Urielle schreef:Hoe is jullie ervaring met Leovet Huidolie?
Ik smeer er twee paarden mee in, de ene moet ik echt vastzetten om het aan te kunnen brengen want die reageert alsof het pijn doet en bij de andere zag ik nu allemaal wondjes verschijnen bij de staartwortel. Is het branderig ofzo?
Mijn ervaring is erg goed met de huidolie van Leovet. Vermindert goed de jeuk en doordat het zo vettig is heb ik ook het idee dat het daardoor wat beschermd. Ik smeer het vooral in de manentop, soms in de manen als Sen wat jeuk heeft daar. In de staart niet, daar smeer ik Helosan. Dat vind ik erg fijn spul. Senna's huid droogt altijd erg uit op de staartwortel waardoor ze jeuk krijgt. De Helosan houdt de huid mooi soepel. Ik smeer dat ook op wondjes. Die heeft ze gelukkig deze zomer van het schuren nog niet gehad. Vorig jaar had Sen wel meerdere wondjes door het schuren en vond levertraanzalf toen ook erg fijn om mee te smeren.
Wat ik in het verleden wel heb gemerkt met de bio huidolie is dat als je iedere dag de manen en staart insmeert dat het dan best wel een grote vette boel wordt (manen, staart en deken) waardoor de huid verstikt kan raken. Wat ook weer jeuk veroorzaakt. Nu heeft Senna daar wel heel erg snel last van en kan meestal ook niet zo goed tegen vette/olie-achtige smeersels.