[INFO] Mok

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:27

Is toch vaak een weerstandskwestie hoor. Heb je al een reinigingskuur/kruiden geprobeerd? Of een weerstandskuur?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:30

Ik heb pro bio forte van de groene os. Zou ook heel goed kunnen wat je zegt, mn merrie heeft al een tijdje prednisolon/ventipulmin en nu ook antibiotica voor haar luchtwegen. Dat is ook allemaal troep die de weerstand verlaagt. Zou idd best eens kunnen dat ze er daardoor ineens gevoeliger voor is.
Vind het wel balen, want je krijgt ook niet echt de mogelijkheid om de weerstand weer op de bouwen door alle medicatie die ik moet geven.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:33

Denk dat je daar al een groot deel van het probleem hebt, ab kuren breken de weerstand vaak af en dan icm met die natte vieze weer is mok binnen no time aanwezig.
Je zou het eens met reinigingskruiden/kuur kunnen proberen om de afvalstoffen uit haar lijf te krijgen. Zolang er resttroep in het lichaam aanwezig is, krijgt de weerstand en het lichaam geen kans om te herstellen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:37

dan moeten we eerst maar even wachten tot ze weer van de medicijnen af is. :)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:42

Drainage comp mag je gewoon voeren tijdens ab kuren is mij verteld.

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:56

Bedankt voor jullie reactie's net buiten een eind gewandeld, ik probeer haar zoveel mogelijk beweging te geven. Achterbenen lijken weer voller dan gister. Net dus begonnen met de de All Septicum, morgen spuiten en vrijdag nog even contact opnemen met Laarakkers. Heb antibiotica t/m zaterdag maar heb er een hard hoofd in of het voldoende is. Smeer de korsten nu toch meer in met hydrocortiderm en vetramil om het vet te houden. Ben zo benieuwd wat ze volgende week vrijdag na het onderzoek zullen vaststellen. En ze heeft er ook nog een droge hoest bij maar durf hiervoor nu niets te geven. Zo snel ze draaft, begint het. Gelukkig eet ze wel goed en heeft geen koorts.

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:25

CarovdG schreef:
Bedankt voor jullie reactie's net buiten een eind gewandeld, ik probeer haar zoveel mogelijk beweging te geven. Achterbenen lijken weer voller dan gister. Net dus begonnen met de de All Septicum, morgen spuiten en vrijdag nog even contact opnemen met Laarakkers. Heb antibiotica t/m zaterdag maar heb er een hard hoofd in of het voldoende is. Smeer de korsten nu toch meer in met hydrocortiderm en vetramil om het vet te houden. Ben zo benieuwd wat ze volgende week vrijdag na het onderzoek zullen vaststellen. En ze heeft er ook nog een droge hoest bij maar durf hiervoor nu niets te geven. Zo snel ze draaft, begint het. Gelukkig eet ze wel goed en heeft geen koorts.

Zou je eens foto's willen maken van de benen en plekken?

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:59

Fairytail schreef:
Mirka: Je hebt verschillen erin zitten (creme en zalf). Je hebt uierzalf/creme op vette basis en zonder de vette basis. Ik heb een zalf zonder vet waardoor het dus in de huid trekt in plaats van een vette laag erop. Het was binnen 1 a 2 weken over.

Bogena bijvoorbeeld is echt heel vet.

Nooit geweten. Weer wat geleerd. :9

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:25

Er zijn ook speciale creme's die een film op de huid legt zodat de huid niet verder wordt aangetast en in alle rust kan herstellen.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:23

Nou Vera dr benen zijn weer zo goed als dun en de mok geneest mooi. Hopelijk zet dit door ook als ze van de ab af is...

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:17

Vandaag voor de 2e keer Derfen er op gedaan (moet om de dag). Wat een gek spul is dat zeg. Het stinkt naar hersthoornolie (dat door sommigen vliegensprays zit) en een beetje naar teer.
Haar been is nog wel dik onder/rond de kogel maar ze lijkt met lopen er minder gevoelig op. De korsten voelen ook zachter en vallen er af.
Volgens de site is dit normaal. Nog even afwachten dus.

Ester28 ging dat bij jou ook zo? Je zegt dat ze na 4 dagen einschuss kreeg maar ging het eerst beter?

Wel balen dat het zulk rotweer is, ik heb haar het liefst buiten maar als er ijs onder het sneeuw ligt..... |( of de bak straks heel nat wordt door de dooi.

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:08

FotoDesign: Zaterdag zal ik dit doen. Vandaag voor het eerst weer een normale vorm in de benen! Durf bijna niet te juichen. Ik heb een half uurtje met haar gefietst en die beweging deed haar goed. Ze was erg wakker :D . Daarna (benen waren toch vies en nat) meteen maar met betadine scrub gewassen, goed droog gemaakt en net weer opnieuw hydrocortiderm en vetramil op de korsten gedaan. Als het schoon is en de benen zijn weer dun, ziet de wereld er in één keer weer veel beter uit.

Odessa: Usha had al ruim 3 weken mok toen ik iets las over derfen en dit heb besteld. Inderdaad stinkt het naar berkenteerolie. Helaas werkte dit bij mijn paard niet maar mogelijk was de bacterie al te hardnekkig aanweizg. Ik duim dat het bij jou paard werkt, hoor!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:29

Odessa1 schreef:
Vandaag voor de 2e keer Derfen er op gedaan (moet om de dag). Wat een gek spul is dat zeg. Het stinkt naar hersthoornolie (dat door sommigen vliegensprays zit) en een beetje naar teer.
Haar been is nog wel dik onder/rond de kogel maar ze lijkt met lopen er minder gevoelig op. De korsten voelen ook zachter en vallen er af.
Volgens de site is dit normaal. Nog even afwachten dus.

Ester28 ging dat bij jou ook zo? Je zegt dat ze na 4 dagen einschuss kreeg maar ging het eerst beter?

Wel balen dat het zulk rotweer is, ik heb haar het liefst buiten maar als er ijs onder het sneeuw ligt..... |( of de bak straks heel nat wordt door de dooi.

Dat was niet mijn paard met einschuss maar het paard van Carovdg ;)
Bij Vera is er een bacterie wrs. bijgekomen en daarom stond met een dik been. Ze staat nu op de cubarmix en 2 zakjes vochtafdrijver gehad. Ik smeer nu met propoliscreme/honingzalf en de mok ziet er een stuk beter uit. De wondjes zijn niet meer zo vies en vochtig en ze reageert nu niet meer als ik aan dr been zit. Afgelopen maandag stond ze met dr been in de lucht als ik er aan zat...
Heb ook weer wat kruidjes ter ondersteuning gehaald die ik nu weer ga bijvoeren

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 09:32

Oh sorry :o .

Bedankt voor de reacties iig :D

Vochtafdrijvers heb ik ook een keer gehad. Wordt been mooi dun van. Alleen is het bij mij wel weer dik geworden nadat ik een keer sudocreme er op heb gedaan. Ik kan niets vettigs op haar been doen dan reageert het direct. Dus wat ik eerder las over vaseline/ creme zonder vet zou misschien wat voor ons zijn. Maar of het dan beschermt tegen vocht?

ulisse heeft al sinds augustus mok dus nog veel langer :( Dan weer minder dan weer meer. Het lijkt bij haar wel aan te slaan maar laat ik niet te vroeg juichen -O-

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:01

De sudocreme smeer ik alleen ter bescherming als de mok dicht is en voor ze naar buiten gaat om de huid tegen nattigheid en viezigheid te beschermen. Op de open mok smeer ik honingzalf, dat ontsmet tevens.
Ben het bij mezelf ook gaan smeren nadat ik 2 weken geleden mn lip heb verbrand en het wondje maar niet wil genezen. Moet zeggen, nu na een dag of 3 is het al een stuk minder.
Ik haal de propolis en honingcreme gewoon bij de imker bij ons in de buurt.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:23

@ esther: Liep jouw paard ook onregelmatig / kreupel? Mijn merrie stond van de week ook met haar benen in de lucht te hengelen als ik eraan zat en ze liep ook niet goed, ookal waren de plekjes niet eens zo groot.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:47

Jibbel, mijn merrie loopt ook niet goed. Gaat wel beter naarmate ze langer loopt maar ik laat haar toch maar op rust.
Wel zoveel mogelijk buiten maar met dit weer :(

En als ik er aan wil komen dan trekt ze haar been ook op. Maar ze is een nogal expressief paard dus ze staat nog wel snel een keer met de oren in de nek of beentjes optrekken als het haar niet zint. Maar in dit geval is het volgens mij wel echt heel pijnlijk :(:) Ze heeft het met name in de kootholte nu.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:09

Voor de geintresseerden een foto van mijn paard met haar mok waar ''violet spray'' op is.
Het gaat nog steeds erg goed, foto's zijn van gisteren en sinds dit spul heeft ze ook geen dikke benen meer door de mok.

Afbeelding

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:26

Violet spray....dat heb ik volgens mij wel eens zien staan bij de Welkoop?

Ik blijf maar even bij mijn Derfen en als dat niet werkt toch echt maar eens een afkrabsel laten nemen.
Dat heb ik tot nu toe niet gedaan omdat ze zo vaak een beetje mok heeft dat het voor mij al normaal is dat ze het heeft.
Heeft ze ook al sinds het begin dat ik haar heb en dat is als zo'n 8 jaar.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:42

Het heet officieël: Alamycin aerosol
Heb geen idee waar het wegkomt, want heb het van de boer en die haalt het ergens weg (DA?)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 23:25

Jibbel schreef:
@ esther: Liep jouw paard ook onregelmatig / kreupel? Mijn merrie stond van de week ook met haar benen in de lucht te hengelen als ik eraan zat en ze liep ook niet goed, ookal waren de plekjes niet eens zo groot.

Nee kreupel loopt ze er niet op en ook niet gedaan. Tis een bikkel zeg maar....

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:35

Ik heb gisteren van de DA PuurMok tabletten gekregen, heeft iemand daar ervaring mee? Het is een homeopathisch middel, 2x per dag moet ik 6 tabletten geven. De mok bij mijn merrie is niet zo heel heftig, ze heeft wat plekjes in de kootholte, maar ik wil niet dat het uit gaat breiden. Heb al gewassen en ingesmeerd met acederm enzo, maar dat hielp niet. Ga het nu maar met die tabletten proberen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 16:18

Hey, bij jou ook mok aan de zijkanten!

Hier weer 2 dagen ingewachteld met betadinezalf.
Korsten zijn weer bijna zo goed als weg. Wil door blijven zwachtelen tot alle kortsen weg zijn en huid dicht is.
Dan blijven smeren. Dit keer niet met socatyl en sudocrem, maar met honingzalf/betadinezalf/calendulaspray.
Ben benieuwd!
(en vd week starten met drainage compositum)

Tot nu toe ging het altijd goed, tot ik ophoud met zwachtelen.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 10:43

monica08 schreef:
Het heet officieël: Alamycin aerosol
Heb geen idee waar het wegkomt, want heb het van de boer en die haalt het ergens weg (DA?)

Nou weet ik het weer. Dat gebruik je bij rotstraal. Is idd ook bacteriedodend.

Bij ulisse vallen de korsten en rotzooi er allemaal af. Ontzettend smerig gezicht :r Ik heb het weg gehaald met een doekje echt :r En er zit een heel teer roze huidje onder. Kogel/ koot is nog wel dikker maar goed, nog niet alles is weg

Met moktabletten heb ik geen ervaring.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:53

Haha ik vind die korsten (eerder dikke brokken) ook echt ranzig :D