Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fairytail schreef:Niet iedereen weet wat een hoefzak is en als je paard een emmer niet tollereerd is het een ideale oplossing. Je kunt een hoefzak proberen mijn merrie accepteerde het na 2/3 keer om doen.
nikia schreef:Na het topic al heel lang te volgen ga ik ook maar eens een bericht plaatsen. Mijn merrie heef al bijna 6 maanden last van mok. Al vanalles gehad, zaljes, antibiotica, spuiten, wassen met vanalles en nog wat. Nu krijgt ze weer cortisone pillen. De ene keer zei de DA dat het een mijt is, nu is het weer het gras icm de zon. Ik ben helemaal radeloos, ik weet niet meer wat ik moet doen. Het enige vervelende is dat ik haar niet kan opsluiten in haar stal. Ze heeft een schuilstal die open is aan 1 kant. De wei is verder nog goed. Met regen wel nat natuurlijk, maar nog geen echte blubber enzo. Heeft hier misschien iemand de gouden tip? Ik ben al opzoek naar sun protect chaps. Dacht dat dat misschien een oplossing was, maar die zijn nergen meer te krijgen
CarovdG schreef:Wat een ellende die mok. Helaas vandaag ook de DA erbij moeten halen. Het is 4 jaar goed gegaan maar onlangs zijn we van stal veranderd en lijkt haar weerstand een enorme tik te hebben gehad. En ja hoor, 3 weken geleden voelde ik de eerste korstjes. Eén keer wassen met betadinescrub, drogen en toen dagelijks gaan smeren met vetramil. Vorig weekend las ik iets over "derfen", proefflacon besteld (= volgens mij berkenteerolie, stinkt naar rookworst) maar werkt helaas ook niet en gisteravond één been weer richting Einschus. Dus vanmorgen weer noodgewongen vochtafdrijver laten spuiten en gestart met antibiotica. Zucht, wie voor mok dé uitvinding vindt, kan vast de hoofdprijs voor 2011 "beste idee van Nederland" opeisen
monica08 schreef:Fairytail: De naam wat op de spuitbus staat is: Alamycin aerosol
Verder heb ik geen idee wat het isWeet alleen dat de koeien het krijgen opgespoten.
Paard heeft er vandaag geen last van, mocht er aan zitten en de blauwe kleur is er nog steeds hihi!
monica08 schreef:monica08 schreef:Fairytail: De naam wat op de spuitbus staat is: Alamycin aerosol
Verder heb ik geen idee wat het isWeet alleen dat de koeien het krijgen opgespoten.
Paard heeft er vandaag geen last van, mocht er aan zitten en de blauwe kleur is er nog steeds hihi!
Dit dus
Heb vandaag nog overleg gehad met de staleigenaar en die had toevallig nog met een DA gepraat over dit spul en die had dit dus gezegt en ook vermeld dat het niet voor paarden gebruikt wordt, maar het niet schadelijk is