Hjartje schreef:Robijntjah schreef:Op laten en bij extreme warmte met deken en al onder de kraan
Precies dat!Gelijk deken weer schoon
Inderdaad dat!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
assebassie schreef:Hartje, kan het misschien mijt zijn?
Jets schreef:
darkadia schreef:Hier ook wat issues, zijn van stal gewisseld, maar de eczeemdeken wordt gesloopt, dus even dagje zonder gelaten om eerst te wennen in de kudde, de kapotte te reparern en andere om gedaan. Na 1 nacht weer kapot... beiden van die pyjama’s... iemand ervaring met dekens die wel tegen een stootje kunnen?
Hjartje schreef:assebassie schreef:Hartje, kan het misschien mijt zijn?
Dit heb ik nog niet uitgesloten, dat zou inderdaad misschien kunnen. Mijn andere paard heeft echter nergens last van, maar ik weet niet hoe besmettelijk het is. Ik houd het even in mijn achterhoofd als de jeuk zonder beschermers niet verminderd/verdwijnt.Jets schreef:
Zoiets lijkt me ook ideaal, maar helaas zit haar maat er niet tussen. In ieder geval bedankt voor het delen
Hjartje schreef:darkadia schreef:Hier ook wat issues, zijn van stal gewisseld, maar de eczeemdeken wordt gesloopt, dus even dagje zonder gelaten om eerst te wennen in de kudde, de kapotte te reparern en andere om gedaan. Na 1 nacht weer kapot... beiden van die pyjama’s... iemand ervaring met dekens die wel tegen een stootje kunnen?
Ben je op zoek naar opnieuw een pyjama of een “normale” deken? Ik ben erg tevreden over de kwaliteit van de deken van Shires, die gaat al drie jaar mee zonder ook maar een gat.
Hjartje schreef:Hi iedereen, ik heb even een vraagje. Mijn merrie heeft de laatste dagen erg veel jeuk aan al haar benen en nu heeft ze ze ook opengeschuurd. Ook stampt ze erg veel met haar benen. Het lijkt wel gewoon op zomereczeem, omdat ze alleen ‘s avonds als het windstil is last heeft. Haar voeding is niet veranderd tov andere jaren (er zit wel luzerne in haar voer) en ze staat maximaal een halfuurtje op het gras. Herkent iemand dit? Zijn er ook dekens of dergelijke die de benen beschermen of iets anders dat werkt?
Pfff ik weet echt even niet wat ik moet doen, ik heb haar nog nooit zoveel jeuk zien hebben
darkadia schreef:Hier ook wat issues, zijn van stal gewisseld, maar de eczeemdeken wordt gesloopt, dus even dagje zonder gelaten om eerst te wennen in de kudde, de kapotte te reparern en andere om gedaan. Na 1 nacht weer kapot... beiden van die pyjama’s... iemand ervaring met dekens die wel tegen een stootje kunnen?
Ben je op zoek naar opnieuw een pyjama of een “normale” deken? Ik ben erg tevreden over de kwaliteit van de deken van Shires, die gaat al drie jaar mee zonder ook maar een gat.
Thanks, de pyjama’s vind ik fijner met warm weer, maar gezien hoe snel die op dit moment gesloopt worden overweeg ik inderdaad weer een ‘gewone’. Ik heb de horsegear gehad, maar ook die hield het niet lang uit en kon ik door de stuggere stof toen ook niet zelf herstellen. De pyjama’s naai ik regelmatig haha
Nyaleti schreef:Pony hier schuurt (vooral aan het einde van het seizoen) ook aan z'n benen. Hij gaat dan heel voorzichtig met z'n hoef over z'n andere been, ziet er nogal deuzig uit
Mijten zijn het niet dus ZE jeuk op de benen kan wel echt.
Elisa2 schreef:Heeft het paard behang? dan denk ik ook aan mijt...
Overigens weleens een extreme mijtenbesmetting mee gemaakt die wel is overgeslagen naar andere paarden. Dus het kan wel..