Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:58

Nu HvNL

Elin_

Don_Zhivago schreef:
sophie_tara schreef:
zou iemand mij de plaatsen willen sturen via een pb waar het virus is? alvast heel erg bedankt!

De stallen die bevestigd zijn staan hier op bokt.
De overige zijn geruchten!
We doen ons best om alles zsm na te bellen en jullie op de hoogte te houden.

Geruchten zijn ook al mischien beginnende rhino uitbreidingen.

Mossel

Dan ga je toch fijn lijstjes vragen, maar niet in dit topic. We hebben er allemaal niks aan als het topic gesloten word. We hebben overigens ook niks aan geruchten.

charlotte_L

Hebben paarden in de rui (shetlanders met lange vacht) sneller kans op rhino ivm slechte weerstand?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:59

beauisvancie schreef:
Hebben paarden in de rui (shetlanders met lange vacht) sneller kans op rhino ivm slechte weerstand?

De rui heeft geen invloed op de weerstand :n

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:00

Elin_ schreef:
Don_Zhivago schreef:
sophie_tara schreef:
zou iemand mij de plaatsen willen sturen via een pb waar het virus is? alvast heel erg bedankt!

De stallen die bevestigd zijn staan hier op bokt.
De overige zijn geruchten!
We doen ons best om alles zsm na te bellen en jullie op de hoogte te houden.

Geruchten zijn ook al mischien beginnende rhino uitbreidingen.

Ja.. En dus nemen wij contact op met die stallen.
Om na te gaan of die geruchten kloppen of onzin zijn.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:00

Mossel schreef:
Dan ga je toch fijn lijstjes vragen, maar niet in dit topic. We hebben er allemaal niks aan als het topic gesloten word. We hebben overigens ook niks aan geruchten.

Zoals ik al zei geruchten kunnen beginnende rhino uitbreidingen zijn.
Jeetje zeg als zelfs in zo'n ernstige situatie alle regeltjes moeten worden nageleefd boven de gezondheid van vele dieren

beauisvancie schreef:

Als ze netjes verharen lijkt het me juist dat ze een goede weerstand hebben?

lovehaffie

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:01

Komt straks een stukje op HvNL als ik het zo goed bekeek over Rhino!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:01

Zo ernstig is het niet, alleen omdat het nu wel uitgebreid in het nieuws komt, is gelijk heel NL in rep en roer. Het komt elk jaar voor, niks nieuws :n

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:02

bij tv gelderland nu ook over het rhino virus net manege heumen en nu arnhem

Madeliefjes

Is er al iemand in dit topic geweest waarvan zijn/haar paard daadwerkelijk rhino heeft?

PLK

shetlanders zijn misschien wel de sterkste paardjes! die rui kost wel wat energie natuurlijk, maar als je ze een beetje met rust laat dan komen ze er wel door.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:03

RWDB schreef:
Lotus83 schreef:

dit is wat bokt heeft bevestigd ja, maar niet het daadwerkelijke aantal, want ook meldingen vanuit eerste hand mogen niet genoemd worden en dat vind ik schandalig

Nouja dat is nu eenmaal het beleid, maar ben het ook met je eens hoor.

Overigens: paardenvirus2012.nl is vrij, dus je kunt natuurlijk altijd zelf een kleine tijdelijke site opzetten met bevestigde stallen en verdachte stallen ;). Deel m in zoals jij het wilt zou ik zeggen.

Pas wel op dat je niet iemands stal onterecht in kwaad daglicht zet, denk dat dat één van de redenen is waarom Bokt.nl zo voorzichtig is ;). Vermoedens als bovenstaande stal mag je voor zover ik weet altijd publiceren, maar wel nadat je de eigenaar zijn woord hebt laten doen en zijn zegje ook publiceert. Hoor/wederhoor enzo :).

Verder heb ik ook het idee dat het virus al aardig is verspreid. Nu hopen dat het ook snel weer voorbij is.

Eeuh ik noem geen plaatsen en weet dat ook niet... :n
ik weet alleen dat ik vanaf blz 100 aan het lezen ben en ook verhalen uit eerste hand lees en ik vind het belachelijk dat dat niet geplaatst mag worden

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Madeliefjes schreef:
Is er al iemand in dit topic geweest waarvan zijn/haar paard daadwerkelijk rhino heeft?

ja iemand haar vorige paard

Lotus83

Mossel schreef:
Zo ernstig is het niet, alleen omdat het nu wel uitgebreid in het nieuws komt, is gelijk heel NL in rep en roer. Het komt elk jaar voor, niks nieuws :n

Ben jij dierenarts?

Karin_deB

Mossel schreef:

Totdat het jouw paard is die overlijdt! Ben het met je eens dat gelijk iedereen in rep en roer is, maar dat is nog niet eens zo'n slechte zaak mits we bij de feiten blijven.
Ik denk dat het voor zich spreekt dat iedereen nu alert blijft, geen onnodige risico's neemt en zich aan de hygiene voorschriften houdt.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:04

Mossel schreef:

Nou ja... het is nu een beetje anders omdat de KNHS wel met hele heftige maatregelen en adviezen komt. En voor diegenen waarvan het paard is overleden of ziek is, is het wel heel ernstig lijkt me. En niemand wil dat zijn paardje ziek wordt of doodgaat.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:05

nu op hvn

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:05

Nu op tv

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:06

PLK schreef:
shetlanders zijn misschien wel de sterkste paardjes! die rui kost wel wat energie natuurlijk, maar als je ze een beetje met rust laat dan komen ze er wel door.

Klopt, maar aangezien een van mijn shetjes 2 symptomen van rhino vertoont maak ik me toch wel redelijk wat zorgen :j

Mossel

Ik zeg ook niet dat je niet alert moet blijven, maar om nou verschillende stallen ik kwaad dacht licht te stellen :n

Ik ben niet bang dat m,n paarden het krijgen, ze komen nergen, paarden om hun heen ook niet en ze zijn gezond

Marjo

Mossel schreef:

Elk jaar. Maar volgens mij zegt het wel iets als het op radio/tv komt. That means business. Er zijn elk jaar wel gevallen ja, maar dit jaar zijn dat er wel extreem veel. Mensen doen dit niet voor niets.

MamboBeach

Lotus83 schreef:
Mossel schreef:

Ben jij dierenarts?

Ben jij er 1?

Wicky

Goh, ze waren bij HvN wel erg slecht geinformeerd: de KNHS heeft alle wedstrijden afgezegd?????

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:07

Paniek is nergens voor nodig, de meeste organisatoren van evenementen nemen hun verantwoording en blazen alles af.
Manege's willen geen externe paarden meer op het bedrijf hebben.

Eigenaren moeten verstandig zijn en het korte termijn belang, ik wil NU les/wedstrijd/trainen, aan de kant zetten voor het bredere lange termijn belang, gezonde paarden en met zo min mogelijk schade deze aanwakkering van het Rhino virus doorkomen.

Met gezond verstand en goede hygiëne kom je een heel eind.
Bezoek geen andere stallen als dat niet nodig is, kom je op meerdere stallen, zorg dan dat je steeds met schone kleren/schoenen etc. gaat.
Wij hebben een jas en schoenen voor de eigen stal en andere voor als we naar de manege gaan waar mijn dochter op een manege pony lest.
Broeken truien etc. gaan na één keer dragen, naar één stal in de was.

Vandaag daar wel even het heen en weer van gekregen, manege, naar huis omkleden, koetsenmarkt (waar gelukkig de ponymarkt niet door ging), Divoza, huis omkleden, eigen paarden, thuis weer omkleden. Ieder 3 sets kleren in de was en ik maar wassen :D

Helaas gaat de temperatuur weer zakken, terwijl juist een hogere temperatuur het virus de das om kan doen. Hopen op een vroeg en warm voorjaar.

Onze Da heeft geadviseerd om hem bij de minste of geringste snotneus in te schakelen ook als je dat normaal niet zou doen.

Ben ook blij met mijn stalgenoten, niemand gaat meer met zijn paard naar rijhal of manege. We rijden in de bak of in het bos.