Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CharlyBrown schreef:Omdat Cas de korrels op eens zo slecht wilde eten, en omdat ik er toch n btje een rot gevoel bij heb om een paard zo lang op medicatie te hebben staan... Heb ik het afgebouwd, en moet zeggen dat ik tot nu toe voorzichtig positief ben over het resultaat...
Hij is vrolijk, eet goed (hij kan, als hij zich niet lekker voelt heel kieskeurig worden) en zijn mest is redelijk goed.. Hij heeft nooit 100% geweldige mest.. Voor zijn doen, is het vrij goed. Geen vieze plakbillen, of benen vol spetters door natte winden.
In het werk merk ik wel, dat zijn maag niet 100% is... Met een meer fanatieke training, gaat hij tandenknarsen en wordt wat nerveus.
Nu twijfel ik een beetje of ik er nou daadwerkelijk slim aan doe, om hem helemaal zonder medicatie te laten staan. Ik zit een beetje in een 2 strijd.
Ik wil hem ook niet helemaal stil zetten, want hij moet ook wel gewoon fit blijven... dat is ook belangrijk voor het gestel.. Met een vrij rustige training merk ik niks aan hem.. maar met wat tandjes erbij, krijgt hij toch last. Twijfel of hij zich voor die tijd niet groot aan het houden is..
Lastig lastig... iemand tips?
petitparis schreef:ik kan er eventueel wel wat missen, maar gezien ik van België ben gaat dit je mss niet/snel veel helpen. Moet zelf ook geen bestelling plaatsen in de nabije toekomst ( al is dit altijd onder voorbehoud)
GJ9 schreef:Ha allen, aangezien hier aardig wat ervaringsdeskundigen zitten, wil ik graag mijn paard voorleggen.
Ik zat wat te lezen over maagzweren en vroeg me af of ik bij mijn merrie ook in die richting zou moeten denken.
- ze gaapt redelijk veel
- Altijd boos met aansingelen, of wanneer je haar buik aanraakt, of tussen de voorbenen of de onderhals
- Tijdens het eten van krachtvoer zet ze veel stapjes met haar achterbenen op de plek. Niet echt stampen, ze trekt haar benen ook niet persé naar haar buik, maar ze staat nooit stil.
- eet goed, wil altijd eten. Zit mooi in het haar, glanst, goed op gewicht.
Zou dit op een maagzweer kunnen wijzen? Zo ja, wat zouden jullie adviseren? Zelf een kuurtje bestellen van iets, zo ja wat dan? Of DA inschakelen?
Michelletjuh schreef:GJ9 schreef:Ha allen, aangezien hier aardig wat ervaringsdeskundigen zitten, wil ik graag mijn paard voorleggen.
Ik zat wat te lezen over maagzweren en vroeg me af of ik bij mijn merrie ook in die richting zou moeten denken.
- ze gaapt redelijk veel
- Altijd boos met aansingelen, of wanneer je haar buik aanraakt, of tussen de voorbenen of de onderhals
- Tijdens het eten van krachtvoer zet ze veel stapjes met haar achterbenen op de plek. Niet echt stampen, ze trekt haar benen ook niet persé naar haar buik, maar ze staat nooit stil.
- eet goed, wil altijd eten. Zit mooi in het haar, glanst, goed op gewicht.
Zou dit op een maagzweer kunnen wijzen? Zo ja, wat zouden jullie adviseren? Zelf een kuurtje bestellen van iets, zo ja wat dan? Of DA inschakelen?
Ik was even dit topic aan het doorlezen, maar wat jij omschrijft klinkt ook precies als ons paard. Daar is vandaag de DA bij geweest en die verdenkt met deze klachten de rug en/of maagzweren. Hij gaat morgen eerst de rug op de foto zetten om dit uit te sluiten. Ik zal nog wel even laten weten wat daar uit komt, maar ik zou ook zeker de rug misschien niet uitsluiten in jou geval?
petitparis schreef:volgens mijn acupuncturist loopt onder het zadel een meridiaan die in verbinding staat met de maag, dit in combi met druk vd singel, kan best problemen in de rug geven...
Er zijn geneog paarden met maagproblemen die goed eten. Ze willen het maagzuur zoveel mogelijk neutraliseren. Het echt goed mis wanneer ze niet meer willen eten.