Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:24

princesmax schreef:
MamboBeach schreef:
Paniek zaaien hebben we zeker wat aan...

nee, er zo luchtig over doen terwijl al zoveel paarden ziek zijn daar hebben we wat aan.

Hoezo moet er paniek gezaaid worden als je je verder toch aan de voorzorgsmaatregelen houd? ik zie het nut er niet van in

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:26

Troelaatje schreef:
daar zou ik toch zeker de DA naar laten kijken!

Ben ik ook zeker van plan helaas kon ik toen ik het hoorde niet meer naar stal en de staleigenaar doet er niets aan :n

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:26

Je paard kan aan van alles doodgaan, ook aan een buitenritje en dan struikelen en iets ellendigs ongeneeslijks oplopen aan pezen ofzo.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:27

@Mambobeach, ik zaai geen paniek, ik hou alleen niet van geheimzinnig gedoe, er moet gewoon openheid van zaken komen en ja, ik ben inderdaad liever iets te voorzichtig dat net iets te weinig, bij ons in de omgeving zijn nog geen gevallen bekend en het zou fijn zijn als dat zo blijft, dus vandaar, openheid van zaken
Laatst bijgewerkt door Lotus83 op 04-03-12 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:28

Arabesk schreef:
Je paard kan aan van alles doodgaan, ook aan een buitenritje en dan struikelen en iets ellendigs ongeneeslijks oplopen aan pezen ofzo.

Ja ik kan morgen ook onder een bus lopen :+ Maar als er een besmettelijke ziekte heerst blijf ik toch liever uit de buurt. En hetzelfde geld voor mn paard. Je moet het ook niet op gaan zoeken.

Lotus83

Eliine schreef:
Arabesk schreef:

Ja ik kan morgen ook onder een bus lopen :+ Maar als er een besmettelijke ziekte heerst blijf ik toch liever uit de buurt. En hetzelfde geld voor mn paard. Je moet het ook niet op gaan zoeken.

_/-\o_

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Arabesk schreef:

ja dat is zo, maar dat wil je zelf ook niet dus ik neem aan dat je wel een beetje oplet als je gaat buitenrijden. nu let ik ook op dat mijn paard geen rhino krijgt.

princesmax

Eliine schreef:
Arabesk schreef:

inderdaad :j

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:32

kom op niet kibbelen, geef die paarden een beetje extra liefde, een weerstandsbooster en betracht goede hygiene en ga niet het terrein af en meer kun je niet doen.

NB Vergeet ook je eigen conditie niet want ik heb zo´n idee dat er ook nog wel eens een pittig mensen/griepje rond kan gaan over niet al te lange tijd... just a feeling.. en anders hebben we straks gezonde paarden en zieke baasjes

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:33

Eliine schreef:
Abiola schreef:
Het is natuurlijk afschuwelijk als het jouw paard treft, maar net als met de griep, kan het een gezond paard ook voorbij gaan. Heb je een wat zwakker, ouder of drachtig paard, dan is het wel heel erg vervelend. En dan heb je natuurlijk ook de botte pech. Maar een gezond paard hoeft het niet te krijgen, net zoals jij geen griepje scoort van je collega's.

Nee dat is zo, maar als je dan naar die manege kijkt, vrijwel alle paarden besmet, ook de fitte gezonde paarden dus. Wij hebben thuis droes gehad aantal jaar terug. Alle 5 de pony's kregen het ongeacht leeftijd en gezondheid. Ben wat dat betreft ook niet zo makkelijk meer met 'ach als je paard gezond is loop je niet zo'n risico'. Want ook een gezond paard kan hier gewoon doodziek van worden. Het meest fitte paard is er bij ons toen bijna aan onderdoor gegaan.

Tuurlijk, en het is ook een (€:€&:virus, maar als je normale veiliheidsmaatregelimgen in acht neemt, kan het best ook je stalletje voorbij gaan. Ik heb geen idee over de gezondheidstoestand bij die stal op hvnl.
Toen mijn paard drie jaar geleden droes had, stond ze ook alleen in quarantaine, en we hebben er meer dan driehonderd staan. Niet alles wat met iets naars in aaraking komt wordt ziek.

Ik zou ook best met een seropostief iemand naar bed kunnen gaan zonder zelf ziek te worden. Dat doe ik natuurlijk niet, en ik ben ook blij dat mijn stal dicht is, maar ik wil alleen maar zeggen dat het ook best je staldeur voorbij kan gaan.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:33

PLK schreef:
kom op niet kibbelen, geef die paarden een beetje extra liefde, een weerstandsbooster en betracht goede hygiene en ga niet het terrein af en meer kun je niet doen.

NB Vergeet ook je eigen conditie niet want ik heb zo´n idee dat er ook nog wel eens een pittig mensen/griepje rond kan gaan over niet al te lange tijd... just a feeling.. en anders hebben we straks gezonde paarden en zieke baasjes

dat stond vanmorgen ook al in de krant helaas.....

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:35

beauisvancie schreef:
Troelaatje schreef:
daar zou ik toch zeker de DA naar laten kijken!

Ben ik ook zeker van plan helaas kon ik toen ik het hoorde niet meer naar stal en de staleigenaar doet er niets aan :n

Morgen gelijk de temperatuur opnemen.. Voor zover ik weet gaat Rhino gepaard met koorts...

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:37

Lotus83 schreef:
PLK schreef:

dat stond vanmorgen ook al in de krant helaas.....

O echt??? verder nog geen nieuws gezien, de hele dag druk buiten geweest..weet je nog welke griepvariant werd genoemd?

107240

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:37

PLK schreef:

ik ben tijd lang ziek geweest, en ik kan je vertellen, dat was niet bepaald leuk..

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:38

@plk, nee weet ik zo gauw niet meer, stond in de telegraaf en buiten dat, ik ga geen onbevestigde berichten naar buiten brengen :o
behalve dat bronchitis heel erg rondgaat, ervaring uit eerste hand ;)

LadyMadonna

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:40

Bronchitis is geen virus en kan dus niet rondgaan, maar goed, het gaat hier over rhino

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:42

Ik hoor wel veel dat mensen momenteel longontsteking oplopen door een verwaarloosde verkoudheid.
Maar ja..ieder jaar heb je weer een bepaalde variant van de griep waar de oudere en mensen met een mindere weerstand heel ziek van worden en zelfs aan overlijden.
Maar ik hoop dat dit rhino gebeuren snel onder controle is want vind het maar niks hoewel mijn paardjes nooit het erf af komen maar ik wel eind van de maand met ze ga verhuizen.

charlotte_L

Clouwdy schreef:
Morgen gelijk de temperatuur opnemen.. Voor zover ik weet gaat Rhino gepaard met koorts...

Ga ik morgen zeker doen net als haar staart opzij houden terwijl er iemand met haar loopt en kijken of ze zich hersteld :j
Iemand nog meer dingen behalve de DA bellen (wat zeker gedaan word)?

Ponylief is trouwens de laatste dagen veel in beweging geweest, heeft veel gezweet dus.
Ook is ze de laatste dagen iets slomer maar niet heel erg..

Heeft dit ook te maken met het virus?

Lotus83

stef schreef:
Bronchitis is geen virus en kan dus niet rondgaan, maar goed, het gaat hier over rhino

nee, dat is een luchtweginfectie,sterker nog het is meer dan dat, dat snap ik ook wel, maar het heerst wel, maar inderdaad het gaat hier over rhino, ik gaf alleen antwoordt op een vraag

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:43

als iedereen gewoon op zijn stal blijft en verder op te dat je je omkleed als je op een andere stal bent geweest, is het dalijk zo weg

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:44

over weerstand gesproken.. weltrusten!
sterkte met de rhino ellende en dat het maar langs onze deuren mag gaan.. zet m op allemaal en slaaplekker voor diegenen die niet aan het werk zijn
fryslan zegt oant moarn

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:45

beauisvancie schreef:
Clouwdy schreef:

Ga ik morgen zeker doen net als haar staart opzij houden terwijl er iemand met haar loopt en kijken of ze zich hersteld :j
Iemand nog meer dingen behalve de DA bellen (wat zeker gedaan word)?

Ponylief is trouwens de laatste dagen veel in beweging geweest, heeft veel gezweet dus.
Ook is ze de laatste dagen iets slomer maar niet heel erg..

Heeft dit ook te maken met het virus?

mijn paard zweet nu ook veel meer maar is niet sloom komt gewoon omdat het ineens zo warm is.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:46

ik hoor gewoon dat een manege 50 zieke paarden heeft en daar schrok ik wel van das wel heel veel. ik denk dat het erger is als ik verwachtte

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:46

mijne was vandaag niet sloom, maar zweete wel echt heel erg, maar het is warm en hij moest ook wat harder werken, dus dat is dan best logiesch

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:47

princesmax schreef:
mijn paard zweet nu ook veel meer maar is niet sloom komt gewoon omdat het ineens zo warm is.

Ik bedoel meer dat ze veel gezweet heeft en we dus niet erg rustig aan gedaan hebben zweten doet ze altijd wel :j