Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dendie schreef:Ik heb gister uit wanhoop Den op stal gezet. Hij werd gek van een zwerm zwarte beestjes rond zijn koker. Het enige onbedekte deel van zijn lichaam, veel vliegenspray hielp niet. Zijn koker is sinds gister ook helemaal opgezwollen en rood (zelfde als paard bij jou KindnessM?) Hopelijk komt het dus niet door het eczeem dat hij zo onrustig is maar door deze rare beestjes. Hebben jullie ze ooit gezien? Kleine puntige zwarte mini-kevertjes die prikken? Lijken haast baby-dazen... (of miss is het de Culicoïde maar kon ze duidelijk zien). Op stal was de jeuk gelukig over. Ben blij dat er iig IETS helpt
En heeft iemand ervaring met de eczeemdeken Everline? Is volgens mij pas sinds dit jaar te koop en zit te twijfelen of ik m zal kopen. Is prijsgunstig... Maar helaas wel blauw... http://www.ijslandershop.nl/ij-artikel. ... 27.140.135
Mik_ schreef:Boh, ik heb een hoop pagina's gelezen maar nog lang niet allemaal haha.
Ik heb sinds gister dus een paard gekocht.
Hij heeft vroeger geschuurt, al zien z'n manen en staart er nu goed uit.
Nu het eczeemseizoen weer begint, wil ik liever voorkomen als genezen!
Hij gaat vandaag voor het eerst even een uurtje de wei op.
Ik ga z'n staart en manen wassen met betadineshampoo, en eventueel insmeren met azijn.
Als het nou niet werkt, wil ik zo'n eczeemdeken kopen, alleen werken die nou echt?
En als het nou 30+ graden word, is dat niet heel warm?
Iemand verder nog tips? Hij is al wel aan z'n staart begonnen.
Bovenop zit niet veel haar, maar de rest van z'n staart is gelukkig prachtig!!
Mik_ schreef:Boh, ik heb een hoop pagina's gelezen maar nog lang niet allemaal haha.
Ik heb sinds gister dus een paard gekocht.
Hij heeft vroeger geschuurt, al zien z'n manen en staart er nu goed uit.
Nu het eczeemseizoen weer begint, wil ik liever voorkomen als genezen!
Hij gaat vandaag voor het eerst even een uurtje de wei op.
Ik ga z'n staart en manen wassen met betadineshampoo, en eventueel insmeren met azijn.
Als het nou niet werkt, wil ik zo'n eczeemdeken kopen, alleen werken die nou echt?
En als het nou 30+ graden word, is dat niet heel warm?
Iemand verder nog tips? Hij is al wel aan z'n staart begonnen.
Bovenop zit niet veel haar, maar de rest van z'n staart is gelukkig prachtig!!
Mik_ schreef:Op stal zei iemand dat als je handcrème koopt, heel naturel natuurlijk, die er insmeers zodat je het vet houd, het ook niet jeukt. Ergens zit er wat in, als ik een pukkeltje heb doe ik er ook altijd zalf op zodat ik niet ga krabben.
Franka_Vosje schreef:@Iwan_Luver: hoe is het eigenlijk gegaan met de mensen van het Laarakkers onderzoek?
Ze kwamen toch langs vorige week of zo?