erg geschilferd. Ik heb het vanmorgen gewassen met tea tree en toen is de sleezy eroverheen gegaan. Voor het rijden nog eczema balsem eroverheen gedaan en hopelijk sust dat de jeuk en geiriteerde huid een beetje.
mienemuis schreef:MSophie: (ja, ik laat de deken op in de regen, hij droogt vrij snel en zolang het niet aan 1 stuk door regent..) heb gekeken op re-mint, maar staan geen prijzen bij? Haal jij het bij de ruiterzaak?
Zit hetzelfde in als wat Sonja beschrijft:
Sonja_vR; meng jij het dus zelf? En heb je dan gewoon een pot vaseline en zo'n mini flesje pure teatree olie? En wat zijn de verhoudingen?
Sonja_vR schreef:MSophie schreef:http://www.re-mint.nl
ik ben er vorig jaar eind seizoen mee begonnen ik kreeg het van iemand die haar tinker had HELE lichte eczeem en was te onderdrukken met re-mint..
bij sophie werkt het ook erg goed als ze dag heeft gehad dat ze veel jeuk heeft werkt het ook verkoelend merk ik ze word er dan rustig van..
thanks
de staart en manengel gebruik jij dan?
en wat kost zo'n fles?
want dat zetten ze er weer niet bij
aam_mic schreef:Mijne heeft alweer een week der deken op, loopt weer volop naar der buik te trappen. Schuren bij der manen en staart nog niet maar goed we zullen zien wat de zomer brengt.
marietje schreef:Naaltje schreef:zaadjes koken wordt slijmprut en werkte daardoor wél om het zand uit de darmen te halen heb ik gevonden iig
de olie deed dat niet
over de werking mbt ZE weet ik niet.. in het artikel wat tug aanhaalde ging het over echt gekookt?
@xkimmx; wat bedoel je precies?
Ik kon in het artikel niets vinden over dat gekookt beter zou werken dan niet gekookt.
Het koken is alleen om het blauwzuur (wat dus toxisch is) kwijt te raken wat in lijnzaad zit.
Ik ben benieuwd of het een beetje helpt, ik voer het nu ook al een paar weken aan mijn paard.
chipieke schreef:Mijn eczemer ziet er momenteel nog altijd super uit! Niet te dik, niet te dun. In het stukje voor haar uier is ze al gebeten, stuk waar de deken zit niet. Die beesten bijten echt lelijk zeg! Zoveel wondjes... Hoop dat ze dit jaar niet schuurt! Ze draagt de Bucas buzz off of zoiets
Alleen, als ze haar hoofd hoog heeft past de hals perfect, maar als ze haar hoofd laag heeft is er zo'n 10cm van haar bovenste manen bloot. Kan ik het zo laten of zal ik voor de zekerheid toch maar iets smeren of wat valt eraan te doen?
Vorig jaar was overigens enkel het topje van haar staartwortel het slachtoffer en de onderste helft van haar manen voelde hard, de rest niet.
Ze staat gewoon op de wei die we niet te lang laten doorgroeien met nog twee grote eters.
Kennis van me zei om mijn 2 andere paarden overdag te laten grazen en de eczemer 's nachts, maar is dat wel haalbaar?
edit: wanneer kan er beter wel of niet gereden worden ook? Rij nu mijn haflinger rond half zes a half zeven 's avonds. Is dat al te laat?
Poohbeer schreef:In het vorige topic zag ik op pagina 138 ofzo iets over Lifeaid Sioskin. Zijn er inmiddels meer mensen die dit geprobeerd hebben?
Ik zit erover te denken het te gebruiken voor mijn kriebelende shetlander. Hij heeft geen exceem, maar wel beestjes.
Ben benieuwd of iemand hier het al geprobeerd heeft.