Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anniick schreef:Mijn paard heeft de telkens rond deze periode van het jaar last van humeurige buien. Zo ken ik mijn paard niet. Ik zou daarom graag willen achterhalen waarom dit zo is en waardoor ik het kan voorkomen. Hebben jullie misschien suggesties?
De situatie: Paard staat in de zomer 24/7 op de wei. In de winter staat hij 24/7 op de paddock. Op zijn plekje staat hij alleen, maar hij heeft direct contact met andere paarden (zit alleen een draadje tussen). Het is een erg vriendelijk paard, onderdanig en soms speels tegenover ruinen en wat dominanter tegenover merries. In principe doet hij echt geen vlieg kwaad, maar rond deze tijd moet ik hem goed in de gaten houden: tijdens poetsen dreigend zijn oren in zijn nek naar andere paarden, wanneer ze te dicht achter hem langs lopen dreigend zijn voet optillen (hij haalt gelukkig (nog) niet uit). Dit gedrag corrigeer ik altijd, maar ergens zit mij dit niet lekker, er is altijd wel een reden voor... Met rijden of in de omgang met mensen is er niks aan hem op te merken.
Zijn medische plaatje: Het is een erg gevoelig paard. Hij heeft 2 jaar geleden last gehad van zeer ernstige maagzweren door een niet succesvolle verhuizing. Hij is nu weer op zijn oude vertrouwde plekje terug en dit is (voor zover ik weet) onder controle. Na de maagzweren kon hij geen kuil meer verdragen, waardoor die nu op hooi staat. Ook heeft hij last van zomereczeem. Verder krijgt hij zo min mogelijk suikers. Ik voer hem nog wat Pavo Speedibeet en lucerne bij.
Jullie inbreng waardeer ik!
Bon_ita schreef:Hi allemaal
Ik wil graag met jullie mijn blije update delen! Ik heb mijn paard na bijna 2 weken uit de kliniek gehaald omdat ze nogsteeds de helft at van wat ze zou moeten eten. En ik had geen betere keuze kunnen maken. Ze staat nu 2 dagen weer in haar eigen stalletje en ze eet super goed! Tot 7 december moet ik GG blijven geven en daarna ga ik over op Abler. Heb mijn bestelling al binnen een week binnengekregen echt super.