Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Samy schreef:Iemand een tip ?
Mijn oude vliegendeken heeft een vaste hals, maar omdat ze nog te dik is wil ik de nieuwe nog niet op doen (bang dat ie uit scheurt). Hals eraf halen vind ik niet een optie, maar terug klappen op haar rug en dan vast kunnen zetten, zodat ze niet altijd met hals staat zou ik (en paard lief) erg fijn vinden.
Dus wie heeft er een tip of heeft zelf zoiets gedaan en voorbeeld foto’s?
Vosje_fjord schreef:Mijn fjord heeft ook last van zomereczeem, en een shetlander op stal van hele extreme eczeem! Ik lees dus even mee![]()
Bij allebei een eczeem deken om, vliegenspray gebruiken en ga nu een tea three shampoo uittesten, tips welkom want ze hebben er echt last van!
Vosje_fjord schreef:Hij staat niet op gras, alleen paar x per week aan de hand grazen.
Hij krijgt ook nog gewoon wat basisbrokjes, want dat bepaald staleigenaar (ingewikkeld verhaal). Hij krijgt helaas af en toe ook brood bij het voeren (als ik voer sla ik hem over, of bijna niks) wat natuurlijk wel echt slecht is met zijn eczeem.
Ik pas ook voerbeloning toe, maar dat is bijna niks dus tel ik niet mee
AnnemiekvM schreef:Welk merk vliegenspray gebruiken jullie?
Ik vind Tedax fijn, maar wel prijzig.
Jets schreef:Je kan ook een regenliner onder de eczeem deken doen. Zou liever een natgeregende fjord hebben met deken dan jeuk.
ellepel schreef:als het te nat is doe ik er een ongevoerde regendeken met hals op
Elisa2 schreef:Ik zat met hetzelfde dilemma de afgelopen dagen, toch maar gewoon de ecxeemdeken opgehouden..ze hebben in principe altijd een schuilstal tot hun beschikking. Maar als het echt koud wordt doe ik de regendeken ook over de ecxeemdeken.
Hebben die van jullie trouwens ook weleens plekjes in een oor?