Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_00_0

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:24

ik kom er ook niet op.

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:32

Hmm, dan ligt het niet aan mij. Balen!!
Duimen maar dat we morgen weer mogen dan.

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:07

Ik heb besteld ondertussen.
Kan iemand mij vertellen hoe het ook alweer was met opbouwen van de Abprazole?
Ik heb het 2 jaar geleden al eens gebruikt maar ben even vergeten hoe ik dat ook alweer deed.
Paard hangt rond de 750kg, 4 zakjes pd for treatment zegt Abler.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:58

Opbouwen is niet nodig; afbouwen wel.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:34

Idd opbouwen is niet nodig. Bij mensen wordt soms zelfs dubbele dosis aangeraden op de eerste dagen afh vd ernst

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 21:35

Oke, meteen de volle mep dus :)
Thanks!

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:59

Omdat Cas de korrels op eens zo slecht wilde eten, en omdat ik er toch n btje een rot gevoel bij heb om een paard zo lang op medicatie te hebben staan... Heb ik het afgebouwd, en moet zeggen dat ik tot nu toe voorzichtig positief ben over het resultaat...
Hij is vrolijk, eet goed (hij kan, als hij zich niet lekker voelt heel kieskeurig worden) en zijn mest is redelijk goed.. Hij heeft nooit 100% geweldige mest.. Voor zijn doen, is het vrij goed. Geen vieze plakbillen, of benen vol spetters door natte winden.

In het werk merk ik wel, dat zijn maag niet 100% is... Met een meer fanatieke training, gaat hij tandenknarsen en wordt wat nerveus.

Nu twijfel ik een beetje of ik er nou daadwerkelijk slim aan doe, om hem helemaal zonder medicatie te laten staan. Ik zit een beetje in een 2 strijd.

Ik wil hem ook niet helemaal stil zetten, want hij moet ook wel gewoon fit blijven... dat is ook belangrijk voor het gestel.. Met een vrij rustige training merk ik niks aan hem.. maar met wat tandjes erbij, krijgt hij toch last. Twijfel of hij zich voor die tijd niet groot aan het houden is..

Lastig lastig... iemand tips? :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:03

voor een training mss een beetje luzerne en maagzout geven om opspattend maagzuur te voorkomen?

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:23

ja, goeie.. dat kan ik idd proberen! thanks...

ipv maagzout kan ik ook baking soda geven toch? En dan een ruime theelepel?

ChesssJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:35

Je kan hem ook magnesium geven, haalt net ff scherpte eraf. Lans heeft er in combi met maagcompositum heel veel baat bij.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:49

tsja...dat krijgt hij al.. maagcompositum in combinatie met magnesium...

Het gaat in vergelijking met vorige winter dan ook erg goed.. toen was t echt drama met rampzalige mest.. En heeft hij heel de winter op een volle dosis medicatie gestaan... Op die manier hield ik t redelijk onder controle

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 00:11

maagzout is baking soda. en tja uitproberen, ruime theelepel tot een kleine eetlepel

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 00:28

dank je! ik ga het proberen :)

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:37

CharlyBrown schreef:
Omdat Cas de korrels op eens zo slecht wilde eten, en omdat ik er toch n btje een rot gevoel bij heb om een paard zo lang op medicatie te hebben staan... Heb ik het afgebouwd, en moet zeggen dat ik tot nu toe voorzichtig positief ben over het resultaat...
Hij is vrolijk, eet goed (hij kan, als hij zich niet lekker voelt heel kieskeurig worden) en zijn mest is redelijk goed.. Hij heeft nooit 100% geweldige mest.. Voor zijn doen, is het vrij goed. Geen vieze plakbillen, of benen vol spetters door natte winden.

In het werk merk ik wel, dat zijn maag niet 100% is... Met een meer fanatieke training, gaat hij tandenknarsen en wordt wat nerveus.

Nu twijfel ik een beetje of ik er nou daadwerkelijk slim aan doe, om hem helemaal zonder medicatie te laten staan. Ik zit een beetje in een 2 strijd.

Ik wil hem ook niet helemaal stil zetten, want hij moet ook wel gewoon fit blijven... dat is ook belangrijk voor het gestel.. Met een vrij rustige training merk ik niks aan hem.. maar met wat tandjes erbij, krijgt hij toch last. Twijfel of hij zich voor die tijd niet groot aan het houden is..

Lastig lastig... iemand tips? :)

Bij sommige stressvolle paarden helpt monnikspeper. Het is een natuurlijke dopamine wat net de scherpe randjes eraf haalt. Je kunt het bestellen bij pit-pit.com. Het wordt ook wel verkocht onder de naam Provaria Breeding, maar is dan een stuk duurder.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:20

Dank je! Ik ga er eens naar kijken :)

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:52

Ha allen, aangezien hier aardig wat ervaringsdeskundigen zitten, wil ik graag mijn paard voorleggen.

Ik zat wat te lezen over maagzweren en vroeg me af of ik bij mijn merrie ook in die richting zou moeten denken.

- ze gaapt redelijk veel
- Altijd boos met aansingelen, of wanneer je haar buik aanraakt, of tussen de voorbenen of de onderhals
- Tijdens het eten van krachtvoer zet ze veel stapjes met haar achterbenen op de plek. Niet echt stampen, ze trekt haar benen ook niet persé naar haar buik, maar ze staat nooit stil.
- eet goed, wil altijd eten. Zit mooi in het haar, glanst, goed op gewicht.

Zou dit op een maagzweer kunnen wijzen? Zo ja, wat zouden jullie adviseren? Zelf een kuurtje bestellen van iets, zo ja wat dan? Of DA inschakelen?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:36

Heeft er iemand nog zakjes Abler liggen en/of wil er iemand voor me bestellen ( ik heb geen credit card en ken ook niemand die er eentje heeft ) Ik heb niet genoeg zakjes, nu nog voor een paar dagen !!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:01

ik kan er eventueel wel wat missen, maar gezien ik van België ben gaat dit je mss niet/snel veel helpen. Moet zelf ook geen bestelling plaatsen in de nabije toekomst ( al is dit altijd onder voorbehoud)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:10

petitparis schreef:
ik kan er eventueel wel wat missen, maar gezien ik van België ben gaat dit je mss niet/snel veel helpen. Moet zelf ook geen bestelling plaatsen in de nabije toekomst ( al is dit altijd onder voorbehoud)

Je hebt pb ! Als er nog iemand in Nederland zakjes heeft liggen, zou echt super fijn zijn. En/of dus iemand die wil bestellen/ meebestellen voor mij.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:29

Hier nog ruim 1/3 emmertje maagcompositum van de groene os. Mijn paard geeft er geen reactie op.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:12

henshem schreef:
Hier nog ruim 1/3 emmertje maagcompositum van de groene os. Mijn paard geeft er geen reactie op.

Ik heb echt helemaal geen idee of maagcompositum ook werkt naast een pijnstiller ? Of dat sterk genoeg is ?

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:24

GJ9 schreef:
Ha allen, aangezien hier aardig wat ervaringsdeskundigen zitten, wil ik graag mijn paard voorleggen.

Ik zat wat te lezen over maagzweren en vroeg me af of ik bij mijn merrie ook in die richting zou moeten denken.

- ze gaapt redelijk veel
- Altijd boos met aansingelen, of wanneer je haar buik aanraakt, of tussen de voorbenen of de onderhals
- Tijdens het eten van krachtvoer zet ze veel stapjes met haar achterbenen op de plek. Niet echt stampen, ze trekt haar benen ook niet persé naar haar buik, maar ze staat nooit stil.

Zou dit op een maagzweer kunnen wijzen? Zo ja, wat zouden jullie adviseren? Zelf een kuurtje bestellen van iets, zo ja wat dan? Of DA inschakelen?

Ik was even dit topic aan het doorlezen, maar wat jij omschrijft klinkt ook precies als ons paard. Daar is vandaag de DA bij geweest en die verdenkt met deze klachten de rug en/of maagzweren. Hij gaat morgen eerst de rug op de foto zetten om dit uit te sluiten. Ik zal nog wel even laten weten wat daar uit komt, maar ik zou ook zeker de rug misschien niet uitsluiten in jou geval?

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:40

Michelletjuh schreef:
GJ9 schreef:

- ze gaapt redelijk veel

Ik was even dit topic aan het doorlezen, maar wat jij omschrijft klinkt ook precies als ons paard. Daar is vandaag de DA bij geweest en die verdenkt met deze klachten de rug en/of maagzweren. Hij gaat morgen eerst de rug op de foto zetten om dit uit te sluiten. Ik zal nog wel even laten weten wat daar uit komt, maar ik zou ook zeker de rug misschien niet uitsluiten in jou geval?

Maag- en rugproblemen tegelijk komen vaak voor. Het houdt allemaal verband met elkaar.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:17

volgens mijn acupuncturist loopt onder het zadel een meridiaan die in verbinding staat met de maag, dit in combi met druk vd singel, kan best problemen in de rug geven...
Er zijn geneog paarden met maagproblemen die goed eten. Ze willen het maagzuur zoveel mogelijk neutraliseren. Het echt goed mis wanneer ze niet meer willen eten.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:39

petitparis schreef:
volgens mijn acupuncturist loopt onder het zadel een meridiaan die in verbinding staat met de maag, dit in combi met druk vd singel, kan best problemen in de rug geven...
Er zijn geneog paarden met maagproblemen die goed eten. Ze willen het maagzuur zoveel mogelijk neutraliseren. Het echt goed mis wanneer ze niet meer willen eten.

Dank je wel, dit bedoelde ik maar ik had het even niet paraat :D