Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
No_No schreef:Is iemand bekend met speciaal paardenhooi? Wordt in plastiek pakken geleverd, beetje voordroog achtig, ruikt ook iets zurig, pakken zijn niet groot a 12 kg. De naam weet ik zo niet.
No_No schreef:http://www.paardengras.nl/
Het zou gaan om speciaal paardengras.
Het is niet zo zuur als kuil overgens maar wel iets zurig. Door dat het luchtdicht verpakt is en dus iets zurig is zouden de bacteriën het suiker verlagen?
Graag jullie mening hier over. Er staat helaas weinig info op de site.
No_No schreef:Het is inderdaad iets vochtig maar ik vind het niet heerlijk ruiken![]()
Ik heb een reactie van het bedrijf gekregen. Wie belangstelling heeft kan ik de inhoud wel toe sturen, ik weet niet of ik het hier mag plaatsen.
Hier in het kort:
Ze laten het "hooi" niet testen, ze maaien begin juni en eind augustus. Het gras is dan lang en zit in het zaad. Volgens hun zitten er dan minder suikers in omdat de temperatuur tussen dag en nacht niet zo groot is.
Ze zouden verschillende soorten hebben zodat voor ieder paard wel een geschikte Party tussen zit die goed passen. Een shet vraagt om ander hooi dan een sportpaard.
Ik blijf het maar vreemd vinden dat ze het hooi niet hebben laten testen en wel zeggen dat het suiker laag is? (Denkend aan weersinvloeden wat het met gras doet)