Fleda schreef:Ja, ik ben haar nu 0.5 mg pergolide aan het geven, kan altijd nog opbouwen!
Vandaag de uitslag gekregen, ze heeft geen suikerziekte/insulineresistent, maar ze raadde mij wel aan om haar zo weinig mogelijk suikers te geven. Ze is al zo dik en wat niet is kan misschien nog komen. Ik heb ook even naar de waardes gevraagd van het bloed en de cortisonen. Dit was 121. Zegt dat jullie wat? Ik weet niet precies wat voor test er gedaan is, er is iig alleen bloed afgenomen 's ochtends, voor haar ochtendvoer en zonder stress!
Dat onregelmatig zijn, ik dacht al dat het misschien erbij kon horen. Ik wil ook niet gelijk laten onderzoeken, eerst maar even een paar weken medicijnen en nog fitter worden hopelijk!
Vaak wordt dat dik zijn ook beter als ze aan de pergolide zijn hoor, dat is immers wel een gevolg van het ziektebeeld en de overproductie van cortisol. Hopelijk komt ze snel beter op orde en blijft daardoor haar suiker ook in orde. Fijn dat dat nu in ieder geval ook nog niet speelt.
En wat betreft die onregelmatigheid, normaliter en in alle redelijkheid zou dit als het een gevolg is van de cushing ook weer beter moeten worden, zorg je wel voor beweging (die je paard aan kan op dit moment) om conditie en bespiering vast te houden die ze nu heeft?