Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kekavo schreef:Over het voeren voor paarden met Cushing heb ik geen idee. Major is altijd al een rare eter geweest en dat is de laatste jaren alleen maar moeilijker geworden. Daarnaast heeft hij volgens de dierenarts versleten kiezen en kan hij bijna geen ruwvoer meer eten. Hij krijgt alfalfa bijgevoert, door een slobber met veel zemelen zodat hij toch zijn ruwvezel binnenkrijgt. Daarnaast heeft hij nod redeijk wat krachtvoer nodig, ook al doet hij niet veel meer dan alleen nog stappen.
sigrid1182 schreef:nou in beide voorbenen 5 mm hoefkanteling ...ze krijgt vanaf gisteravond pergolide met dank aan LAPPIE LAP, heb van haar voor 2 dgn gekregen, en wo kan ik voor 6 weken bij de kliniek afhalen..
wat is de dosering die jullie je paard of ponie moesten geven...
ik moet nu 2 keer dgs , 0,25 mg?
sigrid1182 schreef:nou in beide voorbenen 5 mm hoefkanteling ...ze krijgt vanaf gisteravond pergolide met dank aan LAPPIE LAP, heb van haar voor 2 dgn gekregen, en wo kan ik voor 6 weken bij de kliniek afhalen..
wat is de dosering die jullie je paard of ponie moesten geven...
ik moet nu 2 keer dgs , 0,25 mg?
fargo schreef:Hoe zwaar en hoe groot is je paard? De dosis hangt namelijk af van zwaarte van paard en van de situatie
acacia schreef:fargo schreef:Hoe zwaar en hoe groot is je paard? De dosis hangt namelijk af van zwaarte van paard en van de situatie
let wel op bij koudbloeden......deze paarden zijn vaak zwaarder, maar hebben dan niet ook meteen de voorgeschreven hoeveelheid nodig, kunnen ze echt beroerd van zijn.
Mijn Shireruin is enorm opgeknapt nu ik maar een halve geef per dag.
Opgeknapt van de bijwerkingen dan, niet van de Cushing, daarin zie ik nog steeds geen verbetering, helaas.....
fargo schreef:acacia schreef:
let wel op bij koudbloeden......deze paarden zijn vaak zwaarder, maar hebben dan niet ook meteen de voorgeschreven hoeveelheid nodig, kunnen ze echt beroerd van zijn.
Mijn Shireruin is enorm opgeknapt nu ik maar een halve geef per dag.
Opgeknapt van de bijwerkingen dan, niet van de Cushing, daarin zie ik nog steeds geen verbetering, helaas.....
Zo te zien is sigrid haar paard geen koudbloed, maar beter te volledig dan niet vermeld![]()
Acacia, zo heel lang geef je toch ook nog niet?
En misschien dat je nu hij weer stabiel is langzaam weer stukje op kan bouwen?
acacia schreef:nu wel![]()
ik geef nu ruim 2 maanden en ben pas anderhalf/ 2 weken de pillen gaan halveren....
fargo schreef:maar de buut bestaat uit een materiaal waar een cushing paard al te veel van heeft en niet goed tegen kan