Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
CarovdG schreef:Bedankt voor jullie reactie's net buiten een eind gewandeld, ik probeer haar zoveel mogelijk beweging te geven. Achterbenen lijken weer voller dan gister. Net dus begonnen met de de All Septicum, morgen spuiten en vrijdag nog even contact opnemen met Laarakkers. Heb antibiotica t/m zaterdag maar heb er een hard hoofd in of het voldoende is. Smeer de korsten nu toch meer in met hydrocortiderm en vetramil om het vet te houden. Ben zo benieuwd wat ze volgende week vrijdag na het onderzoek zullen vaststellen. En ze heeft er ook nog een droge hoest bij maar durf hiervoor nu niets te geven. Zo snel ze draaft, begint het. Gelukkig eet ze wel goed en heeft geen koorts.
Fairytail schreef:Mirka: Je hebt verschillen erin zitten (creme en zalf). Je hebt uierzalf/creme op vette basis en zonder de vette basis. Ik heb een zalf zonder vet waardoor het dus in de huid trekt in plaats van een vette laag erop. Het was binnen 1 a 2 weken over.
Bogena bijvoorbeeld is echt heel vet.
Odessa1 schreef:Vandaag voor de 2e keer Derfen er op gedaan (moet om de dag). Wat een gek spul is dat zeg. Het stinkt naar hersthoornolie (dat door sommigen vliegensprays zit) en een beetje naar teer.
Haar been is nog wel dik onder/rond de kogel maar ze lijkt met lopen er minder gevoelig op. De korsten voelen ook zachter en vallen er af.
Volgens de site is dit normaal. Nog even afwachten dus.
Ester28 ging dat bij jou ook zo? Je zegt dat ze na 4 dagen einschuss kreeg maar ging het eerst beter?
Wel balen dat het zulk rotweer is, ik heb haar het liefst buiten maar als er ijs onder het sneeuw ligt.....of de bak straks heel nat wordt door de dooi.
Jibbel schreef:@ esther: Liep jouw paard ook onregelmatig / kreupel? Mijn merrie stond van de week ook met haar benen in de lucht te hengelen als ik eraan zat en ze liep ook niet goed, ookal waren de plekjes niet eens zo groot.
monica08 schreef:Het heet officieël: Alamycin aerosol
Heb geen idee waar het wegkomt, want heb het van de boer en die haalt het ergens weg (DA?)