Kinke schreef:mammaslamma, hoe verklaar jij die jeuk dan? Ben wel benieuwd, omdat je zo stellig zegt dat het geen eczeem is?
Vorig jaar is hij in Juni gaan jeuken, geen kale plekken, wel veel manen eruit, heb ik een bloedonderzoek specifiek gericht op exeem laten doen en daar kwam weinig uit, in cijfers kwam het erop neer dat hij voor het veroorzakende mugje een 1 scoorde en voor wat ander gefriemel een 2, hoogste is een 5, dat is exeem.
Hij is wel ergens gevoelig voor, maar vind maar es uit waarop.
Ik heb sterk het idee, dat het van het eiwit/fructaangehalte van het gras is, bij z'n vorige eigenaar kwam hij sporadisch buiten en mankeerde hij niets, hier is hij 24/7 de wei opgegaan en het is raak, en dan woon ik ook nog es aan zee, zou qua gefriemel ook moeten schelen, zegt men.
Moeilijk vind ik het , had bijna nog liever een andere uitslag gehad, kun je gericht iets doen, nu klooi ik maar wat aan.
Ik probeer gewoon uit te vinden wanneer hij schuurt, ik heb hem nu kaal de wei op gestuurd, daar jeukt hij ook niet, goed ingesmeerd met azijn, wmaar weer kijken hoe het is als hij naar huis komt morgen, is het weer feest, gaat de halsdeken weer op, maar ik vind het vooralsnog nog geen succes, manen lijden er ook erg onder.
oja, hij heeft verder ook geen klachten zoals jullie beschrijven van opgezette net, wonden etc, er is niets te zien, vandaar dat ik het ergens anders in zoek.....