ik heb die laatste, ik vind die heel fijn. pasvorm op de staart kan ik op deze foto's niet zien. Vind dat vaak een probleem, dat ie te ver over de staart hangt, de rug, terwijl de rug moet eindigen bij de staartinzet.
Zo op het oog heeft de tweede voorkeur. Die ligt mooi en vooral het afsluiten van de buik op deze manier zou mijn voorkeur hebben.
Daarnaast vind ik vliegendekenstof op het achterste deel niet heel handig. Dan bescherm je nog niet compleet je paard. Kan zijn dat dit voor sommigen werkt, maar voor die van mij zou dat geen optie zijn.
Heb op dit moment een mooi voorraadje maar anders zou die 2e mijn interesse zeker hebben. Wat is de schofthoogte van jouw paard?
ellepel
Geplaatst: 27-05-21 08:51
het lijkt wel heel schattig zo met die dekens om
ik bind de QHP op zoch wel mooi aansluiten,maar je pony is ook sowieso al vrij rond om de borst. zitten er geen klipjes op het halsgedeelte om die te verlengen? een pyama moet je altijd een maat groter kopen dan dat je normaal hebt.
Jets
Geplaatst: 27-05-21 11:38
Marlies: De eerste deken bedekt ook de buik, of bedoel je het afsluiten door het elastiek dar er niks in kan vliegen? Ja dat vliegendekenstofje zou ook echt een gok zijn.. Ik weet niet of mensen daar ervaring mee hebben? Sommige paarden hebben ook alleen zo'n hoofd/hals deel aan, maar ik vraag me af of het echt zo werkt dat ze alleen jeuk krijgen op de hals als ze daar geprikt worden.. Mijn fjord is ongeveer 1,42.
Ellepel: De man in de winkel gaf aan dat bij de gewone QHP dekens wel een maat groter geadviseerd werd, maar bij dit nieuwe model niet. Ik ben blij dat ik 185 en 195 mee heb genomen om te passen want 185 zat mega strak bij de borst/hals. Wat bedoel je met klipjes op het hals gedeelte om te verlenen? De hals is juist mega lang voor haar korte fjorden nekje dus ze heeft enorm veel stof over haha. Het nadeel van een te grote pyama vind ik dat hij dan zo naar achter trekt en nog krapper wordt bij de borst/hals.
Zag ook nog deze https://www.kramer.nl/Paard/Paardendeke ... ker-Gibson Ik wandel vaak met haar door het bos en doe dan altijd de deken af. Met mennen en rijden had ik altijd een uitrij vliegendeken op. Dit leek me misschien wel handig, alleen vind het wel veel geld voor een halve deken Is nu trouwens wel met 20% korting..
Ik zou als ik veel wandel wel zo'n vliegendeken zien zitten. Maar dan zou ik gewoon net zo lang zoeken tot ik m op marktplaats zou vinden denk ik haha!
Ja ik bedoel idd het afsluiten, de meeste buikflappen sluiten niet aan, dan vliegen er nog beestjes in denk ik dan.
Zo'n halve of een met geen eczeemstof zou ik niet durven. Ik heb altijd het idee dat ze ook jeuken als ze op andere plekken gestoken worden. Maar geen idee of hier een wetenschappelijk onderzoek over te vinden is.
sunny43
Geplaatst: 27-05-21 18:19
Bij mij vallen ze ook altijd te lang - of te smal op de borst, ik kort de dekens altijd in. Midden op de rug een vouw naar binnen en die even met de hand of naaimachine vaststikken. Werkt top. Daardoor kan een maat groter prima op de borst passen en geen last van de te lange rug.
Mijn haflinger heeft altijd al zomereczeem gehad en schuurt elk jaar bij de achterkant van zijn manen en daardoor ging de schoft soms kapot.
Vandaag ontdekte ik bultjes op zijn linker flank en een wondje op zijn buik. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Hoort dit ook bij zomereczeem of is dit iets anders?
Alvast bedankt!
ellepel
Geplaatst: 29-05-21 13:33
ja hoor dat kan er allemaal bij horen. op de buik zie je nog wel eens dat ze na het rollen even over de grond schuren als er daar jeuk is en zo kun je makkelijk wondjes krijgen. mijn ruin doet nu na het rollen even zitten en dan draait hij een rondje over zijn kont zodat hij zijn staart kan schuren. op de flank misschien ook dat ze ergens tegenaan sxhuren. kan allemaal
Ik was wat laat met de deken, maar moest nu echt wel met het zonnetje erbij! Lekker ingesmeerd met Skincalmin en Derfen en zijn zebradekentje op. De reserve ligt klaar.. Zin in de zomer maar niet in zomereczeem!
ellepel
Geplaatst: 29-05-21 15:07
het lijkt wel erg schattig zo
hier sinds gister de pyama aan. daarvoor nog de regendeken op. waren gister bij ons wel al heel veel van die zwarte huisvliegen. rotdingen zijn dat, due zitten zo rond de ogen te irriteren.
Ik heb sinds vandaag ook de vliegen kap erbij weer.. t gaat nog wel redelijk, maar ze staat natuurlijk ook nooit in t gras. Hopelijk niet teveel vliegen, want met rijden werd ik al gek vandaag.. alleen maar schudden en slaan met dr hoofd..
Hier blijft hij ook op, ze kan wel in de schaduw staan.
MarliesV
Geplaatst: 29-05-21 23:12
AnnemiekvM schreef:
Hoe doen jullie het met exceemdekens tijdens enorme hitte?
Wat is enorme hitte? Alles onder de 25 zweet die van mij niet maar die heeft wel de optie tot schaduw.
Ik heb dan mijn witte eczeem deken er op, merk dat ze met deken bijna nog minder zweet dan zonder.
Na een 30+ dag of als ze flink heeft gezweet dan spuit ik haar af in de avond zodat ze geen jeuk krijgt van het opgedroogde zweet.
ellepel
Geplaatst: 30-05-21 08:08
AnnemiekvM schreef:
Hoe doen jullie het met exceemdekens tijdens enorme hitte?
gewoon op laten, jeuk is erger dan een dag of paar dagen zweten. en als het warm is moet ik ook gewoon werken en zweet ik me ook suf en dat is niet erg. genoeg laten drinken, zorg voor schaduw of wind plekje en dan komt het wel weer in orde.