Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GJ9 schreef:Dank voor jullie reacties. Zal met de DA overleggen.
De rug verwacht ik geen problemen, je kunt erop duwen wat je wilt maar nul komma nul reactie. Ze heeft een hele sterke rug. En mocht daar wel wat zitten, dan kunnen we er verder toch niks mee. Ze is een fokmerrie die af en toe wat onder het zadel of aan de longe doet.
Michelle succes morgen, ben benieuwd wat eruit komt. Wordt de maag ook onderzocht of start je gewoon met medicatie?
Michelletjuh schreef:GJ9 schreef:Dank voor jullie reacties. Zal met de DA overleggen.
De rug verwacht ik geen problemen, je kunt erop duwen wat je wilt maar nul komma nul reactie. Ze heeft een hele sterke rug. En mocht daar wel wat zitten, dan kunnen we er verder toch niks mee. Ze is een fokmerrie die af en toe wat onder het zadel of aan de longe doet.
Michelle succes morgen, ben benieuwd wat eruit komt. Wordt de maag ook onderzocht of start je gewoon met medicatie?
Dat is dus bij ons ook het gekke, ze reageert niet pijnlijk op haar rug ookal druk je er flink op. Toch denkt de DA dat het daar vandaan komt. Over een uurtje is ze aan de beurt dus we zullen zien! Hoop het natuurlijk niet, maar het zou fijn zijn als er iets te vinden is we tobben al best een tijdje.. Als het de rug niet is dan zal het wss een maagzweer zijn.
Hoipiepeloii schreef:Bijzonder, hoe kun je nou zeggen dat het door een osteopaat komt?
Chesss schreef:Heeft iemand ervaringen met de st hippolyte equigard?
Ik ben beetje aan het verdiepen in alle voeren speciaal voor maagzweer paarden maar dan wel heel laag in suiker en zetmeel. Ik voer naar tevredenheid dodson weinig van nodig veel energie.
Maar hij blijft toch blij vlagen veel water bij de mest houden. Het zijn in dit geval durf ik bijna met zekerheid te zeggen niet zijn darmen maar eerder zijn maag.
Chesss schreef:Heeft iemand ervaringen met de st hippolyte equigard?
Ik ben beetje aan het verdiepen in alle voeren speciaal voor maagzweer paarden maar dan wel heel laag in suiker en zetmeel. Ik voer naar tevredenheid dodson weinig van nodig veel energie.
Maar hij blijft toch blij vlagen veel water bij de mest houden. Het zijn in dit geval durf ik bijna met zekerheid te zeggen niet zijn darmen maar eerder zijn maag.
CharlyBrown schreef:Afgelopen week is er bij een paard bij mij op stal flinke maagzweren geconstateerd.. (n.a.v. haar verhaal dacht ik t al.. ik wordt al bijna een professional! haha) Maar nu heeft de arts geadviseerd gewoon biks te blijven voeren (weliswaar met lucerne)
Ik adviseerde absoluut te stoppen met biks.. maar nu ga ik toch twijfelen... Wat zouden jullie adviseren?
Tirsaaah schreef:Kan iemand mij wat meer vertellen over het maagzout? Wat het nou precies doet, waar het geschikt voor is en hoe het werkt? Ik ben nog niet heel bekend met bokt en krijg nog niet veel berichten te zien op dit forum. Die van mij heeft waarschijnlijk weer maagzweren en na dat ze was behandelt in de kliniek van Utrecht met gastrogard, balen we hier toch wel weer van.