[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:39

waarom mogen de druppels niet in contact komen met elkaar?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:46

welke druppels?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:55

Das het hele punt van homeopathie, dat werkt voornamelijk in via de mond en als je vanalles gaat mengen dan ja... dan zitten de stoffen elkaar in de weg zeg maar.
Daarom dat die puur cullico bvb een half uur voor of na het eten moet gegeven worden, zodat dat vrij zonder invloed van andere dingen goed kan opgenomen worden in de mond.
Allergitum mag dan weer op brood of door krachtvoer, maar ik vraag me af of je dat ook niet beter wat aanlengt met water zoals de cullico en in de mond spuit.

Je mag bvb ook geen pompelmoes eten vlak voor of na inname van homeopathische middelen, er er zijn nog zulke dingen maar ken ze niet allemaal van buiten.

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:09

hoi , heb hier een klein probleempje..
Felka heeft sinds een paar weken erge jeuk.. bijten aan haar flanken ( beide kanten ) is niets te zien.
Op haar voorhoofd schilferige plekjes
Aan haar schoft schilferige plekjes.
De dierenarts is gistere geweest en heeft iets op haar manen gedaan tegen de vliegen en heeft een prik tegen de jeuk gegeven ( jeuk zou van mugjes zijn )
Nu vandaag heeft ze verschrikkelijk veel jeuk aan haar manen en hoofd..
Zou dit van het product kunnen zijn ?

Wie heeft dit ook voor of weet wat ik nog kan doen?
groetjes kelly

shavanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:14

Wie heeft ook de pagoni exzeem deken,en hoe vallen die bij jullie de maten,ik heb nu maat 185 genomen en ik vindt hem wat krap zitten,vooral bij depijltjes....

Afbeelding

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:15

ja de pagony deken moet je een maat groter bestellen, hij zit bij jou paardje indd ruimer dan bij de mijne..

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:46

Ik voer kiezelderma. Mijn pony krijgt, zoals op de verpakking stond, 2x per dag 10 gram.
Kan ik ook 1x per dag 20 gram geven?
Als ik haar dag en nacht buiten wil dan krijgt ze nl. maar 1x per dag voer en anders moet ik haar 's nachts gewoon binnen houden.

Hebben jullie verder nog tips voor een goed hoofdmasker voor een Welsh-achtig hoofd?

Mariskas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:50

shavanah schreef:
Wie heeft ook de pagoni exzeem deken,en hoe vallen die bij jullie de maten,ik heb nu maat 185 genomen en ik vindt hem wat krap zitten,vooral bij depijltjes....

Afbeelding

ik zou geen grotere maat nemen. mijn haf heeft ook pagony maat 185. Bij jouw fjord zit de deken wel wat strak bij de hals, maar als je een maat groter neemt wordt het lijf lang, waardoor de deken bij het rollen sneller gaat verschuiven. Ik kan moeilijk zien hoe strak het bij de borst zit, hoe breed jouw fjord is. Als het toch te strak is moet je een maat groter nemen, maar waarschijnlijk de lengte over de rug iets innemen, anders hangt ie te ver over het kruis en blijft ie dus minder goed zitten
succes!

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 23:42

ik heb dezelfde pagony. ik heb ook de 185 maar die valt voor mijn haflinger erg groot. hangt ver over de kont en hals is een heel stuk over, ik vind beter tegroot als te klein. te groot beschermt ie alleen maar een groter deel.
TE klein hebben ze last van met bewegen. te groot kun je nog iets kleiner maken als je handig bent met de naaimachine.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 07:14

ik vind hem ook te klein. Als hij bij de borst te strak zit kunnen ze daar ook ontstekingen krijgen (heeft mijn paard ook gehad) omdat de stof de huid constant irriteert. Hij moet ook verder over de voorbenen vallen, hij zit nu net een stukje te hoog.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 07:42

zweetvos schreef:
Ik voer kiezelderma.

Heb je gezien dat het maatschepje in Mililiter is en de dosis beschreven in Miligram.. zit toch wel een verschil in. Ik voer nu 2x per dag en half maatbekertje. Jij?

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:58

bij mij zit die elastische band van die buikflap ook voor vast aan het deken. jij hebt die buikflap verkeerdom.

shavanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:08

Ja daar was ik ook al achter gekomen dat die flap verkeerd om zat haha,maar aan de onderkant van die flap zit ook een stukje klitteband waar is dat voor dan,want kan ik niet ergens aan vast maken volgens mij....

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:13

zou je misschien gewone tekens kunnen gebruiken, en niet dikgedrukt? is behoorlijk schreeuwerig.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:14

atreyuevita schreef:
zweetvos schreef:
Ik voer kiezelderma.

Heb je gezien dat het maatschepje in Mililiter is en de dosis beschreven in Miligram.. zit toch wel een verschil in. Ik voer nu 2x per dag en half maatbekertje. Jij?

Hoi,

Dat maatbekertje was zo klein en de lettertjes nog veel kleiner dat ik als ik heel goed keek een paar cijfertjes kon vinden.
Ik voer dus tot de '10'. Inderdaad een half maatbekertje per keer.
Het is me niet opgevallen dat er liter stond. Was al blij wat cijfers te kunnen vinden :p maar ik zal vanavond eens kijken voor je.

gijsje59

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:18

Boos! Vanmorgen Gijsje in zn pyama gehesen en naar buiten. Loopt hij direct de loopstal binnen en begint heftig zijn manenkam te schuren.
Ik baal echt als een stekker. Huilen Heb hem echt al vanaf begin maart in zn pyama staan en tot nu toe ging het eigenlijk best wel aardig. Even ging hij schuren en toen heb ik hem met betadine gewassen en weg was het weer. Nu vanochtend stond hij echt weer als vanouds zijn hele manenkam te schuren met pyama en al... Strakjes maar even teershampoo halen. Dan vanavond maar weer wassen met teer... hopelijk geeft dat verlichting. Zucht... en ik was zoooooo tevreden met die nieuwe Boett... Ook de hoofdkap heb ik enigzins verbouwd van 2 oren naar 1 grote ruimte waarin zijn oren vrij spel hebben en de neus ingekort omdat die ook te lang was... Alles zag er zo goed uit. Ik was zo ontzettend tevreden tot nu toe... Mijn man vroeg ook iedere keer: "ennnnnn???"
Hij weet dat ik ten einde raad ben en ook hij had zoveel goede hoop op de Boett...

Ach en zijn manen werden alweer mooi... Hij is nu net een springpaardje met getrokken manen. Heel stoer voor een Fries... Godzijdank laat hij zn kont nog wel met rust. Maar ook die ga ik vanavond just in case met teer behandelen... Duimen maar dat het van tijdelijke aard is...

Birta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:48

Pagony hoofdkap
Heeft iemand de Pagony hoofdkap? Lijkt het op de Boett-hoofdkap? (dus van stof incl. oren en bedekt tot de neus?) En rond de ogen gaas, of franjes?
Iemand misschien zelfs een foto?

Eczeemtijd is weer aangebroken Boos!
Vond mijn paard helaas vanochtend met een schuurplek op haar kaak en wil dus een hoofdkap voor haar bestellen. Vind de Boett Hallsta hoofdkap er goed uitzien!, maar de Pagony is natuurlijk een stuk goedkoper Knipoog

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:54

die kun je vast maken dat die buikflap niet naar achterschuift. er hangt als het goed is voor op de borst een deel waar je het aan vast kan klikken.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:06

Wat kan je goed van binnen geven?

Iets van druppels? Mijn fjord is gister begonnen met schuren Verdrietig

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:45

Ik heb voor mijn andalusier een halsdeken van Ivanhoe gekocht, was eerst ff een probleem om hem aan te krijgen, maar nu snapt hij wel dat het niet zo eng is om hem over z'n hoofd te doen.
Nadeel vind ik wel, dat de manen er ook onder lijden en dat is nu juist het probleem, hij heeft geen exeem maar schuurt wel z'n manen, het is dus nu kiezen uit 2 kwaden, of afgeschuurde manen met als resultaat stekels of haarverlies door de deken, vervelend........
Ben ook begonnen met azijn op z'n staart en manen, dit werkt goed, hij heeft sinsdien geen wc borstel meer van z'n staart gemaakt!
Hoe doen jullie dat met lange manen(80cm)ik maak een hengstenvlecht,maar die floept er ook vaak uit, ben zo bang dat ik straks een paard heb met hele dunne manen, maar ja, gezien jullie verhalen mag ik nog in mijn handen knijpen, het is maar jeuk, geen exeem.........(maar toch........)

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:50

ik heb een maatje groter gekocht daarom, dan liggende manen er losser in en raakt ze geen manen kwijt doordat het deken schuurt. mijn heeft ook lange manen en doe er geen vlechten in ofzo.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:23

mammaslamma, hoe verklaar jij die jeuk dan? Ben wel benieuwd, omdat je zo stellig zegt dat het geen eczeem is?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:03

Kinke schreef:
mammaslamma, hoe verklaar jij die jeuk dan? Ben wel benieuwd, omdat je zo stellig zegt dat het geen eczeem is?

Vorig jaar is hij in Juni gaan jeuken, geen kale plekken, wel veel manen eruit, heb ik een bloedonderzoek specifiek gericht op exeem laten doen en daar kwam weinig uit, in cijfers kwam het erop neer dat hij voor het veroorzakende mugje een 1 scoorde en voor wat ander gefriemel een 2, hoogste is een 5, dat is exeem.
Hij is wel ergens gevoelig voor, maar vind maar es uit waarop.
Ik heb sterk het idee, dat het van het eiwit/fructaangehalte van het gras is, bij z'n vorige eigenaar kwam hij sporadisch buiten en mankeerde hij niets, hier is hij 24/7 de wei opgegaan en het is raak, en dan woon ik ook nog es aan zee, zou qua gefriemel ook moeten schelen, zegt men.
Moeilijk vind ik het , had bijna nog liever een andere uitslag gehad, kun je gericht iets doen, nu klooi ik maar wat aan.
Ik probeer gewoon uit te vinden wanneer hij schuurt, ik heb hem nu kaal de wei op gestuurd, daar jeukt hij ook niet, goed ingesmeerd met azijn, wmaar weer kijken hoe het is als hij naar huis komt morgen, is het weer feest, gaat de halsdeken weer op, maar ik vind het vooralsnog nog geen succes, manen lijden er ook erg onder.

oja, hij heeft verder ook geen klachten zoals jullie beschrijven van opgezette net, wonden etc, er is niets te zien, vandaar dat ik het ergens anders in zoek.....

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 22:03

Die van mij heeft ook lange manen en ik maak er gewoon losse, dikke vlechten in. Dus aan de bovenkant niet te strak vlechten. Maar het lijkt ook alsof de manen erger uitvallen met deken doordat er niet gewoon constant haren uitvallen zoals wanneer ze geen deken omhebben. Dus als je de deken afdoet komen in één keer alle haren eruit die hij normaal gewoon de hele dag door verliest.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 07:09

da's inderdaad lastig mammaslamma, maar gras kan inderdaad een boosdoener zijn. Krijgt ie ook veel krachtvoer?
Wat voor halsdeken is het dan? Misschien moet ie een maatje groter? Het is natuurlijk wel zo dat de stof altijd iets over de manen schuurt.