Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dennenboom schreef:Ik heb het topic wat doorgelezen en ben benieuwd of jullie tips hebben. Het gaat om een fries paard. Welke soms schuurt en dan het eerste gedeelte vanaf de schoft. Ik heb al vanalles geprobeerd en wordt er moedeloos van![]()
Vannacht was het ook weer zover. Volgens de da is het geen zomerexceem. Ze krijgt hooi en een handje vitamine muesli. Ze heeft ook een exceem deken op gehad maar dan schuren alle manen stuk. Heb al verschillende brokken en zalfjes geprobeerd. Iemand hier ervaring mee?
Ninx schreef:Dennenboom schreef:Ik heb het topic wat doorgelezen en ben benieuwd of jullie tips hebben. Het gaat om een fries paard. Welke soms schuurt en dan het eerste gedeelte vanaf de schoft. Ik heb al vanalles geprobeerd en wordt er moedeloos van![]()
Vannacht was het ook weer zover. Volgens de da is het geen zomerexceem. Ze krijgt hooi en een handje vitamine muesli. Ze heeft ook een exceem deken op gehad maar dan schuren alle manen stuk. Heb al verschillende brokken en zalfjes geprobeerd. Iemand hier ervaring mee?
Veel Friezen zijn gevoelig voor eczeem.
Voeding zo zuiver mogelijk houden is ook wel belangrijk. Voer je echt hooi of voordroog? Weet je of daar veel suiker in zit?
Is ze op gewicht? Graast ze ook?
Dennenboom schreef:Dierenarts heeft haar onderzocht en gaf aan dat het geen exceem is. Ze doet het op 1 plek en af en toe. Ze krijgt echt paardenhooi en graast op weide wat niet wordt bemest. Ze is niet veel te dik maar kans iets vanaf.
Ninx schreef:Dennenboom schreef:Dierenarts heeft haar onderzocht en gaf aan dat het geen exceem is. Ze doet het op 1 plek en af en toe. Ze krijgt echt paardenhooi en graast op weide wat niet wordt bemest. Ze is niet veel te dik maar kans iets vanaf.
Heb je een foto van haar?
Of het wel of geen eczeem is.... jeuk = jeuk, en heel vervelend.
9 uit 10 keer is het toch voeding en/of afvalstoffen gerelateerd. Je ziet het bij de meeste paarden immers ook verergeren zodra ze het gras op gaan.
Een fries is best een sober paard.... ik denk dat er misschien in dit topic ook wel wat voedingstips terug te vinden zijn.