Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:05

xXutopiaXx schreef:
Zo te zien heb ik de royal. Heb ze gekregen voor kerst, dus weet niet precies wat er is gekocht..

[ [url=m/TZYkhJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TyhdvH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja dit zijn de royals inderdaad. Wat jammer dat ze afzakken. Dat zou niet moeten. Iets strakker doen helpt niet? Ze lijken me overigens wel wat groot. Welke maat is het?

xXutopiaXx

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:32

Nee, strakker helpt niet... tot het punt dat ik écht heel flink aantrek, maar ook dan zakken ze af en dat lijkt me voor paard (en doorbloeding := ) ook niet echt fijn... :(:) Ik gok gewoon full, maar ik heb nog nooit een paard gezien met dikkere spronggewrichten dan mijn bolle Fries :') Dus lijkt me dat ie die maat ook wel echt nodig heeft...? :D L en L04 staat er op het labeltje. Thanks dat je zo meedenkt :D

callass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:47

Hier ook het probleem met de hakbeschermer royal zakken ook af. Heb ook de oude normale versie met gat zelfde maat zakken niet af. Had eerst de maat xl besteld van de royal omdat de oude wat groter mocht, terug gestuurd maat kleiner zakt net zo hard jammer. Nu kan hij ze alleen aan als ik er bij ben ongeveer 2x een uur per dag.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:51

Zonde... ik wilde hem juist lekker 's nachts die dingen om geven in de winter.. omdat 't dan zo akelig koud-tot-op-het-bot kan worden.. maar dat heeft geen nut, en komt die dingen ook niet ten goede als ze zo'n beetje de hele nacht op half zeven hangen denk ik... zijn nu al wat naadjes los zag ik -O-

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:54

Naadjes los had ik ook met de 3 in 1. Die heeft de verkoper omgeruild voor een nieuw paar.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 12:44

Van die hakbeschemer, wat gebeurt er als je die iets hoger vast maakt? Nu lijkt het alsof de beschermer al op / over de hak is gezakt ipv eromheen. Veel strakker is niet fijn. Wellicht evt enkel de bovenste iets? Zodat die meer hangt dan zakt?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 12:49

Thanks! Zal hem eens proberen iets hoger vast te maken, kijken of dat wil helpen inderdaad.. en alleen de bovenste goed strak had ik ook al geprobeerd inderdaad haha :P

Pumpkinbroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:09

Ik heb de catago fir-tech healing dressage boots binnen.
Ik ben er echt mee in mijn nopjes, mooie stevige kwaliteit, goed stikwerk van wat ik zo globaal kan zien.

Heb ze nog niet om gehad bij mijn paard dus de pasvorm weet ik nog niet, ik zal foto's plaatsen als mijn paard ze om heeft.

Ik heb er nu eentje zelf om mijn arm gedaan (wel provisorisch :') ), er komt echt een hele aangename aura van af na een paar minuten.

Ik heb de andere merken die ik tot nu toe heb ook zelf getest uit nieuwsgierigheid haha. :')

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:00

Veel zijn er hier ook volgens mij positief over de Fir Tech van Catago?

Is er iemand die zowel iets van Catago heeft en van BoT? Zit er verschil bij de ene of de ander? Ik zou namelijk graag een uitrijdeken erbij willen (of zou je bijvoorbeeld met de stapmolendeken ook kunnen rijden?)

Zijn er nog andere opties naast Catago en BoT? Recuptex wil ik sowieso niet, al gehad, geen reactie/succes.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:19

Pumpkinbroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:22

Drico schreef:

Is er iemand die zowel iets van Catago heeft en van BoT? Zit er verschil bij de ene of de ander? Ik zou namelijk graag een uitrijdeken erbij willen (of zou je bijvoorbeeld met de stapmolendeken ook kunnen rijden?)

Zijn er nog andere opties naast Catago en BoT? Recuptex wil ik sowieso niet, al gehad, geen reactie/succes.

Ik heb de uitrijdeken van hkm mr. Feel warm.
Prima prijs/kwaliteit en zit een mooie zilvere bies op.

Ik zag net ook dat fedimax uitrijdekens heeft voor een schappelijke prijs, maar met dat merk heb ik geen ervaring.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:26

xXutopiaXx schreef:
Zo te zien heb ik de royal. Heb ze gekregen voor kerst, dus weet niet precies wat er is gekocht..

Jeetje wat zijn die groot. Ik heb de normale zonder gat, niet de royal maar die zijn vele malen kleiner en zitten ook veel hoger...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:28

pluisje88 schreef:
xXutopiaXx schreef:

Jeetje wat zijn die groot. Ik heb de normale, niet de royal maar die zijn vele malen kleiner en zitten ook veel hoger...

:= Paard heeft wel korte dikke pootjes :') Maar ik vind ze ook een beetje raar, buiten 't feit dat ze om de haverklap op z'n kogel zitten. Heb ze nu wat hoger (heel erg geen logische pasvorm dan... maargoed) vastgemaakt, kijken of dat wil helpen.....

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:32

Pumpkinbroes schreef:
Drico schreef:

Ik heb de uitrijdeken van hkm mr. Feel warm.
Prima prijs/kwaliteit en zit een mooie zilvere bies op.

Ik zag net ook dat fedimax uitrijdekens heeft voor een schappelijke prijs, maar met dat merk heb ik geen ervaring.

Fedimax is voor mij (en mijn katten en paarden) byfar degene die het beste voor ons werkt.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:37

Nou mijn paard heeft ook echt geen lange benen maar ziet er toch anders uit. Als ik eraan denk kan Ik wel even een foto maken als je wilt.

Ik vind Fedimax ook by far de beste. Steelt huizenhoog boven bot uit qua werking, maar ook absoluut qua kwaliteit op de langere termijn.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:45

Oh als je wil, graag!!

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:49

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:23

Ik overweeg deze nog:
https://www.fedimax.de/infrarot-textili ... cke/a-1231

Ik heb de uitrijddeken en heel veel bandage onderlappen a 50x60. De onderlappen gebruik ik als dekentjes voor de katten en voor mezelf (bijv om op te slapen). Maar die kan je ook in andere dekens naaien bijv. Volgens mij verkopen ze die alleen niet meer.

De uitrijddeken heb ik in maat 135. Mijn paard heeft van Rambo dezelfde maat, maar andere dekens maat 140. Ik vind hem dus iets groter vallen.

Deze vind ik nog wel interessant:
https://www.fedimax.de/infrarot-textili ... cke/a-1231

Of bedoelen jullie die als ‘walker’?
Laatst bijgewerkt door Slmt9 op 07-01-21 17:26, in het totaal 2 keer bewerkt

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:24

Ik ben inderdaad ook aan het sparen voor de walker. Heb nu de rugwarmer vastgemaakt in een fleecedeken maar die schuift naar achteren. Wil voor m’n paard dan graag een walker en dan mag ik haar rugwarmer hebben :D

De Onderlappen worden helaas niet meer verkocht inderdaad.

Befleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 19:14

Zelf ben ik ook op zoek naar een therapeutisch deken. Twijfel nog tussen de bucas en de back on track

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 19:31

Pumpkinbroes schreef:
Ik heb de catago fir-tech healing dressage boots binnen.
Ik ben er echt mee in mijn nopjes, mooie stevige kwaliteit, goed stikwerk van wat ik zo globaal kan zien.

Heb ze nog niet om gehad bij mijn paard dus de pasvorm weet ik nog niet, ik zal foto's plaatsen als mijn paard ze om heeft.

Ik heb er nu eentje zelf om mijn arm gedaan (wel provisorisch :') ), er komt echt een hele aangename aura van af na een paar minuten.

Ik heb de andere merken die ik tot nu toe heb ook zelf getest uit nieuwsgierigheid haha. :')

Ik ben erg benieuwd, maak je een foto als je ze om hebt?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:59

Iemand hier ervaring met de Harry’s horse exceed dekjes?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:05

Ik. Fijne dekjes maar merk er echt geen enkel verschil mee.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:22

Muze schreef:

Oh dat is jammer -O- hij is in de aanbieding voor een mooie prijs maar heb eigenlijk geen dekjes nodig. Dus als je van de werking niks merkt dan heeft ie geen meerwaarde.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 00:22

pluisje88 schreef:
Muze schreef:

Oh dat is jammer -O- hij is in de aanbieding voor een mooie prijs maar heb eigenlijk geen dekjes nodig. Dus als je van de werking niks merkt dan heeft ie geen meerwaarde.

Ik heb er 2,mogen van mij wel weg