Ik moet zeggen dat ik ook al heel wat uitgeprobeerd heb maar niets lijkt ook meer te helpen. Ik heb nu Derfen besteld maar baal wel een beetje als ik lees dat de één er een einschuss van gekregen heeft (als het daarvan komt....) en het bij een ander niet geholpen heeft. Maar je moet wat. Mijn dierenarts weet het niet meer dus dat is ook lekker
. Die zegt laat het maar even met rust, alleen dermiel (wondspray met honing) er op doen. Op zich wordt het niet veel erger maar het is erg genoeg en beter wordt het ook niet. Ze heeft het aan de binnenkant van de kogel, bij de kroonrand voor wat en nu behoorlijk heftig in de koot. En been is tot net iets boven de kogel dik.
Eerder kon ik er nog wel gewoon om rijden maar nu is ze er ook kreupel op. Na een kwartiertje gaat ze wel beter lopen maar ja, fijn vind ik dat niet om zo te rijden.
En binnen laten staan vind ik ook al zo iets. We hebben drie paarden, nou als daar er 1 van alleen de hele dag op stal moet staan.....
of de andere twee hebben ook verplicht boxrust?het is wat allemaal
Ik word er ook helemaal moedeloos van. Bij mij is het ook, op bijna alles wat ik er op smeer wat afsluit wordt het been nog dikker en komt er nog meer mok
sudocreme, uiercreme, hele simpele dingen zijn aan mijn paard niet besteed. Of ik heb het verkeerde er op gedaan en is het op vette basis.Wat ik vroeger nog wel eens heb gedaan en wat eigenlijk altijd wel geholpen heeft was afgewerkte olie
Maar dan wel die ouderwetse zonder allerlei synthetische toevoegingen. Maar daar is nou zoveel commentaar op, nou dat durf ik al niet meer. En toch heeft dat altijd wel geholpen 
Oh ja, Esther28, mijn paarden staan op vlas dus dat maakt ook niet uit. En ik doe zelf de stallen dus ze zijn altijd goed schoon.
Heb ook al van alles geprobeerd qua voer, ze staat op 1.5 kilo coolmix als ze aan het werk is. En dat terwijl ze best hard moet werken. Kan me niet voorstellen dat ik haar overvoer. En ze krijgt 3x - 4x daags een plak droog hooi (vd 1e snede dat wel, was niet anders.... )