pony4ever3 schreef:Ja klopt, ik zou lusi's en PRE ook nooit aanraden aan mensen die nog niet veel ervaring hebben, en zelfs ik moest me precies nog enorm omscholen omdat ze toch een andere aanpak nodig hebben.
Is jouw Lipi nog jong? Want wat ik hoorde zijn ze heel laat rijpe, rond 8/9j pas, dus hopelijk groeit zijn zelfvertrouwen nog!
Hij is 10 en hij heeft natuurlijk een voor hem mega onzeker jaar achter de rug, met een meisje van 10 als ‘leider’ als je zelf al heel erg onzeker bent, dus daar zal hij in geen geval beter van zijn geworden…
Ik had hem gekocht om ik na alle ellende met mijn lusitano behoefde had aan een fijn ervaren paard waar ik weer lekker onbezorgd mee op pad kon, maar dat valt dus even tegen…
Het is echt heel alert, rustig maar vooral ook heel duidelijk zijn met hem, hij moet mij gaan vertrouwen als leider, ook als ik erop zit of er achter loopt, en niet alleen als ik hem leidt, en dat is nog heel lastig voor hem.
Ik had al jaren lange ervaringen met Lusitano’s dus ik had nooit verwacht dat ik hier zo tegenaan zou lopen.
Maar goed, zo zie je maar, je weet het nooit…