Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:07

Zou iemand na HVN een korte samenvatting kunnen geven? Zit op mn werk en heb dus geen beschikking over een tv om te kijken en kan alleen af en toe even op mn mobiel op internet maar dat is ook niet heel praktisch.

Mossel

Marjoow schreef:
Mossel schreef:
Zo ernstig is het niet, alleen omdat het nu wel uitgebreid in het nieuws komt, is gelijk heel NL in rep en roer. Het komt elk jaar voor, niks nieuws :n

Elk jaar. Maar volgens mij zegt het wel iets als het op radio/tv komt. That means business. Er zijn elk jaar wel gevallen ja, maar dit jaar zijn dat er wel extreem veel. Mensen doen dit niet voor niets.

Het zijn er extreem veel omdat mensen er op aan het azen zijn.

Ireen_

Don_Zhivago schreef:
Ja.. En dus nemen wij contact op met die stallen.
Om na te gaan of die geruchten kloppen of onzin zijn.

Ik ben alleen bang dat niet alle stallen daar eerlijk in zijn :\

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:09

wat een akelig gezicht zit gewoon met tranen in mijn ogen

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:10

MamboBeach schreef:
Lotus83 schreef:

Ben jij dierenarts?

Ben jij er 1?

nee en daarom waag ik me niet aan dit soort uitspraken

Homerun

montoya schreef:
wat een akelig gezicht zit gewoon met tranen in mijn ogen

je bent niet de enige

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

MamboBeach schreef:
Mossel schreef:
Zo ernstig is het niet, alleen omdat het nu wel uitgebreid in het nieuws komt, is gelijk heel NL in rep en roer. Het komt elk jaar voor, niks nieuws :n

Ben jij dierenarts?

Ben jij er 1?[/quote]
ik ben aan het leren voor paravetrinair is dat ook goed?

RWDB

Karin_deB schreef:
Zou iemand na HVN een korte samenvatting kunnen geven? Zit op mn werk en heb dus geen beschikking over een tv om te kijken en kan alleen af en toe even op mn mobiel op internet maar dat is ook niet heel praktisch.

Geen echt nieuws (qua nieuwe stallen enzo). Alleen een blik bij De Veerkracht met een aangeslagen Jan Janssen o.a aan het woord. Hij vertelde over hoe een paard voor zijn voeten in elkaar zakte (tijdens temperaturen als ik het goed heb).

Er wordt niets verzekerd, dus ze zitten nu in zwaar weer. Heumen is bezig met een inzamelingsactie voor het bedrijf. Best heftig om die mensen zo te zien. Hopen dat het snel weer kan draaien daar.
Laatst bijgewerkt door RWDB op 04-03-12 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:11

Karin_deB schreef:

Er werd voornamelijk gesproken over Heumen, verder helaas niks over mogelijke of bevestigde besmettingen en wat Rhino is en wat ze ertegen doen als besmet. Wel heel sneu voor de geraakte stallen, wisten we al natuurlijk, maar om de beelden erbij te zien ;(

Muronia

Oh die arme dieren zeg..Kun je nagaan hoe besmettelijk het is, alle 50 paarden ziek!! Bah, wat een ellende.

Eliine

Mossel schreef:
Marjoow schreef:
Elk jaar. Maar volgens mij zegt het wel iets als het op radio/tv komt. That means business. Er zijn elk jaar wel gevallen ja, maar dit jaar zijn dat er wel extreem veel. Mensen doen dit niet voor niets.

Nou dat idee heb ik toch niet. Normaal hebben niet zoveel stallen tegelijk een uitbraak van Rhino. Het gaat elk jaar wel om individuele gevallen, of 1 stal die er op dat moment problemen mee heeft. Maar niet zoveel tegelijk. En om die reden begrijp ik de bezorgdheid maar al te goed. Het zou je eigen paard maar zijn die er zo bij ligt. Het risico dat je het nu ergens op kan pikken is echt groter dan andere jaren.

Lotus83

Leorah schreef:
Oh die arme dieren zeg..Kun je nagaan hoe besmettelijk het is, alle 50 paarden ziek!! Bah, wat een ellende.

ach, er zijn altijd mensen die vinden dat het wel meevalt 8)7

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:13

Mossel schreef:
Marjoow schreef:

En vertel mij dan eens waarom dat dan precies in 2012 is en dat ze dat vorig jaar en dat jaar daarvoor niet deden?

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:13

Ben jij dierenarts?
[/quote]
Ben jij er 1?[/quote]

nee en daarom waag ik me niet aan dit soort uitspraken[/quote]

Ik wel maar ik waag me verder ook niet aan bepaalde uitspraken. Want in dit geval ben ik naast dierenarts gewoon eigenaar van mijn Ankaatje.... Met dezelfde bezorgdheid als ieder ander..... Er zit niks anders op dan verdere besmettingen voorkomen met zijn allen en er het beste van hopen..

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:14

Het is natuurlijk afschuwelijk als het jouw paard treft, maar net als met de griep, kan het een gezond paard ook voorbij gaan. Heb je een wat zwakker, ouder of drachtig paard, dan is het wel heel erg vervelend. En dan heb je natuurlijk ook de botte pech. Maar een gezond paard hoeft het niet te krijgen, net zoals jij geen griepje scoort van je collega's.

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:16

Pfoe, wat erg om die paarden te zien zeg...
Wedstrijd van bathmen is hier vlak bij geweest dus maar hopen op het beste! Vooral met het idee dat m'n 25 jarige paard al niet super goeie weerstand heeft, komt slecht door de verharing heen etc.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:17

Abiola schreef:
Het is natuurlijk afschuwelijk als het jouw paard treft, maar net als met de griep, kan het een gezond paard ook voorbij gaan. Heb je een wat zwakker, ouder of drachtig paard, dan is het wel heel erg vervelend. En dan heb je natuurlijk ook de botte pech. Maar een gezond paard hoeft het niet te krijgen, net zoals jij geen griepje scoort van je collega's.

Nee dat is zo, maar als je dan naar die manege kijkt, vrijwel alle paarden besmet, ook de fitte gezonde paarden dus. Wij hebben thuis droes gehad aantal jaar terug. Alle 5 de pony's kregen het ongeacht leeftijd en gezondheid. Ben wat dat betreft ook niet zo makkelijk meer met 'ach als je paard gezond is loop je niet zo'n risico'. Want ook een gezond paard kan hier gewoon doodziek van worden. Het meest fitte paard is er bij ons toen bijna aan onderdoor gegaan.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:17

Rhino komt inderdaad elk jaar meerdere ketem voor, helaas hebben we het nu over een epidemie! Daarom is het ook zo groot in de media en is de KNHS er zo mee bezig!

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:18

beauisvancie schreef:
PLK schreef:
shetlanders zijn misschien wel de sterkste paardjes! die rui kost wel wat energie natuurlijk, maar als je ze een beetje met rust laat dan komen ze er wel door.

Klopt, maar aangezien een van mijn shetjes 2 symptomen van rhino vertoont maak ik me toch wel redelijk wat zorgen :j

o jee! heb je de dierenarts gebeld? even bloed laten trekken, dan weet je wat je moet en nog kan doen. Welke symptomen heeft ie dan? en welke vorm van rhino?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:18

Hoeft het niet te krijgen, maar alsnog zit die kans er wel in.
Het klopt dat zwakkere dieren het eerder kunnen opvatten.
MAAR het is niet zo dat een gezond paard het per definitie niet KAN krijgen.

Verkijk je niet op Rhino, t is echt een agressief *** virus

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:19

Lotus83 schreef:
MamboBeach schreef:

Ben jij er 1?

nee en daarom waag ik me niet aan dit soort uitspraken

Paniek zaaien hebben we zeker wat aan...

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:21

MamboBeach schreef:
Paniek zaaien hebben we zeker wat aan...

nee, er zo luchtig over doen terwijl al zoveel paarden ziek zijn daar hebben we wat aan.

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:22

PLK schreef:
o jee! heb je de dierenarts gebeld? even bloed laten trekken, dan weet je wat je moet en nog kan doen. Welke symptomen heeft ie dan? en welke vorm van rhino?

Ze heeft weinig tot geen eetlust (wat bij haar echt heel apart is..) en een loopneus, ik las pas dat dit de symptomen van rhino waren en kan er nu niets aan doen morgen vroeg gelijk naar stal..

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:22

Ik baal zo... Bij ons op stal wordt er zo 'luchtig' over gedaan... Ik doe er alles aan, maar andere nee hoor... Vandaag verdorie nog 2 nieuwe op stal, misschien uit een besmet gebied... G*dver... Ik vind het echt een klote virus...

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:24

beauisvancie schreef:
PLK schreef:

Ze heeft weinig tot geen eetlust (wat bij haar echt heel apart is..) en een loopneus, ik las pas dat dit de symptomen van rhino waren en kan er nu niets aan doen morgen vroeg gelijk naar stal..

daar zou ik toch zeker de DA naar laten kijken!