Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
acacia schreef:dan ga ik dat zeker doen ! Hoe verdelen jullie zo'n pilletje ?
Bedankt hoor voor het advies !!
Nanda schreef:http://www.de-em.nl/PDF/Endocrin.%20van ... 0paard.pdf
0,002 gram per kilo
Hierin kun je de dosis lezen.
Mijn shet van ongeveer 200 kg zou volgens bovenstaande ook een o,5 tablet moeten maar dat is veel te veel. Ze krijgt nu 0,25 tablet.
Nanda schreef:Voor een dosisbepaling quote ik mezelf even.Nanda schreef:http://www.de-em.nl/PDF/Endocrin.%20van ... 0paard.pdf
0,002 gram per kilo
Hierin kun je de dosis lezen.
Mijn shet van ongeveer 200 kg zou volgens bovenstaande ook een o,5 tablet moeten maar dat is veel te veel. Ze krijgt nu 0,25 tablet.
700 x 0,002 = 1,4. TOEVOEGING FARGO: DIT IS EEN ALGEMENE VUISTREGEL, geen verplichte dosis.
ik zou met 0,25 beginnen en voorzichtig ophogen. Best kans dat ze met 0,75 of 1 voldoende heeft.
NatasjaM74 schreef:Even een vraag tussen door. Komt Cushing ook voor bij jonge paarden? Ik heb een shetje van 8 die ik nu een jaar heb. Was zwaar hoefbevangen geweest dus chronische. Ging een tijd best goed maar nu loopt ze weer zo slecht. Ze krijgt alleen ruwvoer en vitamines.
Ze is echt aan de dunne kant, loopt heel stijf echt triest. De ene dag gaat het best aardig en dan is het weer helemaal mis. Ze plast vrij veel vind ik, eten doet ze verder wel goed.
Toen ik haar kreeg had ze gekrulde flanken, ik ging er van uit dat het verwaarlozing was want nu zit ze verder goed in haar vacht.
NatasjaM74 schreef:Eiber, idd dat is mijn Cody. Ik lees hier dat er ook paarden zijn van 8 die het hebben dus het zou kunnen.
Ik zie alleen dat bloedonderzoek met de cortisonen neit zitten omdat ze al hoefbevangen is geweest, kan een gewoon bloedonderzoek geen uitsluitsel geven?
Zal van de week de DA maar eens bellen want ze is ook zo stijf, echt zielig.
Maar goed aan de andere kant, een echte behandeling van Cushing is er niet afgezien van de ondersteunede pergolin.
En voeding is al heel erg gesaneerd. Herkent iemand het stijve lopen dat ze ook heeft?
NatasjaM74 schreef:Eiber, idd dat is mijn Cody. Ik lees hier dat er ook paarden zijn van 8 die het hebben dus het zou kunnen.
Ik zie alleen dat bloedonderzoek met de cortisonen neit zitten omdat ze al hoefbevangen is geweest, kan een gewoon bloedonderzoek geen uitsluitsel geven?
Zal van de week de DA maar eens bellen want ze is ook zo stijf, echt zielig.
Maar goed aan de andere kant, een echte behandeling van Cushing is er niet afgezien van de ondersteunede pergolin.
En voeding is al heel erg gesaneerd. Herkent iemand het stijve lopen dat ze ook heeft?
_Charlotte schreef:Even een vraagje. Zijn alle paarden met cushing hoefbevangen geweest, of zijn er ook paarden waarbij dit niet het geval was?
sigrid1182 schreef:mijn paard heeft al jaren wat krullerige vacht...maar altijd topfit, tot 7 weken geleden...niet fit, kuiltjes boven de ogen zijn helemaal vol met vet...ze pist veel, zweet veel...ik snapte t niet, bij da geweest...die gooide t op ouderdom...haren krullen ook meer...
nu is ze dus sinds gister hoefbevangen....
ze krijgt pijnstillers en nu kom ik er met mn stomme kop pas achter dat ze al 7 weken meer last krijgt van cushing...
iemand met tips betrekking tot voeren? van de bix af, weinig tot veel ruwvoer?/
ze loopt dagelijks buiten...
morgen ga ik naar kliniek om te kijken of ik medicijngebruik nog wat kan uitmaken...
Nou is het geval wel dat de merrie ook drachtig is...en ik haar de 1e 100 dgn hormoonmiddel heb gegeven,.....
wie weet wat de invloed van een dracht gunstig of negatief is op cushing??
Thanks...all
kekavo schreef:_Charlotte schreef:Even een vraagje. Zijn alle paarden met cushing hoefbevangen geweest, of zijn er ook paarden waarbij dit niet het geval was?
Hoefbevangenheid is een van de symptomen van Cushing. Maar een paard krijgt niet perse alle symptomen dus hoeft hij ook niet perse last te krijgen van hoefbevangenheid. Het is wel een van de meest voorkomende symptomen.