Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ipsilonka schreef:Mmm, dat klinische beeld is hier dan toch anders lange stekelige vacht voor haar doen en bulten boven de ogen. Maar verder was ze erg levendig en zichzelf.
Maris schreef:Is zeker super fijn. Maar zo'n waarde van 47 roept bij mij dan gelijk allemaal vragen op. Want eigenlijk is die waarde nog te hoog. Maar aan de andere kant voelt het paard zich goed. en dan ? Toch de prascend ophogen om onder de 20/29 te komen of zo laten ?
tylando schreef:ik ben iig een stuk positiever over de uitslag van de test...
ben met elke vooruitgang al blij, ,, ook al gaat t minder snel dan hoe het hoort te zijn..
hij doet t prima en we leven met de dag,
santie schreef:Sinds ik mijn (nu 16 jarige) Tinker kreeg (juni 2012) heeft zij al ernstige "mok, CPL" en is moeilijk op gewicht te houden. De vorige egenaar heeft verschillende dingen geprobeerd en niets heeft echt geholpen. Zelf heb ik van alles geprobeerd, wassen met verschillende mijtdodende middelen, injectie, wassen met betadine, benen scheren, smeren met zalfjes, mokpillen en mokthee. Ook suiker en eiwitarm voer is geprobeerd. Niets heeft heholpen! Dit jaar is het wel erg uit de hand gelopen en zijn de plekjes opgetrokken naar haar kont en staat zij veel te schuren en is zij erg afgevallen. Haar geirriteerde oog gaat ook maar niet over. Aangezien veel symptomen ook bij de ziekte van cushing voorkomen, komt Maandag de DA weer en zal ik vragen haar op Cushing te testen. En ik ben bang voor de uitslag.
fargo schreef:kebie schreef:Ik crash even in.
Kebie is vorige week weer getest (stond vanaf half november op 1 mg prascend) en had nu een waarde van 19 ipv 99. Omdat ze op een hele pil goed is teruggezakt in waarde en omdat de waarde in deze periode zowiezo al daalt, stelde de DA voor (in overleg met Utrecht) om de komende tijd een halve pil te voeren. Klinisch goed te blijven kijken naar mijn paard en dan over 2 maanden weer te testen.
Ze heeft nog steeds bolletjes boven haar ogen. En normaal begint ze eigenlijk gelijk na oud en nieuw te verharen, en nu niet. Dus ik twijfel een beetje over die halve pil.
Hebben anderen dat advies ook gehad?
Hmmm lastig, je bent natuurlijk nog niet zo lang bezig.. en hebt wel goede resultaten maar dat wil je ook zo houden.. Ik vind halveren wel drastisch moet ik eerlijk zeggen.. De DA gaat er wel een beetje van uit dat je kunt minderen omdat je uit de seasonal rise bent, maar er zijn maar weinig mensen die hun paarden door het jaar door laten fluctereren in dosis.
Wat is jouw eigen gevoel, jij hebt het idee dat ze er nog niet is, denk ik, ook door de bolletjes boven ogen en vacht? Ik denk dat ik of deze dosis vast zou houden nog een tijdje en dan pas zou minderen of dat ik minder drastisch zou minderen naar bijvoorbeeld 3/4 pilletje. Je wilt niet dat ze ineens weer gaat verslechteren, je bent nog niet lang bezig en het duurt echt wel even voordat alles op orde is.
Om even een completer beeld te krijgen: hoe zwaar is je paardje overigens en wat voor symptomen had ze verder?
Jannepauli schreef:Dat denk ik inderdaad Maris. In ieder geval heel wat meer kennis dan een persoon die op een forum maar wat zit te fantaseren zonder enige medische basiskennis.
Nammie schreef:Jannepauli schreef:Dat denk ik inderdaad Maris. In ieder geval heel wat meer kennis dan een persoon die op een forum maar wat zit te fantaseren zonder enige medische basiskennis.
Dus hoeven we in het vervolg alleen maar te schrijven ; Vraag maar aan de dierenarts .
He , maar dan kunnen we dit topic sluiten! want dan is het hele topic alleen maar i-net vervuiling met alleen maar ervaringsdeskundigen die erop los fantaseren.
We moeten dus maar precies doen wat de dierenarts zegt , maar vervolgens is er geen dierenarts die je aanraad om APF te kopen.
En dat hebben we dus weer moeten horen van een op los fantaserende ervaringsdeskundige.
Hier klopt iets niet.....
geerke schreef:dookia schreef:
Waarom niet?
olie laxeerd,en dat wil je toch niet hebben bij diarree?
Ik neem tenminste aan dat Maris@ dat ook bedoelt![]()
Jee...SR@Never a dull moment![]()
Je hebt het ook dubbel op...twee x cushing.Ik heb al moeite met 1x