[INFO] Mok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:52

Wow, Esther28, Jij hebt veel uitgeprobeerd zeg.

Ik moet zeggen dat ik ook al heel wat uitgeprobeerd heb maar niets lijkt ook meer te helpen. Ik heb nu Derfen besteld maar baal wel een beetje als ik lees dat de één er een einschuss van gekregen heeft (als het daarvan komt....) en het bij een ander niet geholpen heeft. Maar je moet wat. Mijn dierenarts weet het niet meer dus dat is ook lekker :( |( . Die zegt laat het maar even met rust, alleen dermiel (wondspray met honing) er op doen. Op zich wordt het niet veel erger maar het is erg genoeg en beter wordt het ook niet.

Ze heeft het aan de binnenkant van de kogel, bij de kroonrand voor wat en nu behoorlijk heftig in de koot. En been is tot net iets boven de kogel dik.

Eerder kon ik er nog wel gewoon om rijden maar nu is ze er ook kreupel op. Na een kwartiertje gaat ze wel beter lopen maar ja, fijn vind ik dat niet om zo te rijden.

En binnen laten staan vind ik ook al zo iets. We hebben drie paarden, nou als daar er 1 van alleen de hele dag op stal moet staan..... :( of de andere twee hebben ook verplicht boxrust?

het is wat allemaal :n

Ik word er ook helemaal moedeloos van. Bij mij is het ook, op bijna alles wat ik er op smeer wat afsluit wordt het been nog dikker en komt er nog meer mok :( sudocreme, uiercreme, hele simpele dingen zijn aan mijn paard niet besteed. Of ik heb het verkeerde er op gedaan en is het op vette basis.

Wat ik vroeger nog wel eens heb gedaan en wat eigenlijk altijd wel geholpen heeft was afgewerkte olie :oo Maar dan wel die ouderwetse zonder allerlei synthetische toevoegingen. Maar daar is nou zoveel commentaar op, nou dat durf ik al niet meer. En toch heeft dat altijd wel geholpen :o

Oh ja, Esther28, mijn paarden staan op vlas dus dat maakt ook niet uit. En ik doe zelf de stallen dus ze zijn altijd goed schoon.

Heb ook al van alles geprobeerd qua voer, ze staat op 1.5 kilo coolmix als ze aan het werk is. En dat terwijl ze best hard moet werken. Kan me niet voorstellen dat ik haar overvoer. En ze krijgt 3x - 4x daags een plak droog hooi (vd 1e snede dat wel, was niet anders.... )

Jibbel

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:57

Ik mag redelijk in mijn handjes knijpen geloof ik. Ik heb mn DA een kweek laten nemen en ik heb mokzalf met antibiotica erin meegekregen. Evt. moet ik nog een andere halen met een andere antibiotica erin, maar vooralsnog lijkt dat niet nodig. Binnen een week zijn de plekjes al kleiner geworden en zijn benen zijn weer dun. Dus geen gedoe met allerlei middeltjes.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:01

Nou Jibbel, dat hoop ik ook voor je. Mijn paard heeft al iedere keer kleine mokplekjes zolang ik haar heb. Tot nu toe hebben of afgewerkte olie, zinkzalf of toch in het uiterste geval mokzalf vd dierenarts geholpen. En ze heeft ook tijden gehad dat ze niets had. En ze is er nooit kreupel om geweest en het zat altijd alleen maar in haar koot. Tot nu toe........ |(

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:27

Ja, en hopen dat het wegblijft zodra je met de abzalf stopt!

Odessa hier ook, 2 benen mok, heb je net de één 'wauw begint er goed uit te zien" begint de ander weer gigantisch. He-le-maal kortsvrij, *boem* zo weer vol.
Droogzetters helpen hier dus niet.

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 10:51

iemand al goede resultaten met de mok tabletten van epplejeck??

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:04

Dierenarts zei gister dat ze nieuw spul binnen hadden gekregen, hij ging even voor me nakijken wat het precies was....nou hopelijk is dat het wondermiddel....krijg dr wat van....

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:34

Nou, ik ben ook wel benieuwd dan. Ik ben aan het wachten op de Derfen. Post is nog niet geweest.
Misschien is dat wel mijn wondermiddel >;) :\

Chanelly zie ik niet een aantal pagina's terug dat jij er zelf goede resultaten mee hebt behaald?

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:11

Ik ben nu vanaf September bezig met de mokthee, eufrata mokmouse/zalf en shampoo, en ik vind het resultaat verbluffend.
Ik had het heel erg gehoopt, maar ergens ook niet verwacht, maar het volhouden en de regelmaat er in houden heeft echt geholpen en gewerkt!
De bulten(waarin pus,bloed,stank ect zat) die toch echt wel minimaal 5cm dik waren zijn nu bijna weg.
Deze slinkte/krimpte echt per week dat kon je goed voelen en zien. De huid is ook echt rustig.
De stank was al vrijwel snel weg.(je kon die sokken van meters afstand al ruiken)!!
Doordat de bulten niet meer etterde enz..de stoffen die de huid uit wilde werden inderdaad elders afgevoerd!! want zijn benen bleven aardig rustig.
Bij kleine uitbraken spuite ik wat droogzetter er op en meteen was het weer rustig, het zijn echt de bulten die leeg moeten, die veroorzaken anders voor een nieuwe uitbraak.
Dus het is een geduldig zaakje van enkele weken en dan goede hygiene bij houden.
Hij had een kleine terug slag gehad toen de herfst goed inzette en de weien goed nat waren. Want ik wil hem beslist niet binnen houden!!
Dan maar iedere dag fohnen die sokken, Harry mijn vriend kreeg er al een aardig handigheidje in(routine klusje)..
Ben nu van 1 keer per week naar om de 2 weken wassen gegaan.

Als we zo nog even door gaan dan is die over enkele weken 100% mok vrij!!!

Tjee het lijkt wel een reclame spot whahaha maar het is echt zo!!

Ik ben alleen wel overgestapt van leverancier voor de mokthee, ik koop hem nu in een gemakkelijke emmer met maatschepje bij http://www.homeopaard.nl/page10.php?view=productPage&product=35&category= super goede service ik had het binnen 2 dagen in huis.

Zo dit was weer even de tussen stand van Riccardo's mok problemen.

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:35

ik heb goede resultaten maar het is nog niet helemaal weg.
1 voorbeen nog en achter op de pijpbeen.
ben benieuwd of er nog meer die mok tabletten gebruiken.

Disaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:47

Omdat ik er bijna zeker van ben dat mijn Paroos mok heeft. Mijn vraag welk middel is volgens jullie het beste tegen mok? Ze heeft het pas, maar loopt niet kreupel of anders.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:50

Disaster schreef:
Omdat ik er bijna zeker van ben dat mijn Paroos mok heeft. Mijn vraag welk middel is volgens jullie het beste tegen mok? Ze heeft het pas, maar loopt niet kreupel of anders.

Misschien eerst eens een blik in het topic doen voordat je je vraag stelt?
Er worden verschillende dingen genoemd die bij sommige paarden helpen.

zafira_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:57

mijn paard had ook elk jaar last van mok en k heb van alles geprobeert maar niks hielp. En toen zij iemand tegen mij dat k haar onder benen wal kan scheren, en dat helpt heel goed ze heeft er nu nooit meer last van :D

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:58

Helaas geen goed nieuws. Na de antibiotica kuur leek het goed te gaan. Na de kuur ging het 3 dagen goed en afgelopen weekend stond ze dus met einschus aan 4 benen. Nu voor 7 dagen antibiotica en volgende vrijdag naar Eric Laarakkers. Dan wordt ze helemaal doorgemeten waar dit probleem met haar weerstand toch vandaan komt. Morgen start ik met de All Septicum en krijg een middel om in te spuiten om van binnen uit haar weerstand aan het werk te zetten.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 08:37

Jeetje CarovdG wat erg. Hopelijk kan Eric wat voor je doen.

Ik ben gisteren begonnen met Derfen, wat een stinkspul. Heb er eigenlijk wel een hard hoofd in of het werkt. Maar ik laat me verrassen :\

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 08:39

hier ook geen goed nieuws, paard nummer 2 heeft ook mok, nog beginnend wss, want aan 2 benen alleen natte plekken en nog geen korsten, dus hoop dat ik er redelijk vlot bij was. Heb meteen sokken afgeschoren (oei, dat deed pijn..) en gewassen en gesmeerd. Peerdke had er overduidelijk last van, ze liep op 2 benen al kreupel (van de ene op de andere dag) en tijdens het behandelen stond ze maar in de lucht te hengelen met dr pootjes. Gelukkig had ze nog geen dikke benen!

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:18

CarovdG schreef:
Helaas geen goed nieuws. Na de antibiotica kuur leek het goed te gaan. Na de kuur ging het 3 dagen goed en afgelopen weekend stond ze dus met einschus aan 4 benen. Nu voor 7 dagen antibiotica en volgende vrijdag naar Eric Laarakkers. Dan wordt ze helemaal doorgemeten waar dit probleem met haar weerstand toch vandaan komt. Morgen start ik met de All Septicum en krijg een middel om in te spuiten om van binnen uit haar weerstand aan het werk te zetten.

Hopelijk slaan die spuiten en de nieuwe kuur aan, weerstand opbouwen en goed houden is natuurlijk ook een geduldig zaakje..
Heel veel beterschap toegewenst..

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:25

Na wat zoekwerk ga ik zo bij imker bij ons in de buurt een propoliscreme halen voor op de mok te smeren....
Het enige dat tot nu een beetje hielp was vetramil (honingzalf), dus nu maar met een wat sterkere concentratie proberen....
Ik hou jullie op de hoogte

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:25

CarovdG schreef:

Jeetje wat balen zeg! :oo Hoop voor je dat je bij Erik wat duidelijkheid krijgt en dat hij wat voor je kan betekenen :)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:16

die honingwondzalf ben ik ook fan van! :) die smeer ik ook op ieder plekje wat ik zie en het werkt tot nu toe altijd.

Hoe besmettelijk is mok voor andere paarden? Aangezien eerst mijn ene paard het had en nu ook mijn andere paard.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:18

Mok is niet besmettelijk, anders is het geen mok, maar schimmel/mijt. Bij twijfel even een huidschraapsel door de da laten nemen voor onderzoek.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:20

heb ik al gedaan. :) en het is mok, heb speciale zalf gekregen met antibiotica erin. Helpt bij de ene super tot nu toe, de ander heb ik dus gisteren voor het eerst behandeld. Vind het zo gek, dat ze het nu ineens allebei hebben..vandaar dat ik me afvroeg of het besmettelijk kon zijn.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:22

Het is wel de tijd van het jaar voor mok, zo drassig en nat buiten. Is er wellicht wat veranderd aan de omgeving/voer etc.?

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:23

Jibbel schreef:
die honingwondzalf ben ik ook fan van! :) die smeer ik ook op ieder plekje wat ik zie en het werkt tot nu toe altijd.

Hoe besmettelijk is mok voor andere paarden? Aangezien eerst mijn ene paard het had en nu ook mijn andere paard.

Je hebt ook Dermiel, dat is een wondspray met honing. Misschien gemakkelijker/ zuiniger in gebruik? Vetramil is geloof ik voor mensen en een heel klein tubetje voor rond de €10 ?

Mijn heeft al mok sinds augustus :(

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:25

Vetramil is idd niet goedkoop, is voor paarden, maar is wel in grotere verpakkingen verkrijgbaar.
Ik ga het nu bij de imker bij ons in de buurt halen, is zuiverder en goedkoper. Ik ga nu trouwens propolis halen, das wat sterker dan honing.
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 08-12-10 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:25

Nee, mijn merrie heeft het nog nooit gehad, mijn inmiddels ruin ook niet, maar sinds hij gecastreerd is, merk ik dat zijn weerstand minder is. Hij had het als eerste en van de week liep mn merrie dus ineens kreupel op 2 benen, bleek ook mok. Er zijn nog wel een aantal paarden op stal met een klein mok plekje, maar als het niet besmettelijk is, dan is het gek dat meerderen het krijgen.
Alle paddocks waar ze in staan zijn droog, stallen worden wel een beetje opgepot nu met de kou, maar dat mag geen naam hebben.

Op de verpakking van vetramil staat dat het een wondzalf is voor dieren en ik bestel het ook bij de paardendrogist, dus het zal vast voor dieren zijn. Prijs maakt me niet uit, zolang het maar werkt!